Waar bewaren jullie je horloge? + eerste horloge

Ik heb laatst een opbergbox/etui (ik weet niet goed wat het is eigenlijk) gekocht. Ook om te voorkomen dat ik teveel horloges ga kopen :joy:

4 likes

Horloges slingeren hier overal rond. :smile:

Deze fraaie Tudor zou ik op nachtkastje opbergen en wanneer je deze lange tijd niet draagt in doos op veilige plek.

1 like

Sypathiek idee maar werkt niet meer bij >50 horloges…

Mijn horloges in de roulatie zitten in de watch winder…4x

de quartzen liggen in de doos…

De vintage en stemvorkjes hebben hun eigen plekje…

6 likes

Daarom snokt jouw secondewijzer zo :joy:

2 likes

:joy: moest gewoon hardop lachen hierom

Ideale manier om je horloge veilig op te bergen… :ok_hand:

3 likes

als ik toch eens elke ochtend wist waar ik hem gelaten hebt

Ondingen …
Nemen bergen ruimte in en (ik) gebruik ze nooit, doe er echt niks mee.
Wegdoen vind ik dan net weer zonde maar dat bewaren vind ik qua ruimte echt een pffffff.

Ja, kijkt wel leuk zo! Moet ik ook toegeven.

1 like

1 om de pols. De rest in de box.

2 likes

2 likes

Kluis en alarm op de ruimte.

Hij is wel binnen het forum gebleven :slight_smile:

1 like

in mijn safe

1 like

Om te beginnen, proficiat met je nieuwe aanwinst.
Ik zou em bewaren in de spoelbak v je WC, aangezien ie waterdicht is en geen inbreker em zal vinden :upside_down_face:

Alle gekheid op n stukkie. Ik leg de mijne in n kast. N plek waar ie niet per ongeluk vanaf gestoten zou kunnen worden, als buro of nachtkastje.

Mn solar horloges liggen beetje achter lamellen bij n vensterbank, zodat ze genoeg licht krijgen, maar ook niet makkelijk oververhit raken.

En mocht je zelf inbreker zijn :wink:, merendeel ligt bij de DNK :stuck_out_tongue_closed_eyes:

1 like

Ik draag hem gewoon 24/7. DJ41.

2 likes

Hoe jammer is dat, ga je eens per week bij jouw horloges op bezoek. Ik draag ze liever, investeer dan in een goede thuiskluis, brand- en braakwerend kun je tenminste jouw horloges gebruiken waarvoor ze bedoeld zijn, namelijk dragen.

1 like

Ik leg ze altijd gewoon in 1 van de kasten in huis of als ik ze langere tijd niet meer draag terug in de originele doos, die dan ook in een kast gaat.

Soms gewoon op het nachtkastje op een stoffen brillendoekje, als ik te moe ben.
Meestal gewoon in een horlogedoosje. Voor een 20-30 euro heb je al iets moois.

Ik heb maar 2 polsen en ergens tussen de 60 a 80 horloges. Heb er n dagtaak aan om ze allemaal geregeld te dragen :wink:

Bovendien heb ik meer n vertrouwd gevoel bij DNK dan n thuiskluis. Onlangs n buurman overvallen waar ze huis binnen waren gedrongen en onder dwang en geweld spullen v em hebben meegenomen.

Ik geniet er al genoeg v door ze met n bijzondere gelegenheid om te doen of als ik er zn in heb es wat op te halen. Als iemand die n oldtimer in de garage heeft staan en met n zonnige dag n ritje maakt.

Normaal draag ik met plezier en onbezorgd mn Seiko Monster.

Mijn horloge eindigd meestal ergens op de salon- of eetkamertafel. Meestal haalt hij het nachtkastje niet. Na een dagje werken verdienen de polsjes ook wat rust…