Als je in de lijst vd topic starter de merken op volgorde van gemiddelde prijs zet, krijg je dezelfde volgorde.
Dat heeft toch niets te maken met jouw stelling betreffende inkomen.
Helemaal mee eens. Sommige Zeniths zijn zeker High end en kunnen meekomen met de top. Als merk staan ze nog steeds erg hoog.
Over het algemeen kunnen lage inkomens zich geen duur horloge veroorloven, en hoge inkomens wel. Zo moeilijk is dat toch niet. Natuurlijk zijn er erfenissen en zo. En ik ga niet voor de tigste keer een discussie over sparen voeren.
Flauwekul dus!
HĂ©, dat idee had ik nou ook. Hoe bevalt het eigenlijk in de sociale werkplaats?
IWC bespeelt de beide uiteindes van het HE segment zeker? ETAâs in hun goedkopere modellen maar dan toch ook eigen hoogstandjes?
Ben het ook niet met je eens.
Mede omdat ik lang niet altijd een verband zie tussen prijs en high-end.
Enige juiste manier om te reagerenâŠ
Als de kwijl eenmaal langs de lippen loopt bij zoân jongen dan moet je oppassen
Ot: ik vind dit wel wat.
Maar wel met de volgorde van de TS?
Nee ook niet, zoals ik eerder heb aangegeven zie ik ook niet altijd een verband tussen merken en high-end. Sommige merken maken (of hebben gemaakt) horloges in verschillende categorien.
âŠen met het afregelen naar interne specificaties. Nogmaals: âgewoon een ETA uurwerk inkopen en er zelf niets aan veranderenâ zoals je zei, is in mijn optiek iets anders als een ETA uurwerk naar specificatie laten maken en dit zelf afregelen.
Wat jij beschrijft, is wat we met de Aevig Balaur LE hebben gedaan: een bak ETA 2824âs bestellen en die in een case schroeven. Daâs echt iets anders dan wat IWC doet. Details misschien, maar op het vlak van horloges zijn dit wel de details die tellen.
Tja, je kunt een lower end horloge wel behangen met diamanten, waardoor het een sierraad is voor de High-end markt, maar de diamanten veranderen niets aan het uurwerk, maken het merk niet innovatiever, of voegen iets toe aan de historie van het merk, of bepalen zijn plaats in de geschiedenis van het polshorloge. Een hoge prijs maakt een horloge in de horlogewereld niet gelijk high-end
Misschien moet je het ook indelen in categorieën.
High End duiker, High End dresser, High End chronograaf, High End kalender, High End in de lijn van het merk, etc
Kijk de absolute top is wel redelijk afgebakend. Dat zijn de merken die je op 1 zet. Die merken zijn al decennia lang de bekende topmerken.
Maar al die categorieën eronder zijn eigenlijk alleen maar je eigen persoonlijke perceptie. Ingegeven door de marketing en prijsniveau van de merken. Verder speelt ook mee welke tijdsperioden je mee neemt in deze beoordeling. Omega is decennia lang het brood en boter merk geweest van de voorloper van de Swatch groep (SSIH). Pas de laatste 10 jaar is het merk een luxe merk geworden.
Ik denk ook dat je beter je lijstje in drie categorieën kunt verdelen.
High end merken (1 tm 3)
Luxe merken (4 tm 6)
Basis merken (7)
Als 4e extra catagorie zou je nog kunnen toevoegen
Plakmerken en modemerken.
en waar in de lijst staan onze Oldenzaalse vrienden van GRĂNEFELD?
Op plek 0?
Precies het is voor mij ook met name erg afhankelijk van de vaardigheden die er bij komen kijken. Bepaalde manier van steentjes zetten,⊠dat kan ook weer op verschillende manieren.
Het neerzetten van merken in bepaalde segmenten laat ik maar aan de Marketing mannen over. Het is aan mij niet besteed en vind eigenlijk âde noodzaakâ om het te doen veel interessanter.
Ik vond je topic wel een goede poging, maar wat je hier boven schrijft is gewoon klinkklare nonsens.
Twee keer onjuist! Lexus is echt high end m.i. en dat geldt so wie so voor Grand Seiko.