Ik kan dit niet erg serieus nemen.
In eerste instantie kies ik voor een model wat ik echt mooi vind. Maar dicht daarbij heb ik ook een sterke voorkeur voor een paar merken (Damasko en Omega. En in iets mindere mate Oris en Certina) dat is vanwege de designs en kwaliteit. Niet vanwege zgn heritage of ‘merkbeleving’ door marketing.
Mhoahhh … dat geloof ik niet helemaal … wat vooral leuk is, en daar faciliteert dit forum goed in, is is dat je oprecht leuke reacties krijgt op je collectie, die je vanuit je normale sociale kring niet krijgt omdat het hun geen zak uitmaakt wat je om je pols hebt
Wat is voor jou eigenlijk grailmateriaal? Ik zag dat je ooit eens een Rolex gehad hebt, maar daar ben je volgens mij enigszins op afgeknapt
Ik geef niet graag toe dat ik mijn smaak door anderen laat beïnvloeden maar ik moet zeggen dat hij wel sterk veranderd is sinds ik hier meelees.
Mijn financiele situatie is gewijzigd. Dit was een post van mij nog onder een andere forumnaam. Dan krijg je een idee.
Ik herken dat overigens ook hoor! Ik ben een aantal jaar hier op HF actief en je begeeft je hier op horlogegebied in een omgeving die totaal niet representatief is tot de omgeving waar ik mij normaal in begeef … uiteindelijk ook nooit gedacht dat ik zoveel geld aan een horloge zou uitgeven maarja … t gebeurd en ik kan t missen dus geen man over boord … maar als je er af en toe eens realistisch over nadenkt lijkt het wel eens door te slaan
Dat je smaak veranderd dat kan ik wel begrijpen, naarmate je meer verschillende horloges ziet ga je toch vanuit een ander perspectief kijken. Maar dat heeft voor mij althans niks te maken met beïnvloeding door anderen.
Er is een tijd geweest dat ik Panerai wel tof vond, dat is nu wel anders
haha afgekickt van de coke
Ahhh … ben in 2017 lid geworden en heb vooraf ook niet het hele forum uitgespit … indrukwekkend verhaal en toch wel leuk dat je nog altijd ergens plezier vindt om op HF actief te zijn (anders was je account al wel opgeheven neem ik aan! )… ik snap dat merkperceptie dan van ondergeschikt belangt wordt, maar klaarblijkelijk is de liefhebber nooit weggegaan getuige dat je nog altijd actief lid bent!
Ik ben veel actief in off topic, met mensen die me liggen. En af en toe post ik nog wat, maar het meeste weet ik nou wel.
Het groene deel heb ik weer op negeren gezet. Rolex is vaak mooi, maar sommige eigenaren bevallen me niet.
Tsja … daar prik je inmiddels wel doorheen
Heb je nog een horloge in je collectie die je, ondanks alles, bent blijven houden?
Ik merk dat ik vooral ‘een verhaal’ om mijn pols wil, in praktijk komt dit vaak neer op een horloge van een bekend merk. Ik ben me ervan bewust dat de verhalen rond horloges vaak opgeklopt zijn door marketingafdelingen maar toch blijf ik er in trappen Om die reden koop ik al een tijdje geen microbrands meer. Ik zou bijvoorbeeld eerder meer betalen voor een minder goed afgewerkte Seiko, dan dat ik voor een San Martin zou gaan. Het specifieke merk maakt me niet zo veel uit, dat kan bijvoorbeeld Rolex (Air King, Explorer) zijn, maar ook Glycine (Air Man) of Seiko (Turtle, Willard) om maar wat te noemen.
Dat staat onderaan zijn topic.
Je hebt t niet helemaal doorgelezen
Scherpte raakt wat weg met die groene
knuppels … heb je daar ook brilletjes voor?
Leuke spellingcorrectie.
Jawel. Ik denk dat ik nog wel 15 horloges heb, maar, op een paar na, niet hele dure meer. Een Sinn UX, mijn Eberhard heb ik nog, en ook mijn omega speedmaster date. Verder seiko’s en nog anderen. Net een meistersinger gekocht. Het hoeft ook niet zo nodig meer, het dwangmatige is weg.
15!?
Jeetje wat een kapitalist
Dat is sowieso niet goed.
(Ff testen of ik echt op ignore sta)
Het zou me werkelijk mijn r*t roesten. Zoals ik zei, merkgeilheid begrijp ik niet.