Waarom wisseling van Tudor naar Rolex.

Kijk uit voor je Rolex, het is een teder klokje…:wink:

1 like

Is ook een goed verhaal! :muscle:

Dat was denk ik dit:

Maar ik doe gevaarlijke aannames hè!

1 like

Snap ik. Maar Ik vind het misplaatst om iemand dan bekrompen te noemen. Ik ben ook van Rolex naar Tudor en terug naar Rolex gegaan. En bij mij doet Tudor het ook niet. Dat kan je tweede viool noemen, of je geeft het beestje een andere naam. Maar dat is merkbeleving en maakt niemand bekrompen.

Ik bedoel hier eigenlijk gewoon ongepast.

4 likes

Tweede viool wil niet zeggen dat ik het niks vind , integendeel. Tudor maakt echt mooie klokken alhoewel ik die dikke urenwijzer een trol van een ding vindt…:joy:ik heb geen zin om elke keer weer , als er iemand erom vraagt Tudor?? eh ja het tweede merk van Rolex in 46 opgericht voor een eender die de Rolex een stapje te ver vindt…nee dan maar flink doorsparen en walla tada na veel uren over gewerkt te hebben eindelijk mijn holy grail aan kunnen schaffen.

3 likes

Dat mag jij :blush:
We hoeven het niet altijd eens te zijn.

Ik heb de kracht van Rolex ervaren en er zit zeker een magie in de naam. Maar ik vind sommige leden gewoon bekrompen en heb vaak sterk het gevoel dat ze het horloge zelf niet eens geweldig vinden, maar het enkel en alleen voor de omgeving en het aanzien doen.

Dat vind ik bijzonder. Wellicht is bekrompen niet het juiste woord, maar je weet wat ik bedoel, of niet maar dat geeft niet.

Nu een Breitling om de pols. Simpelweg omdat ik niet 2x meer geniet van een Rolex dan van een Breitling, terwijl deze wel het dubbele kost.

Nu ben ik wel merkbewust, maar het interesseert mij niet wat de rest ervan vindt. Wellicht zit daar de crux.

1 like

Precies Han, magie en daar draait het toch om.
En telkens weer opnieuw als je het horloge om de pols gespt, van bandje wisselt of er gewoon naar kijkt.
Bij mijn 16610 is deze magie er voor me.
Bij mijn 16014 toch iets minder, dus misschien toch tijd voor wat anders ( alvast wat verdoken reclame :joy:)

7 likes

Daarom vroeg ik ook: of is het de naam?

Deze snap ik ook niet. Ik zie in @Bigrosa een volwassen man die zo blij is als een klein kind met zijn Sub, ik vind het alleen maar leuk om te zien.

7 likes

Goed opgelet, was een nog al schokkende ervaring, en ik mag hopen dat de medewerker aldaar er geen probleem mee heeft gekregen. Dit forum wordt overal gelezen…

1 like

Ik heb een aantal tudors gehad; Tudor prince date jumbo, Tudor prince day date, en de nieuwere Tudor black bay en black bay 41. Dit zijn allemaal prachtige horloges en in mijn ogen ook waar voor het geld. Voor wat betreft de oudere modellen (vintage), is het verschil met Rolex minimaal m.u.v. het ETA uurwerk en Tudor logo op de dial. Dit vergelijk ik dan op basis van 2 Rolex datejust’s en een oysterquartz die ik ook met plezier heb gedragen.

