Dan krijg je hetzelfde als Longines, die zich eigenlijk puur op de Aziatische - lees China focust. Het is meer dat we eenmaal de heritage en geschiedenis van elk merk juist zo mooi vinden als horloge liefhebbers, navitimer hoort nou eenmaal met vleugels. Je kan altijd nog een lijn uitbrengen met een modernere logo en lijn, maar niet de bestaande modellen als “oud” bestempelen en daarmee ook de verkeerde weg inslaan.
Ik was vroeger negatief over Breitling omdat ik dat associeerde met groot en te brede bezels. Ze kwamen op me over als “BAM! Breitling!” Ik associeerde Breitling vooral met de Avenger.
Inmiddels heb ik mijn mening bijgesteld. Ik vind nog steeds de Avenger niet mooi (te lomp, te brede bezel), maar vind inmiddels dat Breitling ook mooie horloges maakt. De Navitimer vind ik zo mooi dat ik er wel eentje zou willen hebben zelfs.
Zullen wel trouwens niet meer reageren op dat jochie? We weten allemaal wat die is en hier komt doen.
Ik ga eens kijken, moet zeggen dat ik de Casio Oceanus Edifier tof vind
klopt.
Wat wel is, in elk Breitling NA topic komen er verschillende reacties voorbij van.
“ik ben normaal geen Breitling liefhebber maar”
“ik vind Breitling normaal niet mooi maar”
ect ect
Dit zie je niet/amper terug bij de andere merken.
Ik heb zelf ook een Breitling en vind deze niks minder of meer mooi dan mijn Seiko, of Oris, of Rolex.
Vind deze ook niet meer patserig overkomen oid.
Buiten HF om en dit vind ik dan weer grappig bemerk ik dat er meer over Rolex negatief geuit wordt dan over Breitling.
Precies andersom dan wat hier gebeurd dus.
Quartz en Breitling, voor veel mensen geen ingrediënten voor een topstuk in de collectie.
Echter, voor mij één van m’n favoriete horloges en krijgt bovengemiddeld veel “wrist time”.
Vintage + mooie stalen band + altijd de juiste tijd (Quartz) + draag comfort = een topper!
Koop gewoon wat je mooi vindt en laat je niet leiden door merkimago en meningen van anderen!
een horlogeforum bubbel
Ben ik met je eens maar Kern wordt afgerekend of cijfers.
Er valt voor Breitling nou eenmaal veel marktaandeel te halen in China.
Cijfers zijn alles en ik denk dat de eigenaar ( investeringsmaatschappij CVC Capital Partners, in het verleden ook eigenaar van Siebel Juweliers )
dan op het juiste moment Breitling weer in de etalage zet en verkoopt aan bv Richemont.
Mooi merk Breitling! En net zoals elk merk heeft men modellen die mensen aanspreken of niet. Doet niets af aan het merk zelf. Afwerking top, kwaliteit top evenals accuratesse
Hier een paar gele plaatjes…
Wist je dat Sjors zelf ook eigenaar is van Breitling?
Ja, maar voor een klein gedeelte. ( en het is niet zijn eigen geld volgens mij )
En ook de familie Schneider is nog steeds aandeelhouder voor zo’n 20% volgens mij.
Heb niet zoveel met Breitling, maar de Navitimer en de Premierlijn zien er echt geweldig uit!
Wel met lederen band.
Nu een week of drie de Superocean Heritage 44
Standaard zat de mesh band erop. Maar ernaast toch ook maar het bijpassende “rubbertje” aangeschaft. En dat was een schot in de roos. Naast dat het horloge een super gladde ( lees geen scherpe hoekjes/randjes) afwerking heeft loopt het ( Tudor uurwerk, 70 uurs ) uurwerk zeer sekuur.
Het horloge met de rubberband en microsnelverstelling sluiting draagt echt heerlijk. Ik draag mijn horloges altijd strak om de pols omdat ik het zakken over het polsbeenje/botje bijzonder irritant vind.
Bij deze combinatie zit het horloge best los ( kan bij de sluiting twee vingers eronder kwijt ) om de om de pols, maar valt niet voorbij het “beentje/botje” . Perfect.
Dus in dit geval zeker niet negatief, sterker nog …
Kwestie van smaak allemaal. Zo vind ik de Breitlings met de ‘verhoginkjes’ op de bezel op 0, 15, 30 en 45 vreselijk (lees: pauperig).
Help me ff… wat is dat jochie? Ik lees ‘troll’, maar wat is dat? Iemand die bewust dit forum
Komt en dan ook nog iets weet wat de gemoederen losmaakt?
Inderdaad smaak, want dat vind ik dan juist wel weer wat hebben.
Deze heb ik gehad en is gewoon prachtig… niks meer niks minder. Sterker nog… deze gekocht toen ik nog kon kiezen tussen een Sub of deze… uiteindelijk puur voor deze gekozen om de uitstraling en de band ook wel.
Heb zowel een recente Sub als een Superocean gehad en kan zeker niet zeggen dat ik de Breitling minder vind.