Waar dragen jullie het horloge op de pols

Op heel wat wristshots zie ik horloges hoog op de pols gedragen, nog ná het uitstekende botje van de ellepijp. Als ik dat zou doen zou ik me zwaar blesseren wanneer de hand naar achteren zou buigen. Is deze draagpositie alleen voor de foto, of loopt men hier ook zonder problemen zo mee rond?

2 likes

Foto graag, hoog en laag zijn relatieve begrippen

Nee, dan heb je een fysieke afwijking, ben je overdreven ijdel en/of boeit het je niet als zowel pols als horloge beschadigingen oplopen.

Zo dus.

3 likes

Zonder problemen!

1 like

Ehh dan kan je pols toch niet meer fatsoenlijk buigen…?

Zit voor geen meter

1 like

Daar dus :slight_smile:

Mijn vriendin echter…

1 like

:joy:

(konijn bij m’n geboorte gekregen…46 jaar later waakt ze nog steeds over mij :wink:)

6 likes

Precies, dat noem ik hoog. Is dat hoe je 'm dagelijks draagt?

draag um normaal gesproken naar beneden…

Ja, zo draagt hij het meest comfortabel voor me.
Ik houd er niet van als een horloge strak om de pols zit, zeker niet boven de knokkel (dus hoger op de arm vanaf de hand gezien).

Als ik mijn hand achterover moet buigen, schuift het horloge vanzelf opzij aangezien er genoeg speling tussen horlogeband en huid zit (kan mijn pink er tussen doen, zo los zit de band).

3 likes

Ligt een beetje aan het horloge, maar meestal draag ik hem een beetje half op de knobbel.

1 like

Ongeveer zo half over de knobbel en een beetje los…

Zo draag ik m’n horloge ook. Alleen met stalen band overigens. Op leer meer midden op de pols, voor de knobbel.

Ja ok, hij hangt dus zo los dat het over het botje heen kan schuiven. Dat verklaart een boel.

Meer referentie

2 likes

Iedereen heeft een andere pols. We hebben natuurlijk allemaal dat botje van de ellepijp. Het punt is alleen dat dat niet bij iedereen even ver naar buiten steekt. Ook de afstand van dat botje tot waar de hand begint is niet bij iedereen even lang. Dus ook het begrip “comfortabel” aan de pols varieert dan per persoon. Ik kan b.v. mijn horloge niet tussen dat uitstekende botje en mijn hand dragen, omdat bij mij die ruimte te kort is. Dat ligt bij iedereen net anders :relaxed:

2 likes

Op leer zo:

Op staal zo:

3 likes

Nou ja zeg! :thinking: Volgende keer de zoekfunctie beter gebruiken.

maakt mij niets uit hoor. Was meer voor jou als extra info bedoeld.

1 like