Goedemorgen muziekvrienden, alweer vrijdag plaatjesdag. In huize Lume vandaag op het menu het heerlijke debuut van David Eugene Edwards en zijn mannen. Geniet van de vrijdag! ![]()
Beste liefhebbers van plaatjes,
Tijd voor een flinke dosis nostalgie bij de plaatjes van vandaag.
Deze week pakken we de blauwe, titelloze debuut-LP van Ph.D. uit 1981 erbij.
De bandnaam is simpelweg een samenvoeging van de achternamen van de drie muzikanten: Phillips (Simon Phillips op drums), Hymas (Tony Hymas op toetsen) en Diamond (zanger Jim Diamond). Hoewel de groep zich vaak als duo presenteerde, was het de combinatie van deze zwaargewichten die de unieke synthpop-sound van de vroege jaren '80 definieerde.
Het album is vooral bekend door de megahit “I Won’t Let You Down”, een ballad die in 1982 ook in de Nederlandse hitlijsten hoog eindigde. De opvallende blauwe hoes met het “Electrograph” artwork van Mike Payne is een icoon uit die tijd. Voor de vroege MTV-kijkers: de clip van de opener “Little Suzi’s on the Up” was de vijfde video die ooit op de zender werd uitgezonden.
Een perfecte plaat om het weekend mee in te luiden, geniet ervan.
Ik heb het nogal druk vandaag, dus m’n bijdrage is daarom wat eerder geplaatst. Volgende week is het weer aan jou om het startsein te geven, beloofd!
Mijn ouders zijn aan het verhuizen, van hun veel te grote huis, naar een wat overzichtelijker (formaat) appartement. Dus ze zijn al maanden aan het uitzoeken en opruimen. Deze week bleek er nog een stapel oud vinyl van mij, ergens op zolder, te liggen. Waaronder deze (vind ik) geweldige LE picture disk van dit heerlijke Sting-album.
#groteblij ![]()
Fijne plaatjesdag, muziekvrienden en alvast een fijn weekend!
![]()
Ik verzamelde vroeger alles van Sting en The Police. Deze ook nog ergens liggen. Lekker album ![]()
![]()
![]()
![]()
Ja, te gekke muziek en muzikant(en)! De 5 studio-albums van The Police had ik wel gewoon hier en draai ik ook nog best regelmatig. Maar deze was ik dus ‘kwijt’ en heb ik nu gelukkig weer terug. ![]()
Jammer dat ze nu ruzie over geld maken. Reünie zit er niet meer in…
Schubertliederen dienen volgens de puristen alleen met pianobegeleiding gesavoureerd te worden, maar een eerdere Schubert cd met Thomas Quasthof en kamerorkestbegeleiding kon ik erg waarderen, dus heb ik deze gisteren ook met graagte beluisterd. Goerne zelf zal ook niet ieders pakkie an zijn, maar ik vind hem prima aan te horen (net als in zijn Wagner arias met Daniel Harding).
Fijn weekend!
Sinds vandaag met het arriveren van Zenyatta Mondatta heb ik alle Police-albums bij elkaar gespaard. Vorige week nog voor 5 euro de Regatta de Blanc-LP gescoord(terwijl ik de CD al had liggen), wat een goede band. Van Sting heb ik ook al een hoop verzameld, ook Dream of the Blue Turtles.