Waarom wisseling van Tudor naar Rolex.

Je weet maar nooit. Ik zou het gewoon doen !!

1 like

Hahaha​:joy::joy::joy:iets zegt me dat ik dit toch niet helemaal serieus moet nemen…

1 like

Het draagcomfort was voor mij nog een reden om juist de Submariner 114060 te verkopen. De oude 5 digits dragen zoveel beter. En vragen of het een echte is, dat is mij in de 10 jaar tijd dat ik Submariners draag (en ik draag ze 7 dagen in de week) maar een handjevol keren gebeurt. En dan met name door horloge-liefhebbers. 99% van de bevolking interesseert het helemaal niks wat jij om de pols hebt hangen of heeft geen idee.

2 likes

Ik vond het storend genoeg om de Sub weg te doen…

Edit: die oude subs zijn ook wat minder opvallend dan de nieuwe… Beide erg fraai.

1 like

Ik heb dus voor de 114060 een Explorer 214270 gekocht. Een lekkere onder de radar Rolex met een voor mij heerlijk draagcomfort.

1 like

Mijn idee was om de Sub om te ruilen voor een witte Explorer 2. Het is er nooit van gekomen.

1 like

Er moet iets te wensen over blijven.

[quote=“Windhund, post:175, topic:172291”]
Ik ben snel terurggeswitched van een Sub naar eerst een Blackbay en nu naar Pelagos. Directe aanleiding waren de onbetamelijke vragen over de “of het een echte is”. Wat een afknapper vond ik dat!

Dat zou mij nu niets kunnen schelen.
Laat ze maar denken. Het gaat er per slot van rekening om, dat jij het horloge mooi vindt en weet dat het een echte is.

1 like

@Windhund komt uit Groningen. Daar hebben ze nog nooit een echte gezien.

Tsja, ieder is anders. Ik vind het echt onbegrijpelijk dat mensen zichzelf zo laag inschatten dat ze de vraag stellen. En hun omgeving en mij dus ook…

Beetje sneu.

Dat is waar iedereen is (gelukkig) anders.
Mensen die zoiets vragen weten ergens in de verte wat een Rolex is gezien de beroemde naam. En weten dat zoiets ook vaak kostbaar is.En kunnen niet geloven dat er liefhebbers zijn, die zoveel geld voor een horloge over hebben. Komt mede door het giga aanbod van diverse soorten neppers op Rolex gebied. Zijn zelfs hele dure neppers waar sommige horlogemakers nog instinken.

En dan toch,… Als ze je de vraag stellen dan word je dus als een potentiële fake drager ingeschat…

Ik vind het echt een onbetamelijke vraag aan iemand: Ben je een faker of niet?

Koop een vintage Datejust :sunglasses:

5 likes

Is dat een echte? Lijkt wel op die van 1973,…

Maar goed, je weet het maar nooit
:joy::joy:

2 likes

Vaak onwetendheid en in de verte toch een vleugje jalouzie.

Heel fraai, mede omdat ik ook van de vintage Rolexen hou. Maar dat was al bekend ondertussen.:wink:

1 like

Haaaa, dat kan ook natuurlijk.:wink::slightly_smiling_face:

1 like

Al een vraag gedaan in “gezocht”. Geen reactie.
Dus hier maar even proberen.
Wie heeft er een verlengschakel(15mm.) te koop voor deze oysterband 78350? Of weet een adresje?

Toch zie ik nog steeds regelmatig jonge Tudors te koop staan op div. sites. Reden, vaak alsnog een upgrade naar OP of DJ of nog hoger😉Kortom het zal altijd wel zo blijven en ook de discussie hierover. Maar waarom men deze wissel doet, waar ik dit topic mee begon, dat is niet echt naar voren gekomen. Meer de discussie waarom de 1 voor een Tudor gaat en de ander voor de Rolex. Ook het kostenplaatje kwam vaak naar voren. 1 van de leukste opmerkingen was wel: Tudor is de prins en Rolex is de koning. En zoals jullie hebben kunnen lezen ben ik uiteindelijk overstag gegaan voor een Rolex Oyster Perpetual date uit 1968.

Ik denk dat jouw vraag gewoon héél veel antwoorden heeft.
De ene koopt eerst een Tudor omdat hij nog moeite heeft om zo’n bedrag neer te tellen voor een Rolex en kiest daarom de evenknie of toch het dichtstbijzijnde model van Tudor. Beetje zoals er vele eerst een speedy reduced kopen en daarna een pro.
Ikzelf bezit momenteel 2 Omega’s, maar ik ga zeker nog een Explorer1 ref. 114270 aanschaffen en ben ook zeer gecharmeerd door de Black Bay 58.
Ook zou ik heel graag een sub bezitten maar dan een 5 digit. Maar de prijs hiervan is momenteel toch wat te hoog (zeg nooit nooit). Maar ik zie de BB58 zeker niet als vervanger of opstap hiervoor.

Het rare is wel dat toen ik interesse kreeg in horloges dat ik toen zeker wist dat ik geen Rolex wou, op één of andere manier vond ik de
Mercedes wijzers wat raar en vond ik ze veel te duur. Ook de Tudor snowflake wijzers vond ik raar. Maar na een tijdje ben ik beide beginnen appreciëren en wil ik ze nu wel, heel hard zelfs.
Het kan soms raar gaan. Begonnen met een budget van 250€ en nu …€ :see_no_evil: aaah ik ga hier nog aan onderuit gaan :wink:

Ik snap wel niet de ganse polemiek, commotie rond het merk als zijnde een uurwerk voor rappers, … Kan mij het een reet schelen wat die dragen en wat men er van vindt. En een Explorer1 dragen die toch niet!!