Waar koop ik de beste push-pins (band pennen)? Zenith DEFY Classic probleem.

Het zou een U-vorm kunnen zijn maar dat werkt alleen als de springbars precies pas zitten. Ik denk dat deze weg wel heel veel gedoe gaat worden :grimacing:

1 like

Snap ik. Daarom zit er in de opvulling natuurlijk ook een gat van 1.5mm zodat de pushpin daar doorheen gaat. Het is als het ware gewoon een verbreding van de endlink. Als de ruimte tussen de lugs 22mm is en je maakt de endlink met de verbreding ik noem maar wat, 18mm dan heb je aan beide zijden 2mm om met je bandentooltje de pushpin te verwijderen en monteren

1 like

De end-link is nu 16 mm breed, en de ruimte aan beide zijden dus 3 mm. Ik denk dat daar inderdaad de oorzaak van het probleem ligt; dat is wat veel. 2 of 1,5 mm aan weerszijden zou wel helpen, denk ik ook, en dan zou je de pushpin nog net ver genoeg in moeten kunnen drukken om hem tussen de lugs uit te krijgen…

Misschien erg ongeduldig, maar heb je al kunnen testen met andere pushpins @GerardNijenbrinks ?

1 like

Ha ha, ik was net zo ongeduldig als jij,

Maar ik heb pas gistermiddag de pushpins van Cousins in de UK binnengekregen. Duurde langer door de douane inklaring en BTW aangifte.

Ik ga vandaag proberen welke van de drie types ik besteld heb het beste zou kunnen voldoen, en laat het dan hier weten.

1 like

De band-pennen (van Cousins in de UK) zijn binnen; een afbeelding voor de verduidelijking:

Van links naar rechts:

1. de originele pen die Zenith monteert
    1. een soortgelijke pen met enkele borst (waarvan ik denk dat hij minder makkelijk buigt; dikkere body)
    1. een ‘roughneck’ oplossing pen zonder borst (krijg je er zonder geweld niet meer uit maar verbuigt minder snel)
    1. een soortgelijke pen als 3. maar met quick release (minder sterk want er zit een gleufje in voor het schuifje).

Ik heb. pen 4. er nu ingezet, er was gelukkig genoeg ruimte voor het palletje, en ga kijken of deze heel blijft. Zo niet, dan zet ik pen 3. er in en hoop er op dat die er niet op korte termijn uit hoeft of gaat.

Al met al hebben de pennen me, bij elkaar en met import uit de UK, € 40,= gekost, waarvan € 16,65 invoerrechten, BTW, en administratiekosten waren. Als ik hiermee het probleem opgelost krijg heb ik het er graag voor over.

1 like

Blijkbaar heeft de post er dan weer een potje van gemaakt, want voor bestellingen onder 150 Euro levert Cousins de pakketjes “IOSS” en betaalt de btw al vooruit. Je zou dan niet meer aangeslagen moeten worden voor nog een keer btw.

Je zou contact kunnen opnemen met Cousins om te kijken of je die invoer terug kunt krijgen. Stond het IOSS nummer wel op het pakketje?

1 like

Het waren twee zendingen, op beide facturen stond VAT £ 0.00. Verder stond er geen IOSS nummer op de pakjes, maar er zaten wel Customs Declaration CN23 documenten op wat betekent dat er nog invoerrechten op de zending afgehandeld en afgerekend moeten worden. Ze waren dus niet onder de IOSS regeling verstuurd, en de douane afhandeling was correct zoals het gegaan is.

1 like

De andere pennen zien er inderdaad robuuster uit dan het origineel, waarbij pen 3 echt de laatste optie zou zijn.
Waarom is pen 3 jouw plan B ipv pen 2?
Ik had niet verwacht dat pen 4 zou passen en met een bracelet ook nog zijn quick release functionaliteit zou behouden.
Dank voor de update, ik volg de ontwikkelingen met belangstelling!

1 like

Vreemd; normaal doen ze dat altijd wel :thinking:

1 like

Ik heb bij pen 2. - als ik hem in m’n handen heb - niet zo’n stevig gevoel, maar die zou ik ook kunnen proberen natuurlijk. Het is meer dat ik denk dat je met pen 3. hoe dan ook van het probleem af bent; dat spreekt me wel aan :grin:

De design-flaw die het probleem - naar mijn mening - veroorzaakt, zorgt er dan weer wel voor dat pen 4. past en ook nog z’n werking behoudt :slight_smile:

1 like

Misschien had ik dat aan moeten geven. En het kan zijn dat ik het via een zakelijk account besteld heb, dat weet ik zo niet meer. In principe kun je in dat laatste geval de BTW verrekenen en de administratiekosten als kosten opvoeren, maar dat gaat me voor dit soort bedragen een beetje te ver. Dan kost het werk wat de accountant er aan heeft meer geld dan wat je er mee bespaart :joy:

1 like

Ah, dat zou het kunnen verklaren. Ik heb gewoon een privé account.

Ja precies. Ik heb ook ergens een holding BV en de boekhouder ziet ook graag dat ik daar allerlei fratsen mee uithaal. En ik snap wel waarom :sweat_smile: :money_with_wings: :money_with_wings: :money_with_wings:

Daar ben ik weer, helaas… :expressionless:

De quick-release bandpennen waren ook de oplossing niet. Beide verbogen, en eentje zover dat het horloge weer van de pols afviel.

Het was te verwachten dat de quick-release pennen, door het gleufje niet de sterkste zouden zijn. Dus dan nu de laatste oplossing, pennen zonder borst en/of quick release. En dan kan de band dus niet meer verwijderd worden zonder de pennen door te knippen of te verbuigen. Daar gaan ze 🫰🏼

1 like

Ik vraag me toch af of je hem niet veel te strak draagt.
Met deze pennen kan het haast niet gebeuren!

1 like

Wat een aanfluiting zeg… denk je een premium horloge te hebben gekocht :stuck_out_tongue_closed_eyes:

Hoop echt dat dit werkt voor je :pray:

1 like

Denk eerder te los

1 like

Hij zit echt perfect. Ik draag meerdere horloges en heb dit probleem nooit eerder gehad. Bij te los dragen - wat ik ook niet doe - is het risico op verbuigen van de pennen nog groter dan te strak dragen. Als het horloge dan over het gedeelte van je pols zakt waar je pols knikt kunnen er hele vervelende krachten op de band komen.

Ik neem aan dat deze pennen heel blijven; wat je zegt, met deze pennen zou buigen niet meer tot de mogelijkheden moeten behoren.

1 like

Het horloge doet zich sportief voor maar is, band-technisch gezien qua sterkte, meer een dress-watch. Dat zag ik ook niet aankomen inderdaad.

1 like

Wat vervelend… Maar inderdaad door het quick release systeem wellicht niet verrassend.
De mantel van de pushpin is gescheurd en het lijkt dat dat komt omdat de omhulsel van het quick release onderdeel maar een heel klein stukje in deze mantel zit (in rechte toestand).

b64bc12ba92d2f4167bb1880a78d6b3034f040ae_2_600x750

Lijkt daardoor niet veel te kunnen hebben, maar zie je alleen omdat hij nu uit elkaar ligt.

Ik begrijp alleen iets niet. Je gaf hier aan eerst pen 4 (de quick release pennen) te proberen, dan pen 3 (zonder borst) en als laatste pen 2.
Degene die je nu gaat proberen is pen 3 en toch geef je aan:

Maar pen 2 heb je toch nog niet geprobeerd?

Ja, er heeft er hier iemand flink opgelet…

2 likes