Vrouwenhorloges om mannenpolsen

Beste HF-ers,

Ik ben benieuwd naar het volgende. Uiteraard wel met de kanttekening dat het vrouwenhorloge geen diamantjes en andere vrouwelijke frutseltje heeft.
Draagt er iemand bewust een vrouwenhorloge, omdat de kleur of diameter niet verkrijgbaar is in de mannenlijn van een bepaald merk?

Neem bijvoorbeeld Victorinox met zijn INOX 43 mm en de diver variant 45 mm. Veels te groot naar mijn zin, maar in de vrouwenlijn is inmiddels de INOX V geintroduceerd. Met zijn (eh, haar) 37mm (41mm met kroon) een veel ingetogener/chicker model LIJKT mij.
Hieronder een plaatje van de INOX V Blauw

Zijn er meer voorbeelden van modellen die ā€œuniseksā€ lijken te zijn? en daarbij de vraag Do or Don’t… :wink:

5 likes

een Do. Draag wat je mooi vindt. Vrouwen- en mannenhorloges zijn labels die keuzevrijheid inperken.

12 likes

Als jij 37mm lekkerder vindt dragen koop je die toch gewoon, dan maakt het label man of vrouw niet uit.

3 likes

Ik weet dat @Fate_Amenable_To_Change een genderneutrale Nomos om zijn pols draagt

Maar goed, hij drinkt dan ook mannenliefde…

7 likes

@Logie wel eens. Maar dan pakt die ook meteen de Veet Easy Wax erbij, en op zaterdag ƩƩn van de dure panty’s uit de la.

7 likes

Dat bij deze uitvoering de datum is weggelaten vind ik al een hele vooruitgang.

1 like

Ik kijk wel eens bij horloges die me te groot zijn, maar die ik wel mooi vind, of er een kleinere variant bij de damesafdeling is. Tot nu toe zonder succes.

Ik heb zelf kleine polsen en draag het liefste 34-38 dus als ik iets niet vintage wil zou het soms wel handig zijn denk ik maar ik heb het tot nu toe nooit gedaan.

ja lekker, gender-neutrale horloges… :frowning:

1 like

Vrouwenmaat; check
Vrouwenkleur; check

*edit; crappy foto; uiteraard check!

10 likes

Vrouwenkleur?

Kun je in de huidige tijd van ā€˜genderneutraliteit’ nog überhaupt spreken van dames- of herenhorloges vraag ik me af? :yum:
Gewoon dragen wat je mooi vind. Laat de rest denken wat ze willen denken…

1 like

Fuchsia roze, mijn overhemd dan. De modepolitie heeft me al lang afgeschoten.

De rozen met de modepolitie, roze is toevallig mijn favoriete kleur! Vorige eeuw was trouwens roze de kleur voor jongetjes en blauw voor meisjes, tot zeker 1920.

2 likes

die hebben jou al lang opgegeven

2 likes

Ik zie de meeste vrouwen nog niet echt lopen met een dergelijke victrinox eigenlijk :sweat_smile: Ik heb ook een horloge met een vrouwenuurwerk :information_desk_person: Toch is dat een van mn favorite horloges.

1 like

Ik vind omgekeerd een 44mm Panerai aan een damespols bijzonder mooi.

1 like

Alle Rolex 36MM modellen zijn het ultieme voorbeeld van een uni-sex horloge.
Gewoon een perfecte maat voor iedereen.

De getoonde Victorinox is erg leuk , past hij in verhouding naar je polsmaat : ik zeg doen!

Maatvoering is in mijn ogen nietszeggend over M/V modellen.
Glitters steentjes en wit/roze wijzerplaten , dat is duidelijk voor de dames.

1 like

Ik heb zelf de 39mm met groene bezel, Misschien dat de blauwe ook nog zou kunnen als man en zwart natuurlijk. De rest is qua kleur echt dames.
https://www.steinhartwatches.de/en/diver-watch.html?modell=149

Ja ok, maar toen was er ook nog geen genderneutrale emoticon he