Ik ben benieuwd naar het volgende. Uiteraard wel met de kanttekening dat het vrouwenhorloge geen diamantjes en andere vrouwelijke frutseltje heeft.
Draagt er iemand bewust een vrouwenhorloge, omdat de kleur of diameter niet verkrijgbaar is in de mannenlijn van een bepaald merk?
Neem bijvoorbeeld Victorinox met zijn INOX 43 mm en de diver variant 45 mm. Veels te groot naar mijn zin, maar in de vrouwenlijn is inmiddels de INOX V geintroduceerd. Met zijn (eh, haar) 37mm (41mm met kroon) een veel ingetogener/chicker model LIJKT mij.
Hieronder een plaatje van de INOX V Blauw
Ik kijk wel eens bij horloges die me te groot zijn, maar die ik wel mooi vind, of er een kleinere variant bij de damesafdeling is. Tot nu toe zonder succes.
Ik heb zelf kleine polsen en draag het liefste 34-38 dus als ik iets niet vintage wil zou het soms wel handig zijn denk ik maar ik heb het tot nu toe nooit gedaan.
Kun je in de huidige tijd van āgenderneutraliteitā nog überhaupt spreken van dames- of herenhorloges vraag ik me af?
Gewoon dragen wat je mooi vind. Laat de rest denken wat ze willen denkenā¦
De rozen met de modepolitie, roze is toevallig mijn favoriete kleur! Vorige eeuw was trouwens roze de kleur voor jongetjes en blauw voor meisjes, tot zeker 1920.
Ik zie de meeste vrouwen nog niet echt lopen met een dergelijke victrinox eigenlijk Ik heb ook een horloge met een vrouwenuurwerk Toch is dat een van mn favorite horloges.