Ik schreef het eerder al. Het ligt geheel aan de persoonlijke interpretatie van de term ‘High End’.
Een beetje als Tudor en Rolex…?
Mmm… dat vind ik meer Mercedes en Maybach .
Ik vind Junghans toch ook echt wel een categorie te laag hierin hoor… Vooral ook het eigen uiterlijk van de uurwerken t.o.v. de zoveelste duiker. Daarnaast ook wel erg nette afwerking. En naar mijn idee ook wel een stuk beter dan Seiko, Orient, Hamilton of Tissot…
Om welke reden(en)…?
Edit, ik zie dat je je post hebt veranderd !
Eigenlijk stelt een Rolex op de derde gradatie uit zeven helemaal niet zoveel voor
Exclusiviteit, prijs en marketing .
Op 5 punten zelf afgeregeld , Nou Nou dat is nogal wat
Met je laatste 2 punten eens, ik denk echter dat een GS exclusiever is dan een Rolex.
En de Zenith Defy Lab collectie dan, behoorlijk innovatief als je het mij vraagt. Een horloge merk kan meerdere sub-segementen in een markt bespelen. Ik heb het nooit zo op deze lijstjes, te erg aan meningen onderheven. Verder een leuk topic.
Wat mij betreft nergens en is het allemaal erg persoonlijk.
Zo vind ik een vintage Zenith 135 high-end en velen zullen het daar niet mee eens zijn.
Ik kijk bijvoorbeeld meer naar de modellen dan een merk op zich. Bijvoorbeeld Zenith heeft voor mij modellen die in meerdere categorien vallen.
Eens. Bij het bewonderen van een fraaie Junghans dresser denk ik aan alles behalve low end.
Volgens mij kun je het redelijk koppelen aan wat je met een low end, middle end en high end inkomen kunt kopen.
Hou ‘m eens naast bv een Blancpain
Kun je daar ook een definitie van maken?
Flauwekul
Absoluut, en nog wel 10 andere merken, maar als ik alle merken moet ben ik nog wel een paar dagen bezig.
GP is behoorlijk innovatief, heeft een rijke historie, en is op dit moment extreem aan de weg aan het timmeren met planetarium, tourbillon en super high-end horloges. Slechts een enkel horloge is nog onder de 10k
Het enige juiste antwoord en daar zijn niet veel woorden voor nodig
Fair enough, ik kijk ook iets meer vanuit een vintage perspectief naar dit merk…