Precies dit gedaan de afgelopen tijd! Twee weken geleden op een troosteloze carpool plaats afgesproken, afgelopen weekend bij een Total langs de A2. Had bij die laatste het gevoel dat we iets illegaals aan het doen waren , maar wel een lekker horloge rijker en even een een leuk, maar kort, horloge gesprekje (het was koud
)
Ik lees dit wel eens vaker hier op HF. Net als een deal in een bankkantoor oid. Zijn er mensen die dit daadwerkelijk ooit doen, of gedaan hebben? Ik heb hier weinig beeld bij en ik geloof ook niet dat een zichzelf respecterende juwelier hier aan mee doet.
Lijkt mij niet dat een juwelier er op zit te wachten, dat twee (of meer) personen even de zaak crashen en daar een afgelebberde en bepotelde Rolex onderling verhandelen. Het liefst nog natuurlijk met een kopje koffie en koekje van de zaak.
Bankkantoren/politiebureau’s/etc idem. Die hebben geen verplichting of enig belang om hieraan mee te werken…
Ik geloof er niet zo in, maar laat me graag verassen door (waargebeurde) praktijkvoorbeelden…
@TS: sorry voor deze kapingspoging van je topic.
ontopic: gewoon even wat meer liken/posten/reageren en je bent zo trustlevel 2. Kun je lekker in het blauwe gedeelte posten en je koper lekker zelf uitkiezen (buy the seller!!)
En gewoon lekker thuis afhandelen. Zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten immers. (Gelukkig heb ik nooit een zeer kostbaar horloge te verhandelen trouwens)
Dit is eigenlijk exact de vraag die ik bedoelde. Misschien was het openingsbericht een beetje karig opgesteld ! Maar alle halve zolen op het internet reageren op zo een advertentie vandaar dus de vraag. Niks meer niks minder
You van never be too carefull
Ik heb het ‘geluk’ dat ik alleen wat Seiko’s en en oude vintage rammelbakken te koop heb (gehad). Uitschieter is een Grand Seiko die ik momenteel te koop heb. Daar komen geen mafklappers op af is mijn ervaring. Ik heb enkel en alleen maar zaken gedaan met liefhebbers. Dat zal (lees: is) bij bijvoorbeeld Rolex wel anders zijn…
Bij een tankstation heb je camera’s.
In de lobby van een hotel moet ook nog kunnen.
Ik kan ook gewoon nog bij mij op kantoor ontvangen. Wij hebben alleen al buiten 24 camera’s hangen.
Vooralsnog wel ja.
Antwoorden als voor 1500 kom ik hem nu bij je ophalen broer. kan ik weinig mee…
Doe ik ook altijd. Ook met vrij nieuwe leden. Ginne skrik, zeggen we hier. Ben geen ruige gast ofzo, maar mocht men in munne kiet wat proberen dan zijn ze niet jarig. Mijn vrouw is best badass.
Same here…
éénmeterzestig aan woede…
Ervaar jij dat ook zo
Vrijwel dagelijks…
Jaren geleden een seamaster van Marktplaats op het oog. Afgesproken bij een juwelier, andere kant van het land, die hem voor een paar tientjes ook nog even op echtheid controleerde! Waar precies heb ik niet meer paraat, maar is vast nog wel op dit forum te vinden…
Horloge to go
Ach, ik sprak laatst nog met iemand af bij de Mac en terwijl ik in de rij stond voor koffie en het horloge al aan hem had gegeven was die persoon ineens pleite. Toen ik eindelijk buiten kwam zat ie gelukkig netjes buiten op het bankje te wachten Hij had in de tussentijd al foto’s van z’n NA op het forum gepost
Gewoon thuis. Je bent slachtoffer van de, door de overheid, georganiseerde massa hysterie omtrent Covid.
Gewoon doen als voor al die Corona ellende. Als je je niet lekker voelt, thuis blijven en niemand ontvangen.
Daarnaast goed ventileren en afstand houden. Zelfs als je besmetbaar zou zijn, dan is het statistisch bijna onmogelijk om het over te dragen (aannemende dat je niet langer dan 30 minuten bij elkaar bent).
Iedereen zou feitelijk onderzoek dienen te doen naar Covid-19. Net zoals de meeste forum leden dat doen bij de aanschaf van een nieuw horloge.
Laten we dat maar dichterlijke vrijheid noemen
Maar nogmaals bedankt voor de koffie!

Elke dag een paar uur hier doorbrengen is blijkbaar niet genoeg
Ik gok dat jij over 3 dagen tl2 bent😉
Ik denk dat iedereen slachtoffer is van de massa hysterie. Maar dat terzijde.
Ik zal is navragen of er dus daadwerkelijk een juwelier is hier in de buurt. Omg Noord Holland die voor zoiets zou open staan als zijnde daar de afhandeling te doen
Niet echt Noord Holland maar ik houd hem in gedachte. Thnx

Je bent slachtoffer van de, door de overheid, georganiseerde massa hysterie omtrent Covid.
Haha, “door de overheid” … lekker man, misschien hebben ze het virus ook wel verzonnen! Gewoon om de wereldbevolking een beetje te pesten. Haha.
Maar goed, on topic…
Ik heb in alle jaren dat ik wel eens wat koop of verkoop altijd afgesproken op een openbare plek als het mensen betreft die ik niet al ken, ook nu nog (coffee to go). Als ik zou twijfelen over echtheid, cash etc. zoek ik de plek specifiek uit. Dus bij een bankkantoor meteen afstorten of bij een juwelier even vragen of ze mee willen kijken. Afhankelijk van de toon waarop je dat vraagt zullen ze je in 95 van de 100 gevallen wel even helpen. Zo is mijn ervaring.
Er is ook een covid topic hoor.