Waarom wisseling van Tudor naar Rolex.

De tijd zal het leren Han. Zal vast wel weer eens langskomen, maar dit zal dan een Sub zijn. Vind dit de mooiste Rolex imo.

1 like

Zo zie je maar weer hoe subjectief smaak is. Lekker doen dan!

7 likes

Je bent wel echt een type voor een Rolex geloof ik.

3 likes

De gepolijste delen op die stalen band…
Brrrr… De horror!

3 likes

Voor mij is de tudor blackbay de tussen stap naar hopelijk ooit een rolex submariner

2 likes

Een aantal eerder op het forum gepubliceerde foto’s:

Just do it :wink:

11 likes

Ik heb ooit eerst een Rolex Datejust gekocht en later een Tudor Hydronaut erbij. :slightly_smiling_face: Door de jaren heen heb ik best wel wat Rolexen gehad en ook verschillende Tudors.

Ook ik moet toegeven dat ik van nature eerst een Rolex liefhebber ben. Ik heb gewoon iets met die klokjes, al sinds mijn vroege jeugd; dat kan ik niet goed uitleggen en hoef ik ook niet uit te leggen. Smaak blijft altijd iets persoonlijks, iets van jezelf. :wink:

Terug naar Tudor: dat zijn echt geweldig goede kwalitatief hoogwaardige horloges, die overigens voor de meeste mensen ook best veel geld kosten. Ik noem het zeker geen tweede keuze horloge voor Rolexliefhebbers. Al weet ik dat veel Rolexliefhebbers inderdaad eerst een Tudor kopen en later opwaarderen naar een Rolex. Een mooie Tudor aan de pols en ondertussen door sparen voor een Rolex. Niets mis mee. Je krijgt veel waar voor je geld bij een Tudor, in mijn beleving.

Ik heb al een tijdje een Black Bay Red en dat is een van mijn fijnste horloges. :sunglasses::+1:

16 likes

Hoeveel mensen kopen niet een BMW 3 serie ipv een Skoda Superb? Of een Audi A2 ipv een Polo? Of een Porsche 911 ipv Nissan 300ZX? Het is toch niet gek of fout als je zegt dat de beleving en/of het merk mee speelt? Waarom worden mensen dan meteen als “zielig” of “bekrompen” weggezet?

Als je iets echt graag wil hebben, om welke reden dan ook en je kunt t op een gegeven kopen, dan is dat toch gewoon leuk? Ik geniet van de Seiko, of RO1, of Poljot, maar ik vind Rolex daarnaast iets magisch hebben. Komt dat door marketing? Ego? Geen idee, maakt me ook niet uit. Ik geniet ervan!
En hopelijk geniet iedereen van hetgeen ie gekocht heeft!

4 likes

Ik kijk niet neerbuigend naar Tudor, dat maak jij ervan. En kappuh met die onzin, genieten van wat je mooi vindt, oh ik kijk weer terug op twee weken op vakantie mijn heerlijke Seiko SKX009 met saffier en dikke vette Miltat jubilee om de pols te hebben gehad. Heerlijke klok die Seiko enne -0.6 sec per 24 uur als je ut maar weet!! niks alleen Rolex, Seiko , Steinhart kunnen mij bekoren van een heerlijke draagtijd!

4 likes

Bedankt voor de moeite Rob!
Misschien eens toe slaan als er een leuk geprijsde op het forum langskomt.

1 like

Ik ben niet liefhebber genoeg om heel veel geld uit te geven aan een niet-Rolex-horloge.
Groetjes van mijn Sub.

18 likes

Fijn om te lezen, dan was dat een miscommunicatie lijkt.
Hoop dat je ervan mag genieten.

1 like

Ho ho ! ook drie heerlijke Seiko’s waarvan 2 SKXen 007 en 009 om de pols en een Sumo als toetje…de 009 net 2weken op vakantie om de pols gehad , een heerlijke klok enne -0.6 sec per 24 uur. Na 17 dagen - 11 seconden ongeveer, top klok! Laat ik het zo stellen ik hou van alles met wijzers en de voorkeur voor Rolex, Seiko, Steinhart…:+1: maar de Rolex is een topper ik voel um nog…:wheelchair::joy:

2 likes

Dank je!

Voor de duidelijkheid helemaal niets mis mee! Alleen die uren wijzer vind ik een trol van een ding. Kwalitatief? tja gewoon een geweldige klok natuurlijk mag ook wel voor die prijs. Want een koopje is ook een Tudor niet , integendeel zag de prijzen bij S&C oeff dit is een dure “tweede viool”…:wink::+1: maar vooral genieten van wat een ieder mooi vindt!!

2 likes

Die vind ik ook aan de grote kant. :wink: Je zegt verder hetzelfde als ik: het zijn goede klokken en niet goedkoop. Hier dan mijn huidige Datejust, al sinds een jaar of vijf. Blijft voor mij bijzonder en bijzonder mooi, wat de mensen ook zeggen :wink::+1:

7 likes

Nee hoor dan denken mensen juist dat het een nep-rolex is. En dat is het in feite ook.

1 like

Beetje aparte reactie was dit aangezien je nog niet heel lang geleden hetzelfde verkondigde.

Maar fijn dat het weer is opgelost :+1:

Rolex is echt helemaal top…elke Rolex die ik heb gehad gaf me dit wow gevoel echter behalve op straat, in t cafe, supermarkt, op tv en overal en nergens aangezien iedereen en z’n moeder dezelfde (nep) Rolex om zijn pols heeft :thinking:

Dacht dit op te lossen door een ander kleurtje te kopen (Hulk, Kermit) maar die zie je nu dus ook overal opduiken.
Vind de Rolex duikers dus niet heel origineel meer dus vandaar mijn overstap naar de blauwe Tudor.
Maar mss probeer ik het over een tijdje wel weer…want het kroontje is en blijft een icoon :+1:

2 likes

Ah, vandaar dat er Rolex op staat. Eh, wacht… :thinking:

1 like