Ik heb gemerkt dat ik me veel prettiger voel met slechts enkele horloges die ik ook veel draag.
Ergens krijg ik een rotgevoel van een mooi horloge in de kast en deze gewoon niet dragen.
De selectie kan weldegelijk eens wisselen maar ik wil gewoon niet meer in de valkuil van 20+ horloges trappen.
Geeft mij veel meer rust zo.
Daarnaast; of je de centen wel of niet nodig hebt zou ik niet zo snel vermelden.
Zoals mijn nichtje zegt “over geld moet je niet praten. Je moet het hebben”
Nee natuurlijk is €1200 serieus geld. Als het goed is kijkt iedereen binnen zn eigen budget. Voor mij is een Patek of Richard Mille onhaalbare kaart. Vandaar dat ik lekker binnen mijn eigen budget aan het winkelen ben.
Ik weet niet man, op het moment dat ik voor een horloge overwerk moet gaan doen, op andere dingen moet gaan beknibbelen, of de huishoudpot moet plunderen is er iets heel, heel erg mis. Dit soort hobbies moet je van funny money kunnen doen, in mijn optiek.
Ja, maar wat is dan het verschil met:
Koop horloge
Draag horloge, zorg dat het enigszins goed onderhouden blijft
Zodra je het zat bent: Ruilen of verkopen die handel, en terug naar stap 1.
Bijna elk horloge kun je wel weer vinden, tenzij je in dermate zeldzame exemplaren boert dat het een “never to be seen again” feest wordt.
In mijn ervaring heb ik het dan de eerste keer om, en denk ik dan direct “oh ja, daarom was hij weg gegaan”, en vertrekt ie ook weer linea recta.
Ja, we hebben een hobby en verkopen het aan ons zelf dat we meerdere/diverse horloges nodig hebben maar uiteindelijk heeft niemand in de basis meer dan een Casio nodig. En dat kan ook een Casio “tank” bijv. zijn als je netter wilt.
En zo kijk ik er ook naar; het vreet geen brood en als je ze nog draagt; lekker van genieten.
Als ze liggen te verstoffen, heeft dat doorgaans een reden en is verkopen een logisch gevolg. Zeker als het budget oplevert voor iets waar je van droomt.
Dit is dus precies het punt. Die “kleintjes” leveren ook niet veel op en zijn wel leuk en makkelijk te dragen. Horloge voor naar het water, horloge voor op vakantie, horloge voor op de racefiets, horloge voor in de tuin, horloge voor klussen etc etc. De wat “duurdere” draag ik naar werk, feestjes, uit eten en gezellige avondjes en dagjes uit.
Je zeht het zelf al…. Je krijgt niet dit wat je eigenlijk er voor zou willen hebben. En als je de Po hebt, er zijn altijd situaties waar je lieber een Yema of een Seiko omhebt!
Dus mocht het uitkunnen, lekker houden!