Waarde van dure horloges

Tom Koerts Schreef:

Voordat mensen hier denken dat ik een fanboy ben,
ik heb geen Rolex meer en ook geen hele erge
behoefte aan. Een van de weinige horloges die aan
mijn ex-Sub kan tippen is mn Seiko Marinemaster.
En je mag pas lachen als je hem ooit in je handen
hebt gehad.
Daar valt helemaal niets om te lachen, als je tenminste weet wat een Marinemaster inhoudt! Serieuze kwaliteit. Ik heb je topic gevolgd met het artikel op een forum over de Marinemaster. Heel gaaf!
Maar het mooie van Rolex, voor mij althans, is dat ze niet te groot zijn. Perfecte maat gewoon. Veel mooie horloges vallen bijvoorbaat af door hun grote formaat, bijvoorbeeld Bremont. Het is wel goed voor mijn portemonnee, maar op een gegeven moment wíl je toch wat:D

Ik denk gewoon dat je wat extra’s betaalt voor de toegevoegde waarde van het merk, naast de betere kwaliteit.

Wat ik wil zeggen is dat elke auto kan rijden. Allen staat op sommige auto’s een lamborgini embleem en andere een lada. Ook al zijn ze wit. Het zelfde met pakken. C&A pakken van 100,- euro, Armani pakken van 1000,- of op maat gemaakte pakken van 2.500,- Het zit hem ook in de naam. Niet iedereen loopt er mee rond.

Het interesseert mij niets dat ik een IWC heb van 4000,- terwijl ik ook een horloge van 40,- kan kopen wat evengoed de tijd aangeeft. Ik weet wel dat die IWC iets speciaals is omdat niet iedereen zo’n horloge heeft. Daarnaast geeft het horloge “mij” een goed gevoel. Niet anderen, maar mij. Ik moet er mee rond lopen, niet anderen. Ik ben er blij mee omdat ik weet wat het is. 99% van de bevolking heeft geen flauw idee van wat voor horloge het is en zien het waarschijnlijk aan voor een iets luxer kijkshopding.

Al met al, je betaalt voor de naam en een klein beetje meer kwaliteit.

Je moet IWC’s, omega’s, rolexen etc gewoon kopen omdat je het mooi vindt en dat je denkt dat het voor jou de waarde waard is.
Anders kan je denk ik beter gewoon een kijkshophorloge kopen zoals m’n vader. Die vindt het wat voor een mongool om meer dan 100,- uit te geven aan een horloge.

Doe mij die Volvo maar.
Waarom, omdat ik daar een heel goed gevoel bij krijg.

Brrrrrrr… Ik zie het al voor mij dat iedereen met een Rolex rondloopt. Hoelang zou het duren voordat de eersten de Rolex zouden openmaken om hem te modden?

Alles voor een beetje onderscheid & aandacht…

Bosnialove Schreef:

Brrrrrrr… Ik zie het al voor mij dat iedereen
met een Rolex rondloopt. Hoelang zou het duren
voordat de eersten de Rolex zouden openmaken om
hem te modden?

Alles voor een beetje onderscheid & aandacht…

Modden van Rolexen gebeurd al een tijdje!!

Hier zo uit mijn hoofd twee links voor je:

http://www.bamfordwatchdepartment.com/
http://www.discoverprohunter.com/

Ook van Nederlandse bodem door Steiner en Manbodh! Hadden een DSSD aangepast en is uitverkocht. Dit is de eerste mod die na verkoop in prijs is gestegen. Ze zijn nu bezig met de explorer… en vind persoonlijk enkel de site mooi.

Holy shit. :stuck_out_tongue: That’s heavy. :stuck_out_tongue:

http://www.bamfordwatchdepartment.com/gallery.cfm?gallery=Rolex-Submariner

Kom op man. Een zwarte Rolex Submariner. Geef het toe. Die wil je wel hebben. Ik ook wel trouwens, gheghe…

Het is niet de kwaliteit maar de zwaar bevochten handtekening van de maker die de prijs bepaald.

