Nog steeds een invloedrijke band, de broers Van Halen waren bijvoorbeeld een groot fan.
Ik zag zelfs dat ze in November bij ons in de stad optreden.
Karten besteld en nu maar hopen op veel oude nummers
Zonde, dat zulke bands nu gaan verdwijnen. ![]()
Behalve een gave soundtrack van Jerry Fielding is dit ook een mooie jazzplaat met Art Pepper en Jon Faddis.
Ik heb ‘m ook op vinyl; de hoes met het werk van Frank Frazetti verdient een plaatsje aan de muur.
Fijn weekend allemaal!
Mooie combi van hoes en horloge.
Heb deze ook nog ergens liggen op CD, wat een goed album. Martin Barre is naar mijn mening ook een sterke gitarist.
Zo, het is alweer vrijdag. Ik heb het geluk dat ik vandaag vrij ben, dus ik kan wat langer wakker blijven vannacht. Nu zit ik ervan te genieten met wat Mötley Crüe, leuk. Om de pols zit na twee weken nog steeds m’n trouwe Pro-Diver.
P.s. ik ben waarschijnlijk nu zo vroeg dat Eddie nog niet wakker zal zijn geworden!![]()
Fijne Plaatjesdag, allemaal!
Altijd baas boven baas hé.
Vanmorgen een klein Egotripje van mij.
Draai Nederlands product, zullen we maar zeggen.
De onnavolgbare Robert Jan Stips.
Welke Nederlandse band is er niet groot mee geworden?
Fijne plaatjesdag gewenst allemaal.
Herlees in deze barre tijden momenteel de hoopgevende autobiografie van ene Nelson Mandela.
Dus
Mooi weekend lieve HF’ers
Goedemorgen,
Rond 1970 had half Nederland deze lp van Ekseption wel in de platenkast staan. Tot 1969 was Ekseption een niet bijzonder opvallende Nederlandse band, maar geïnspireerd door de Engelse groep The Nice besloten ze tot een succesvolle muzikale koerswijziging en gingen ze een mix van rock en klassieke muziek maken. Dat heeft eind 60er, begin 70er jaren een groot aantal hits opgeleverd zoals “The Fifth” (Beethoven) en “Air” (Bach). Frontman was toetsenist Rick van der Linden, en die was getrouwd met Penney de Jager, die de ouderen nog wel kennen als de vaste danseres bij Toppop.
Dit is de eerste lp van Ekseption uit 1969.
En op de achtergrond trouwens nog een oude stadsplattegrond van Amsterdam. De ring A10 bestond nog niet en de Haagse Weg kwam nog uit op de Aalsmeerweg (voor de Amsterdammers onder ons).
In de videoclip hun bewerking van de Sabre Dance van Khachaturian. Leuk om deze te vergelijken met de Sabre Dance van Love Sculpture met Dave Edmunds, ook uit 1969.
Fijne dag.