Mooi zo’n Seamaster. Helaas te groot voor mij 16,5cm polsen. Omega moet een 40mm versie maken!
Veel aanbod ivm met Rolex…Heb een paar jaar terug ook een BB58 gehad, prima klokje, maar het voelde ook gewoon als een goedkope net niet Rolex.
Als Rolex je doel is zal je alle horloges een net niet Rolex vinden.
Rolex.boeit me echt niet. Ik ga er nog een mooie Breitling bij kopen ook.
Rolex is echt niet m’n enige doel. Maar het is toch ook het kleine, goedkopere broertje van Rolex, alle andere merken staan hier los van. Als je blij wordt van een Breitling, moet daar vooral van genieten!
Redelijk waardevast horloge (met name BB58) waardoor hij met relatief weinig afschrijving verkocht wordt … Kijk in die zin is hoe vaak een Rolex wordt verkocht (ook behoorlijk vaak volgens mij)
Ik heb een paar jaar terug ook een fiat punto gehad, prima bakje, maar het voelde ook gewoon als een goedkope net niet Ferrari.
Waarmee ik vooral wil zeggen: behalve dat de twee merken in dezelfde groep zitten, vind ik de gelijkenis van de horloges (nieuw, vandaag op de markt) totaal onbestaande.
Domme gedachte dat een Tudor slechts een poormans Rolex is. Vooral anno nu, een ander merk, met een andere doelgroep.
Tudor bv de Bb58 is gewoon een goed horloge met een prima prijs/kwaliteit verhouding. Hoeveel andere merken met rijke historie bieden een duiker met inhouse 70u pr uurwerk aan voor rond de 3k? Ze zijn er natuurlijk, maar meestal zijn ze of van mindere kwaliteit, of zijn gelijk veel duurder, zoals bv Omega.
Okee, Tudor is van dezelfde groep/eigenaar als Rolex, maar Omega is toch ook geen poormans Blancpain omdat ze dezelfde eigenaar hebben?
Of Baume&Mercier is toch ook geen poormans JLC?
Ik ben Tudor fan, en zal dat altijd blijven, ondanks dat ik er niet altijd eentje in mijn collectie heb.
Een poor mans Rolex is eigenlijk gewoon een geuzennaam voor Tudor. En het was de gedachte van Hans Wilsdorf een horloge te maken voor de ‘gewone man’. Een betaalbare versie van een Rolex Dus die geuzennaam heeft het wel verdiend. De vergelijking met Omega gaat een beetje mank. Omega is opgekocht en Tudor niet. Tudor is naast Rolex opgericht.
Echter is dit een naam die gekoppeld zit aan het Tudor van vroeger. De gedachte van Wilsdorf is achterhaald en niet passend bij het huidige Tudor. Het moderne merk Tudor is (vrijwel) helemaal losgekoppeld van Rolex.
Klopt, maar deze geuzennaam zal het waarschijnlijk altijd wel behouden. Ik weet niet of je de aangepaste Rolex posters van Tudor kent? Rolex en Tudor zijn altijd al twee aparte bedrijven geweest.
De echte
Goedkoop pruluurwerkje in Rolex kast
Is niet echt meer van toepassing op de huidige Tudors. Zijn geen kopieën meer.
Helemaal eens. Ik vind het ook mooi om te zien dat ze nu ook in house movements maken.
Ik bedoelde dat de bedrijven producten losgekoppeld zijn, waar Tudor vroeger vrijwel exacte kopieën produceerde van Rolex referenties. Inclusief Rolex onderdelen.
De posters ken ik niet.
Dit inderdaad.
Eens! Ben ook zeer tevreden met mijn bb58, zowel qua looks als uurwerk. Overigens ook met mijn dj kloon, Tudor Date+Day
Goed en helder verhaal Ronnie!
Ik ben heel blij met mijn Tudor.
Elke dag weer een glimlach als ik ernaar kijk.
Dus: “proud to be a poor man” !
Ik moet eerlijk zeggen dat ik best een Tudor fan ben. De samenstelling van mijn “collectie-tje” is redelijk fluïde en recent is er dan ook een BB chrono S&G aan te gevoegd.
Gewoon omdat hij hier in het blauwe stond, zeven dagen oud was en net onder list. Nou, zeg dan eens eerlijk, dat laat je toch niet voorbij gaan? Tenminste geen wachtlijst op deze manier😉
Heerlijk horloge trouwens👍🏻
Dit is trouwens samen met de rest
Stuk voor stuk fijne horloges met een eigen smoel en karakter.