Waarom wisseling van Tudor naar Rolex.

Zie regelmatig pas nieuw aangeschafte Tudor horloges alweer na enkele maanden in de verkoop hier op het forum. Idem Tudor’s langer in bezit. En dan valt vaak de tekst op te koop Tudor in verband met aanschaf van een Rolex. Maar waarom, wat is de drive hierachter. Kwaliteitsverschil of puur de naam?

4 likes

Tudor is prince, Rolex is king :sunglasses::+1:

17 likes

Tudor is dochtermerk van Rolex, en wordt hier wel gezien als een netnietje.

5 likes

Het is denk ik gevoel, ik moet eerst nog maar eens naar Tudor upgraden… maar ik snap het🤓

Mijns inziens enkel de naam, maar dat gaan velen het niet met me eens zijn.

2 likes

Soort kwestie van Dacia of Renault.:wink:

8 likes

Ja, en dan zit er niks anders op dan te zwichten onder die forumdruk en €4000 meer op tafel te gooien :yum:

17 likes

Dat is wel mooi geformuleerd.

1 like

Kwalitatief goede klokken genoeg, ook bij namen die niet gelieerd aan Rolex zijn.

Als je ze mooi vindt, wat heel belangrijk is denk ik, ga ervoor.
Zie je het meer als een investering, dan blijft er niet veel meer dan Rolex over denk ik.

1 like

Weet er alles van…m,n ribben zijn na 10 weken nog gevoelig…:joy::joy: af en toe nog een flinke pijnscheut…:joy: maar gauw weer vergeten met deze Klatser om de pols…oh Tudor? tja niks mis mee maar speelt toch tweede viool en ik ga , na flink sparen toch voor de eerste rij…:muscle:

18 likes

It’s all in the mind…

9 likes

Beter verantwoord tegen het thuis front , tudor aanschaffen voor € 3500 na enkele maanden € 3500 er bij leggen voor een Rolex klinkt op een of anderen manier beter dan : ik ga een rolex aanschaffen van € 7000

21 likes

Dit.

Wat een geouwehoer haha
Dus nu ben je wel het mannetje omdat er Rolex op staat?

Hoe bekrompen kan je zijn.

10 likes

Men heeft liever het origineel waarvan de halve wereld met een imitatie van rond loopt dan een horloge die niet zoveel gekopieerd is. Dan krijg je niet de vraag ‘is het een echte?’. Het zal de trots zijn van het kunnen beantwoorden met ‘ja’.

Dat is wel het mooie van een Steinhart, daarbij vraagt men niet of het een echte is, dat ziet de leek zelfs nog. De kenner kan het alleen niet hebben dat het ook erg goede horloges zijn.

5 likes

:point_up: Dat dus. En dat geldt voor velen.

Ik durf te zeggen dat alleen liefhebbers een Tudor blijven dragen. De wannabees stappen over op Rolex zo gauw ze kunnen.

Wat niet wil zeggen dat er geen liefhebbers onder de Rolex bezitters zijn hoor. :v:

Euh, Volgens mij was het bij @hendrik dat ze bij Schaap & Citroen zijn Invicta aanzagen voor een “echte” edit: Rolex. :joy:

7 likes

Vergelijk je nu een Invicta met een Steinhart?!?!?! :face_with_symbols_over_mouth:

5 likes

Misschien ligt het aan mij, maar ik zie hier meer Rolexen verkocht worden dan Tudor. Op de DJ en Explorer na doet Rolex me weinig, terwijl ik de nieuwere modellen van Tudor allemaal erg gaaf vind. Veel mensen hier willen hun horloges upgraden, dus dan zal Tudor het opstapje naar Rolex kunnen zijn.
Misschien zie je meer Tudor op de markt, omdat hier wat meer moeite gedaan moet worden om ze te verkopen.

1 like

En velen zijn het mét je eens :wink:

1 like