Heee dat heb ik bij mijn schoonmoeder precies andersom. Ik luister naar de muziek en niet naar haar geluid.
En toch maken kabels het verschil!
Ja , koop vooral geen zilver. Koper met voldoende dikte is genoeg.
Oui!
Platina moet het zijn, met paladium kern. Liefst radioactief.
Er staat nergens in de onderwerp titel “horloges”. Iedereen kan los gaan.
Met een mantel van asbest tegen het inbranden
Als je maar weet wat je wil horen.
Net als met de horloges, het is een kwestie van smaak.
Het mooiste klinkt akoestische muziek live, bijv een jazz combo.
Wij technici proberen dit zo goed als mogelijk te vertalen naar een
geluiddrager maar de echte live klank ga je nooit bereiken.
Het beste gaat dit misschien nog met Binaural-opnames af te luisteren
met een goede koptelefoon maar echt ideaal is dit ook niet.
We maken vaak het beste compromis.
Noooooo!!! not again!!!
…met uw welbevinden zal ik gaarne heden topic omzetten naar ons wel beproefde off-topic quadrant…
Check/vink
Yep. Biologisch gezien heeft een man van 22 jaar oud zijn beste gehoor bereikt en kan 20.000 hz horen. Hierna loopt het af. Maar we blijven stug volhouden toch ? Heb zelf Piega luidsprekers staan met de beroemde teweeters en vind ze prima klinken met mijn 52 jaar oude oorschelpen maar mijn dochter van 20 vind ze te schel. Trouwens wel mooie speakers en zeker high end waardig. Alhoewel…
Eensch!
Graag discussieren conform de forumregels én on topic blijven.
Een forumlid beledigen of in kwaad daglicht stellen wordt niet geaccepteerd. Discussie graag op de inhoud.
Beetje jammer dit. Kunnen jullie niet lekker een eigen topic beginnen op een ander audio forum
Topictitel geeft inderdaad die ruimte.
Niet meer, maar waarom begin je zelf geen topic over audio ? Kun je lekker opscheppen over wie de dikste heeft (kabels bedoel ik dan)
Je hebt gelijk, sorry.
Dit is een “gevaarlijke” opmerking (figuurlijk dan) je kunt niet voor 100000 andere mensen spreken en dit als “waarheid” presenteren. Ik begrijp de insteek wel. En persoonlijk doet het mij ook niets in welke catagorie je een merk wilt verdelen. Ik ben zelf horloge liefhebber en geen merken liefhebber. Maar je geeft zelf in je openingspost al aan dat er flink over gediscussieerd kan worden. Dan moet je daar ook voor open staan en niet beledigd raken dat ik je op het lijstje aanspreekt (in de zin van dat er niet veel van klopt, behalve dan de high end merken indeling). Ik zelf volg de horloge industrie nu zo’n 30 jaar. Ik ben echt niet alwetend. Maar wat in die 30 jaar als rode draad doorloopt in de horlogewereld is de marketing en de daaraan gekoppelde positionering van het merk. Marketing = prijs aanpassing naar boven = ophogen van kwaliteitsbeleving. Je geeft het zelf al aan met je voorbeeld van de Nautilus. Het merk creëert zijn eigen niche in de markt. Nu is hier allemaal niets mis mee. Maar het vertroebeld de feitelijkheden. Nog even over alle testen/reviews/horlogeblogs en tijdschriften en iedereen die maar denkt een zegje te kunnen doen in deze branche… voor al deze mensen geld… bijt niet in de hand die je voed… want de horloge industrie kan weinig kritiek dulden.