Ik ben lekker met dit topic zit ik gister weer rolexen te kijken, zo’n datejust vind ik ook nog steeds leuk, ik heb er nog altijd spijt van dat ik een jaar of 2 geleden niet ben gegaan voor een goud stalen versie die te koop was op het rolexforum, maar ja ik verander nog wel eens van mening, de ene keer denk ik geweldig veel horloge voor weinig geld is de beste koop, en de andere maand zit ik weer te kijken naar veel te dure exemplaren waar ik echt jaren voor zou moeten sparen voordat ik hem heb, maar op die laatste horloges verlies je bijna niks mocht je hem verkopen, en 50 gedragen casio’s leveren misschien nog mar 500 op.

Keuzes keuzes…

Voorlopig ga ik sparen en dan zullen we het zien, een 2dehands datejust is wel bereikbaar(na effe sparen), maar ja deze meneer wil dan weer minimale gebruiksporen, dus tja wat ze dan kosten? Zou Joost het weten?

Wikken en wegen, een wezelijk onderdeel van deze hobby!

Als je alles maar kunt kopen is de lol eraf.

floris Schreef:

Voorlopig ga ik sparen en dan zullen we het zien,
een 2dehands datejust is wel bereikbaar(na effe
sparen), maar ja deze meneer wil dan weer minimale
gebruiksporen, dus tja wat ze dan kosten? Zou
Joost het weten?

Ik weet niet welke Joost je bedoeld, maar even op Chrono kijken en bij de nodige internetsites langs en dan weet je de prijzen wel! :slight_smile:

Succes met het sparen. Vind een datejust ook echt een klassieker.

Bidle Joost zal het weten is toch een gezegde, die Joost bedoel ik dus!

Zo vind ik de oysterquartz kwa looks wel wat hebben, maar bij een horloge van die leeftijd heb ik toch liever een normaal caliber, die zijn altijd nog te repareren, tenminste zo bekijk ik het! een sub no date vind ik ook nog altijd mooi, of een seadweller, maar ja van die laatste 2 zijn de prijzen weer hoger, nog langer sparen, en hoe langer het sparen duurt hoe duurder ze worden geloof ik, dus dan kom ik er nooit!

Ik had al op chrono24 gekeken, maar voor redelijke prijzen heb je toch schade horloges, en die draag je niet met plezier, ach komt goed, ik zei hier thuis gister dat ze hier op het forum bezig waren met een limited en ik werd al link aangekeken :smiley:

Hahahaha, hier moest ik toch wel even hartelijk om lachen hoor. :smiley:

ik heet gaan Joost…

maar met fluted bezel en mooie jubilee met weinig rek. Box en papieren… rond de 2k zeker haalbaar :slight_smile:

Zal dan nog wel een poosje overheen gaan, want ik wil zoveel, ik zal wel een mooie op me bureablad zetten en elke keer dat ik dan iet wil kopen daar naar kijken, want de verleiding van tussendoor koopjes is ook altijd aanwezig, komt goed!

Maakt het nog uit uit welk jaar die komt, een paar die ik gezien heb zijn van voor 1980, ik denk dat je beter een zo recent mogelijk kan scoren, zeker als je weing rek in de band wil(toch!) verschilt ook van horloge tot horloge natuurlijk, ik ken ook een oudere man die me al 5 keer verteld heeft dat hij thuis een orginele Rolex heeft liggen, en al 5 keer heb ik gezegt dat ik wel interesse heb, maar hij neemt hem maar niet mee grrrr…

floris Schreef:

Bidle Joost zal het weten is toch een gezegde, die
Joost bedoel ik dus!

Echt!? :+

TAG84 Schreef:

Sommige kasten onder gaan een 9 stappenplan die
zeker wel 3 maanden kunnen duren,.Check maar eens
TAG heuer interviews. Laatste horlogemagazine 0024

3 maanden? Kul! Moet het materiaal rijpen ofzo? ::o :S

Bidle :)-D

Max Kool Schreef:

TAG84 Schreef:

Sommige kasten onder gaan een 9 stappenplan die
zeker wel 3 maanden kunnen duren,.Check maar
eens
TAG heuer interviews. Laatste horlogemagazine
0024

3 maanden? Kul! Moet het materiaal rijpen ofzo?
::o :S

Je moet die prijs ergens mee rechtvaardigen. En zolang de consument er in trapt, waarom niet? :wink:

Ik zeg toch, marketing!