Waarom wisseling van Tudor naar Rolex.

Ooh die Hulk :heart_eyes::heart_eyes:… grail alert!

Ik denk om te beginnen dat beiden Rolex en Tudor hun eigen charmes hebben.

Daarnaast is het logisch dat een aantal mensen (proberen te) upgraden naar een hoger segment. Een auto die prettiger rijdt, een bank die lekkerder zit, een grotere tv die makkelijker bekijkt, een horloge waar je beter de tijd op kunt aflezen… Owh nee, dat dus niet.:thinking::grin:

Het maakt eigenlijk niet uit welke van deze merken iemand koopt toch? Yes, je moet een Rolex kunnen/willen betalen maar yes Tudor is een heel gaaf merk. Whatever, live and let live peoples. :pray:

Voor mij was een Rolex ooit een einddoel en de eerste is dat ook geweest, voor wel 3 maanden lang.:sweat_smile: Daarna moest er echt een datum in en met een Tudor als tussenstap moest het daarna echt een 6 digit worden maar de magie van de eerste is niet meer teruggekomen. Doel bereikt, einde van het vermaeck…

En nu gluur ik stiekem naar de Pelagos die in het blauwe draadje staat met inruil van een Rolex. Gewoon omdat hij mooi is en ik daar met zekerheid ook weer blij mee ga zijn.

Wie een Tudor niet eert, is een Rolex niet weert (ThaPapper, 2018)

21 likes

De ster van ‘vertrouwen’…

2 likes

Haha ik denk dat ik als achtjarig jochie daar iets anders tegenaan keek. Het was gewoon ordinair stoer dat wij zo’n dikke bak hadden en mijn vriendjes niet. Daar ga je later anders tegen aankijken. Als je geluk hebt…

Maar als achtjarige keek ik vanaf de achterbank met één oog dichtknepen door de ster en deed ik net alsof ik door een draadkruis heen keek. Dan klikte ik met m’n vinger op de denkbeeldige knop van de mitrailleur en vuurde ik een spervuur van kogels af op de auto’s die voor ons reden. En en… o wacht… :blush: Ach, we zijn allemaal jong geweest toch? En nog soms!

4 likes

Dat genoegen heb ik in mijn jeugd niet mogen smaken. Ik moest het doen met de Lada 2107 van vader. Daar zat niets op wat maar enigszins op een ster leek :blush:

Maar gelukkig heeft de kleine jongen in me, ondanks deze omissie, mij in iedergeval nimmer verlaten. :+1:

2 likes

Die Rolex kopen is dus alleen maar goedpraten van het doen van kutwerk :wink:

1 like

Ik ben het inderdaad niet met je eens :stuck_out_tongue_winking_eye:

Niks mis mee met tudor, echter toch een net iets andere kwaliteit. Vroeger maar ook nu.

Verschil moet ergens inzitten… :beers:

Ik voel me aangesproken door TS
Ik heb nu een BB in de verkoop omdat ik (weer) een Rolex wil .

Na een aantal Rolexen in de afgelopen jaren nu een Tudor BB 41 rood met inhouse uurwerk .
Juist de kwaliteit van deze tudor doet me terug verlangen naar Rolex .
Ik wil nog net dat stapje hoger ook al kost me dat meer dan het dubbele .
Stom he :wink:

Top! lekker van genieten!!:+1:

1 like

Een Rolex wordt ook door niet horloge liefhebbers herkend als een exclusieve (dure) klok. En dat is volgens mij toch voor een heel aantal mensen een/de reden om een Rolex om de pols te slaan.

Zelf nooit een Rolex of een Tudor gehad. Geniet op dit moment heel erg van mijn Omega’s (vintage Speedmaster en Seamaster Planet Ocean). Voor de waarde van die beide zou ik een Rolex aan kunnen schaffen. Maar heb op dit moment de behoefte niet. Denk wel dat ik ooit een Rolex zal bezitten. Maar dan geen Sub of GMT. Milgauss vind ik fantastisch!

