Waar koop jij je Nato?

Kan er weinig over vertellen, ik draag enkel dit horloge op een nato van aliexpress.
Maar hij zit fijn, en was niet duur.

Deze zijn inderdaad fantastisch!
Lekker dun en toch soepel. De ‘premium’ lijn van een hoop merken houdt helaas in dat ze ook erg dik zijn. Bij de herringbone lijn van Watchgecko is dat gelukkig niet het geval.
Ik kan nu ook nato strap store aanraden. Dezelfde kwaliteit als die van Watchgecko, maar dan met betere hardware:

Vergelijking met die van Watchgecko:

Oh en ze zijn niet zo overdreven lang bij NSS. Met mijn 17.5cm pols hoefde ik niet te knippen.

Miros Time premium NATO. Zijn fantastisch.

Er zat er eentje bij de HFLE2019.

  • Het omdoen is een ellende. Je hebt vier handen nodig. Ik ergerde me dood.
  • Stretchbanden zijn naar, hij kwam altijd te strak te zitten, of zo los dat het niet stabiel zat

Ik heb 'm uiteindelijk met m’n zakmes van m’n horloge gesneden en de kliko ingebonjourd.

Voor mij is het hoofdpunt van een NATO stevige hardware en een band die solide genoeg is om geen rafels en uitlubberende gaten te krijgen.

Da’s onvermijdelijk wanneer je fysiek actiever bent dan een Hutt.

Daarom zijn stoffen bandjes zo fijn. Die kunnen gewoon in de wasmachine.

2 likes

Poh, weet niet of iedereen dat zo ervaart, maar die krengen zijn wel iets te duur om überhaupt nadelen te hebben.

Ik draag zelf eigenlijk niets op NATO. Hoewel ik het zeker niet vind misstaan, heb ik er (vind ik) de horloges niet echt voor op het moment.

1 like

Mijn Miros-Time NATO banden schrob ik gewoon schoon met een afwasborstel en afwasmiddel, daarna ik spoel ze af onder de hete kraan. Moet je wel kleur-echte spullen hebben die niet rafelen.

1 like

Kan natuurlijk. Maar omdat ik ook parfum gebruik op m’n polsen (en daarin varieer) was ik m’n NATO’s wat vaker. Geen zin om dat telkens op de hand te doen.

Snap eigenlijk niet waarom men überhaupt nog nato’s draagt in plaats van de Marine Nationale straps. Die zijn 2000 keer comfortabeler, flexibel en zien er beter uit op een horloge. Mijn mening natuurlijk. Heb zelf nato’s gehad van vrijwel elk merk inmiddels. Ook die van Tudor, Phenome etc. MN straps van degelijke kwaliteit zijn tegenwoordig ook cheap en in maat af te stellen.

Die 19mm heb je die alvast voor de Yema besteld? :grin:

1 like

Hahahah damn, je hebt 10000 IQ. Ja klopt inderdaad. :blush:

Staat m goed hoor :wink:

IMG_20200311_230746_1

ps: deze was trouwens ook van CNS, ik heb hem toen gemold bij het afknippen/korter maken. Dit was de licht elastische, zat wel heerlijk maar minder kwaliteit spul dan de high end MN straps.

1 like

Ja past er perfect bij idd. Een tropic band ook:

1 like

Onder andere omdat er veel meer variatie bestaat in NATO’s, wellicht.

Dit dus.
Ook zijn die mn straps behoorlijk ‘grof’ tov de hogere kwaliteit nato’s.
Ook is de sluiting van MN straps zo dik en lelijk.
Bovendien kan elasticiteit makkelijker schuurschade aan een caseback veroorzaken. Er zijn dus genoeg redenen.

Geen echte nato want loopt niet onder het horloge door, en ook geen MN style want niet elastisch.
De bandjes van The Watch Steward dragen na enige gewenning eigenlijk erg prettig en zijn ook kwalitatief erg goed.

3 likes

Allemaal goede suggesties!

Ik ben heel blij met bandjes van Esprit-Nato uit Frankrijk. Vooral de 2-piece nato die ze hebben is heel fijn, maar ze hebben van alles!

https://www.esprit-nato.com/en/

Never forget!

1 like

Heeft iemand daar ervaring met de leren nato’s?
Het valt mij op dat de kwaliteit van de leren banden bij NATO verkopers vaak niet best is…

Ik heb geen leren nato, maar wel een normaal leren bandje van ze, die van EUR 39,-
Prima bandje!