Is het ook nog eens in de mode?!
Voor het eerst in lange tijd dat ik niet achter loop.
Ik waai met alle winden mee
Is het ook nog eens in de mode?!
Voor het eerst in lange tijd dat ik niet achter loop.
Ik waai met alle winden mee
Helaas. Je hebt geen speels contrasterend kleurtje op de GMT wijzer.
Wel een mooi horloge. Dat dan weer wel
Ooit zal het mij lukken
De G-Shock van mobiele telefoons
Was dat niet de 3210?
Ik vind sommige GMTâs gewoon heel mooi (en vind de bezel wel wat hebben vaak). Neem nou die nieuwe Tudor, schitterend toch?
Maar die wijzer, die zet je dan toch gewoon gelijk met de kleine wijzer als je de functie niet gebruikt?
Ik denk trouwens dat de chronograaf en de duikring bij de meesten ook niet gebruikt worden (of althans niet door iedereen gekocht wordt vanwege de complicaties) maar daar zitten ook schitterende modellen tussen.
Het lukt soms ook wel de extra wijzer goed weg te werken. Zo vind ik onderstaande wel een leuke oplossing hebben.
Het antwoord is wat mij betreft duidelijk. Met afstand de meest bruikbare complicatie als je veel in een andere tijdzone bent Ik heb me werkelijk nog nooit laten afleiden door de extra wijzer.
Eerlijk, @Gerard_V ?! Ikzelf vind het makkelijk om de GMT als â24-uurs aanduidingâ te gebruiken. Je weet wel, a.m. of p.m.
Mij niet gezien met een gmt watch , en daarom heb ik die ook niet als onderdeel van de horloge verzameling anex collectie. Sommige modellen zijn wel met een mooi 4de wijzer , maar voor mij zou het een stoor factor zijn.
Ook zonder seconden wijzer komen bij mij niet in. Er moet wel iets bewegen, anders zit er geen leven in het uurwerk ( optisch bedrog ).
True.
@Gerard_V voor jouw internationale arbeidsgerelateerde omgeving is een gmt nutteloos.
Jij hebt een worldtimer nodig.
Ik stel deze voor. 1 druk en per locatie wijzigt de plaatselijke tijd. Perfect voor jou.
Verder hou ik niet specifiek van een gmt horloge. Maar kan een mooi rolex 1675 wel erg appreciëren.
Een GMT staat nog op mijn verlanglijstje, dan kan ik met één oogopslag zien hoe laat het is bij mijn familie in Frankrijkđ en dat dan vergelijken met New York of Moskou. Ook een maanstand horloge staat nog op mân lijstje.
Je bezit toch ook een Longines zulu time gmt Ferry?
Volgens mij is âGMTâ net als âchronograafâ, âduikerâ en âmoonfaseâ verworden tot een stijl die veel mensen in esthetische zin aanspreekt en anderen totaal niet. De werkelijke functie wordt maar hoogst zelden gebruikt. Dus je vindt het gewoon leuk en interessant, of niet.
Goed nieuws: Noord Korea is weer terug naar GMT +9 sinds 2018
Denk dat deze net boven mijn hobby budget ligt, maar afgezien daarvan zie ik wat je bedoelt ja.
Ik denk dat een horloge zoiezo geen toegevoegde waarde heeft , tijd zie je tegenwoordig overal bv je telefoon.
Ik heb een horloge omdat ik het mechanische gedeelte erg interessant vind, daarnaast vind ik het meer een juweel en een verslaving.
Dus ja complicaties nutteloos weet ik niet maar gaaf is het wel
De techniek die erachter zit en de looks/ historie vind ik belangrijker.
Ach net zo nutteloos als 200 meter waterdicht of een chronograaf