De nieuwere Tudor modellen zijn kwalitatief ook goed, mooi afgewerkt en degelijk. In mijn ogen is Rolex echter net nog een stapje hoger in haar kwaliteit en wat je overall krijgt. Zo is het uurwerk natuurlijk altijd in-huis ontwikkeld en hoogste kwaliteit, maar zijn de modellen ook qua bv formaat net even aantrekkelijker (Tudor heeft voor veel modellen 41mm of groter) en grotere lug sizes. En bij een uitstap naar de Tudor bb 36 wordt een (te kleine) lug size van 19mm gebruikt. Ook de lume op de Tudor is veelal van matige kwaliteit in tegenstelling tot Rolex. De stalen banden van Tudor zijn ook prachtig, stevig, goed ontworpen en beste in hun prijsklasse. Bij rolex krijg je echter op sommige modellen nog een extra door bv micro ajustment in een clasp. Kortom Tudor in vergelijking met Rolex allemaal net even minder aantrekkelijk voor een muggenziften zoals ik :smisse: Het kroontje is ook een dingetje, de magische werking hiervan op het horloge, het is niet voor niets een tijdloos statussymbool. Al met al denk ik dat mensen die bereid zijn om een flink bedrag voor een Tudor neer te leggen, vanzelf gaan kijken wat het niveau hierboven is omdat ze de kwaliteit van Tudor echt waarderen, maar zien dat het nog een level hoger kan.

4 likes

Ik denk dat ik het daar op sommige dagen best mee eens zou kunnen zijn. Maar dan is het ironisch om dat bij @Bigrosa te stellen. Als er een loopt te stuiteren van zijn horloge en er oprecht blij mee is, is hij het wel. Laten we dat lekker koesteren, in plaats van er zuur over te gaan doen.

edit, Han was mij voor:

4 likes

:point_up:

@Schoen moet daarbij dan neerbuigend worden gekeken naar Tudor als merk? Zo ervaar ik dit tenminste. Tweede viool klinkt als 2de rangs/ondergeschikt. Denk dat je daar een heleboel leden mee te kort doet. Dat mag ik toch jammer vinden?

Dat maakt mij dan een wannabee liefhebber :grin:

Overigens… eerst de Rolex gekocht, daarna de Tudor :wink:

10 likes

Blijf zo’n bb blue ook mooi vinden. Even off topic, maar wat vindt jij van de hoogte van het horloge?

Ik snap het helemaal maar ik weet ook dat het subjectief is. Het is een gevoel, opgewekt door de enorme marketingmachine van Rolex. En daar is niks mis mee.

Maar stel dat je gefopt bent bij je laatste deal en je hebt een ongelofelijke goeie kopie in handen, dan heb je nog steeds dat geweldige gevoel bij je nieuw verworven horloge. Zelfs na jaren zal je met een verheerlijkte blik naar je mooie kopie kijken. Totdat… je erachter komt dat het een kopie is. Walgen zul je en het ding verdwijnt onmiddellijk in de prullenbak.

Dat is beleving. Knap hè, wat de Rolexen en Omega’s van deze wereld kunnen.

Ik weet nog dat ik als klein mannetje voorin de eerste nieuwe mercedes van mijn vader stapte. Die ster, die daar voor op die motorkap schitterde. Magisch!

Gewoon alles in perspectief blijven bekijken. :v:

5 likes

Is heel goed te doen hoor, aangezien het een duiker is hoeft hij niet zo plat op de pols te liggen.
Volgens mij scheelt hij niet zoveel qua dikte met de Omega Planet Ocean…

Hier ter vergelijking de Explorer met de Planet Ocean (de Black Bay even niet binnen handbereik :wink:)

2 likes

Hmm, ziet er niet gek uit!
Bedankt voor de moeite. Mocht je van de week de Tudor eens om hebben, schiet aub even een foto voor mij.

Ben in de oriënterende fase :heart_eyes:

Helemaal mee eens. Tudor en Rolex zijn beiden top merken en prima te combineren. De Explorer doet het hier prima naast de Black Bay Red.

3 likes

Ik zou voor een Rolex gaan Robert.

Nou, toedels :wave:

3 likes

Nee man, zo is het helemaal niet hoor.
het is net de geschiedenis en zoektocht naar het echte perfecte exemplaar die deze magie mee stimuleert, of het nu Rolex of een ander merk is.
Opzoeken, zelfstudie, veel info vergaren onder andere op dit geweldige forum en dan uiteindelijk het perfecte exemplaar vinden en toeslaan🤟

2 likes