Denk eerder te los
Hij zit echt perfect. Ik draag meerdere horloges en heb dit probleem nooit eerder gehad. Bij te los dragen - wat ik ook niet doe - is het risico op verbuigen van de pennen nog groter dan te strak dragen. Als het horloge dan over het gedeelte van je pols zakt waar je pols knikt kunnen er hele vervelende krachten op de band komen.
Ik neem aan dat deze pennen heel blijven; wat je zegt, met deze pennen zou buigen niet meer tot de mogelijkheden moeten behoren.
Het horloge doet zich sportief voor maar is, band-technisch gezien qua sterkte, meer een dress-watch. Dat zag ik ook niet aankomen inderdaad.
Wat vervelend⦠Maar inderdaad door het quick release systeem wellicht niet verrassend.
De mantel van de pushpin is gescheurd en het lijkt dat dat komt omdat de omhulsel van het quick release onderdeel maar een heel klein stukje in deze mantel zit (in rechte toestand).
Lijkt daardoor niet veel te kunnen hebben, maar zie je alleen omdat hij nu uit elkaar ligt.
Ik begrijp alleen iets niet. Je gaf hier aan eerst pen 4 (de quick release pennen) te proberen, dan pen 3 (zonder borst) en als laatste pen 2.
Degene die je nu gaat proberen is pen 3 en toch geef je aan:
Maar pen 2 heb je toch nog niet geprobeerd?
Ja, er heeft er hier iemand flink opgeletā¦
Wordt nog wel een klusje denk ik. Hoe zou je het knippen aanpakken?
Succes!
Inderdaad flink opgelet Maar dit had je gemist:
āIk heb bij pen 2. - als ik hem in mān handen heb - niet zoān stevig gevoel, maar die zou ik ook kunnen proberen natuurlijk. Het is meer dat ik denk dat je met pen 3. hoe dan ook van het probleem af bent; dat spreekt me wel aan ā
Aha! Dus je was/bent helemaal niet van plan om pin 2 uit te proberen. Dat had ik inderdaad niet begrepenā¦
Belangrijkste is dat dit je probleem voor eens en voor altijd op gaat lossen.
Ondertussen hou ik de pins van mij goed in de gaten en mocht ik hem zien buigen dan vervang ik ze meteen.
Speaking of⦠Ik schaf direct de borstloze pushpins aan.
@GerardNijenbrinks hoe gaat het de afgelopen weken met de ultieme spring bars? Ben sinds deze week ook in het bezit van een Defy dus ben benieuwd! Alles nog recht?
Alsjeblieft, begin er niet overā¦
Ik wilde net het fotootje plaatsen; afgelopen weekend weer geknakt. Ik weet even niet wat ik nu als oplossing ga bedenken, maar ik kom er op terug. De quick-release pennen die ik er de vorige keer in had gedaan lijken nog wel sterker dan de laatste pennen die ik gebruikt hebā¦
K*t!!
No way! Wat een dramaā¦
Dus pin 3 van deze set is afgebroken??
Is het trouwens toeval dat ze tot nutoe allemaal aan dezelfde kant afgebroken lijken te zijn? De andere kant is niet eens verbogen.
Edit: Ik zie nu dat de vorige aan de andere kant vd pin was afgebroken.
Klopt, #3 is nu ook gebroken.
Wat me opviel toen ik ze monteerde is dat ze van een ander materiaal zijn dan #4. Ik heb alle pennen in de sterkste variant in RVS besteld, maar #4 voelt sterker aan dan #3. De wanddikte van #4 lijkt wat dikker. #3 heeft ook een iets andere kleur dan de overige bandpennen.
Ik hoop de type #3 pen nog in de zelfde kwaliteit te vinden als de overige drie; dat moet mān volgende stap maar zijn denk ikā¦
Ik zou toch eens kijken of je contacten bij Zenith kan aanboren; het lijkt me toch niet dat je zoveel moeite moet doen om niet-brekende springbars te vinden. Misschien zijn zij op de hoogte van het probleem? Misschien is er een productieprobleempje geweest met scherpe randen, misschien⦠?
Als het met zoveel verschillende springbars mis gaat kan ik me niet meer voorstellen dat het probleem bij de springbars ligt, eigenlijk.
Hier zat ik ook aan te denken ja. Kan het dat je end link nog ergens frictie maakt met de kast waardoor de end link als ware van de kast wordt geduwd waardoor de zwakste schakel breekt?
Zou daarvan toch ook meer verwachten. Je hebt effectief nou een hele dure en kleine wandklok.
Breken/buigen ze altijd aan dezelfde kant (12 of 6) kant vd kast?
Zo ja, als je de bracelet zou omdraaien (maakt bij deze sluiting niets uit) verhuist het probleem dan mee of niet?
Die contacten heb ik al twee keer aangeboord, maar dat heeft niets opgelost. De eerste keer hebben ze bandeinden vervangen, de tweede keer alleen nieuwe pennen gemonteerd. Toen begreep ik wel dat ik bij Zenith de oplossing niet moest verwachten.
Het probleem is inderdaad niet de springbars maar de constructie van hoe de band aan de kast is gemonteerd. Ze hebben voor dunne springbars gekozen (moeten kiezen vanwege de dunne band) en toen ook nog een constructie bedacht dat er wat veel kracht op de toch al zwakke bandpennen komt.
Inmiddels hebben ze een volledig andere constructie bedacht voor de DEFY modellen, maar de oude modellen kunnen niet geüpgrade worden. Zowel de kast als de band zijn helemaal verschillend. En, als gezegd, ik heb niet de indruk dat ze het probleem echt graag willen oplossen.
Wat een top reactie van een zwitsers heritage luxemerk zeg.
Effectief een naar iedereen die zoān Zenith gekocht heeft.
Heel eerlijk, ik denk dat je een fijnmechanieker moet zoeken die wat pasblokjes voor je kan maken, dit gaat anders nooit meer goedkomenā¦
Inderdaad; of blokjes laten 3D printen in metaal.
Wat een ellende! Ik zat nog te denken, je gaf eerder aan dat je het horloge wat losser draagt dan je andere horloges (ivm gebrek aan fijnafstelling op de band), wat wellicht kan betekenen dat het horloge wat te ver richting pols gewricht schuift en dat het articuleren van je pols uiteindelijk te grote krachten op de band geeft (zoals eerder ook geopperd). Is het een idee om, na een setje verse pennen, iets aan de achterzijde van je horlogekast te plakken (een rond schijfje karton ofzo) om de kast tijdelijk wat dikker te maken, en daardoor de band wat strakker om je pols, zodat het horloge beter om de veilige plek op je pols blijft en niet naar je hand zakt. Zou me niks verbazen als de pennen dan heel blijven. Dan weet je in ieder geval waarom het gebeurtā¦