4 likes

En dat is net 1 van de redenen dat ik liever niet met een Rolex gezien wil worden. Ik wil geen negatieve of jaloerse reacties uitlokken met een hobby die ik vooral voor mezelf wil houden :slight_smile:
Gelukkig spreekt Rolex als merk me minder aan, behalve dan de Explorer reeks. Liever een Zenith of Omega dan een Rolex. Tudors zijn imho net wat speelser met meer retro details. Het inhouse uurwerk icm de zachtere prijs is dan mooi meegenomen, zo heb ik nog wat centen voor een volgende aanwinst :innocent:

De marketing heeft zijn doel dus niet gemist :wink: Dat is zeker deel van de resurrectie van Tudor. Het middensegment opvullen en tegelijk klanten lokken naar dat ietsje meer.

Ik geniet ondertussen van mijn BB58 en mijn Ranger :smiley: Ik zal wel een van die echte liefhebbers zijn zeker?

4 likes

Ik koos op HF zelfs de naam Franktudor. Ik dacht dat dit mijn merk was en heb ook meteen de BB58 besteld toen ik er lucht van kreeg. Born to dare sprak me meer aan dan Prestaties en prestige … Ik vind Tudor als broertje van Rolex nog steeds een bijzonder merk. De snowflake hands zijn misschien wel mooier dan de mercedes hands als je de oude subs vergelijkt. Ook de Pelagos als eerste titanium diver is een Tudor en zoiets zal nooit als een Rolex verschijnen. Of het is een hele dure mod door Label Noir of zo …
Ik dacht werkelijk dat Rolex niks voor mij was en ik heb overigens nog steeds niets met rappers en voetballers die te overdreven protsen met gouden Rolexen vol diamanten. Er zijn mensen die een Rolex kopen voor het merk en de prestige, dat valt niet te ontkennen. Gelukkig is het merk zoveel meer dan dat.
Mijn eerste Tudor (een Pelagos LHD) maakte sneller dan gedacht plaats voor een 16610 Sub. Duurde slechts 2 weken! Maar ik had ook nooit in een keer zo’n bedrag betaald voor een horloge. De Tudor was ook een noodzakelijke stap denk ik om een Rolex uberhaupt te overwegen. En ik denk dat ik daarmee perfect in de Rolex-Tudor trap ben gestapt :wink:
Inmiddels ligt er een 1601 naast de sub en gaat het zoeken rustig verder … Doel zal niet zijn om meer dan 3 horloges te hebben. Daarna liever upgraden en van 5 naar 4 digits (6 komt er niet; of misschien een 116520). Vintage is sowieso meer mijn ding en gelukkig ook geen slechte manier om je spaargeld in te stoppen. Ik kijk liever naar een horloge dan naar mijn spaarsaldo … Een oude vintage Rolex valt ook minder op, al was het maar doordat plexi minder schittert en de 36 mm de standaard was. De stalen tool watches zijn in mijn optiek vooral perfect gemaakte horloges die bedoelt zijn om dagelijks te dragen en dan zien we wel weer … Maar dan wordt het een beetje het Patek verhaal :slight_smile:

5 likes

Ik durf te zeggen dat alleen liefhebbers een Tudor blijven dragen. was niet mijn tekst hè, ik quootte @Chlorophyl :wink:

2 likes

Amen! :wink:

1 like

Snowflake! Dat blijft toch schitterend!

1 like

Excuses, gecorrigeerd! :wink:

1 like

Mooi is ie hè?!

1 like

Heerlijk!

16 likes

Weer zo’n fantastisch leuke foto :ok_hand::ok_hand:

2 likes

Denk dat de meeste hier lijden aan flipperitus. :joy::joy:

Tudor en rolex zijn beide toffe horloges. Kan je prima naast elkaar hebben
[image|281x500(upload://vw19QgSB82DUPhC0ec3fmI7GWmG.jpeg)

3 likes