Waarom zo negatief over Breitling?

Kuddegedrag.
De vintage Breitlings vind ik vaak prachtig, en de laatste tijd zie ik weer geweldig mooie ‘nieuwe’ modellen.
De hele drukke wijzerplaten met die rare bezels vind ik minder…
Breitling is een geweldig merk.

10 likes

Helemaal mee eens

2 likes

Ik heb opvallend genoeg veel mensen in de auto-industrie gezien met een glimmende two
-tone Chronomat, dus dat stereotiepe klopt nog redelijk.

1 like

Klopt. Maar wel grappig omdat het feitelijk achterhaald is. Beetje zichzelf respecterende autohandelaar heeft tegenwoordig een gouden Rolex DD.

4 likes

Buiten hun iconen vind ik deze ook wel heel mooiBreitling_Transocean_Day_Date_A4531012-G751-737P-A20BA-1_juwelier_Clem_Vercammen_5180

12 likes
2 likes

Ik heb nog nooit een moderne Breitling gezien die ik mooi vind, het zit tussen onverschillig en holy shit dit is lelijk in.
Trefwoorden daarbij zijn te groot te druk en teveel bling.
Vintage Breitling heeft wel een aantal pareltjes.

3 likes

Haha. Duidelijk. Moet zeggen dat ik de nieuwere modellen ook niet echt mooi vind hoor. Maar de superocean vind ik dan wel weer tof. Oud en nieuw. Het hoeft van mij ook niet zo druk overigens.

1 like

Juist, Rolex is nu echt wel het nieuwe merk voor louche autohandelaren, voetbalfans, volkszangers en mensen die zich meer willen laten lijken dan zijn.
Breitling is het nieuwe Rolex :rofl:

9 likes

Ik heb heel veel zelfrespect, maar met een gouden DD wil ik niet op mijn werk gezien worden.

3 likes

Rolex is het nieuwe Breitling :wink:

12 likes

Prachtig merk met historie en kwalitatieve eigen uurwerken. Design en formaat is kwestie van smaak. Niet voor iedereen (met kleine polsen).

Koop en draag wat je mooi vindt. Liefst van een merk met een herkenbaar eigen verhaal (in plaats van ‘hommages’).
Persoonlijk ben ik een liefhebber geworden van (vooral vintage) Rolex, maar stoor me ook soms aan al het geleuter daar over. Maar ik koop en draag gewoon wat ik zelf mooi vind.

Je vindt op HF veel mensen om je passie mee te delen, maar zult af en toe wat commentaren daarvoor moeten negeren :slight_smile:

11 likes

Naar mijn idee is Breitling zichzelf een beetje verloren door alle veranderingen in visie van de afgelopen tijd. Jammer, want het is echt een prachtig merk met een nog mooiere geschiedenis

2 likes

Leuk topic, met een goede vraag… Breitling is super tof en vind dat gezemel over ‘bepaalde types’ toch wel zo’n onzin… kijk ff naar de gemiddelde Rolex drager tegenwoordig… en ook hun maken, bling bling en grote ‘patserige’ modellen (al vind ik dat ook relatief, want ja wat is patserig)…

Ze maken gewoon mooie horloges… de transocean, de Heritage, Chronomat… etc

Wel grappig, want ik lees iedereen over ‘nieuwe weg met CEO’ vind ik niks en bla bla bla, terwijl hij juist voor een bepaalde rust en nuance heeft gekozen in de bepaalde lijnen… bijvoorbeeld de premier lijn. Is gewoon een net, mooi model.

Wil je meer bling en groot? Ga je naar de Chronomat, bijvoorbeeld.

De meeste hier ouwehoeren op bepaalde merken, weet ook niet waarom… ik ben liever een ouwe hoer, dan zonder werk in ieder geval​:stuck_out_tongue_winking_eye::sweat_smile:

Om af te sluiten:

4 likes

Mijn “guilty pleasure” uit het wings logo Breitling verleden! Nu eindelijk in bezit :star_struck:

De Breitlings stonden inderdaad bekend als de grote, blingerige (bi-color) patserklokken, maar ik vond en vind ze geweldig! De nieuwere modellen vind ik wat minder overigens…

11 likes

Ik ben ook wel een fan van Breitling

12 likes

Wellicht ook een beetje omdat Breitling ergens in de jaren '70 door kortzichtigheid failliet ging, waarna de rechten op de Navitimer (en andere modellen? daar ben ik niet zeker van) door Sinn werden opgekocht.

Het nieuwe “Breitling” maakt nu hommages van Sinn horloges. Eigenlijk is Breitling dus een soort Steinhart, maar dan duurder.

7 likes

Oudere Breitlings (pre Kern) zijn vaak opzichtig en groot. Ook zijn ze redelijk duur voor een aangepaste ETA. Deze punten maken dat dit merk vaak negatieve reacties oproepen…
Ikzelf heb ook een Breitling, mogelijks een van de ingetogenere (is dat een woord? :see_no_evil:) modellen.

Wat ik wel vind is dat ze te hoog geprijsd staan en dat je Breitling enkel grijs moet kopen.

Voor de rest maakt het eigenlijk geen z*k uit wat anderen van een model/merk vinden als JIJ dat mooi vindt!

17 likes

Nu was ik dat sowieso wel van plan, hehe. Schitterend exemplaar trouwens.

Het ligt een beetje aan het model. Een model met volledig gepolijste kast en volledig gepolijste band is mij te veel over de top.

De duiker modellen met matte insert vind ik weer heel cool omdat ze een wat rustiger aangezicht hebben.
En die huidige Breitlight modellen (soort speciaal kunstof en met Haq Quartz uurwerk) zijn ook echt heel gaaf! Zo een zo ik nog wel eens willen :slight_smile:

2 likes