Waarom zo negatief over Breitling?

De koers die Breitling nu voert pakt me niet meer. Hou wel van de modellen voordat meneer Kern de scepter zwaaide.
Is gewoon een prima merk hoor. Schijt aan wat anderen vinden.

37bea4bc399fead147e295c6302aab42fb0ca771_1_634x500

8 likes

Breitling heeft de afgelopen 20 jaar nu eenmaal veel stalen logge ordinaire nouveau riche meuk geproduceerd en het is geen verrassing dat het deel van HF dat geen aandelen ArcelorMittal/Tata heeft daar niet altijd enthousiast van wordt.

Dat gezegd hebbende, vind ik persoonlijk Breitling een heel tof merk ook/juist historisch gezien. Ik herinner me nog dat mijn kleinejongenshart sneller ging kloppen van een etalage vol navitimers en vliegtuigen😍 (en ik geef toe: dat is nog steeds een beetje het geval). De navitimer is mijn favoriete model en ook de echt recente sporthorloges vind ik tof gemaakt. De reden voor alle negativiteit zit hem met name in wat ik in alinea 1 beschrijf en het feit dat veel leden Breitling ook associëren met “kampers/voetballers/etc”. Het valt niet te ontkennen dat dit deels terecht is, maar ik vind persoonlijk dat je Breitling tekort doet door het als “ordinair” te bestempelen omdat ze ook gewoon heel toffe modellen maken en hun horologische strepen echt wel verdiend hebben.

Inhousemovements ja of nee dat vind ik persoonlijk geen dealbreaker, maar er zijn veel verzamelaars die daar waarde aan hechten.

Hoop dat ik je vraag heb kunnen beantwoorden zo!

Veel plezier met de reis naar jouw droom Breitling en ik zie graag een foto als het zover is!

3 likes

Daar kan je ook gewoon Rolex invullen. Niet dat ik iets tegen Rolex heb.

1 like

Als het een troll zou zijn, wat ik natuurlijk niet beweer, dan zou dat iemand betreffen die op het forum komt om herrie te schoppen en dingen uit te lokken.

1 like

Heb je zeker een punt!

Die superocean heritage modellen zijn best wel mooi!

6 likes

Alleen van deze 2 heb ik wel een beetje spijt!

De gematteerde crosswind
En de Avenger Bandit

image-26-05-2020_11-27-40-92

De laatste paar jaar zijn de modellen wel ruk…

3 likes

Idem dito👍

1 like

Ik vind het toch wel bijzonder… er wordt veel gezegd over meneer Stern en de nieuwe koers, maar diegene die klagen zijn het veelal die Breitling te druk of te obscuur vonden…

Meneer Stern maakt juist wat rustigere wijzerplaten, wat meer uitgebalanceerd en aantal leuke verschillende modellen, voor ieder wat wils…

Neem de sporter, die kan met het nieuwe model lekker uit de voeten… de Colt wat gewoon top klok is… wil je wat luxer hoppa naar de premier lijn, enzovoorts.

Hij doet dat volgens mij wel aardig.

Ik vind ook niet alle modellen even mooi, maar vind ik van Rolex of Tag Heuer of welk merk dan ook vaak ook niet.

1 like

Kern…
Stern is Patek Philippe… :blush:

1 like

Breitling is een merk voor connaisseurs, daar moet je gewoon een beetje rustig naar toegroeien. :wink:

10 likes

Komaan zeg, iedereen weet dat Breitling voor aannemers, makelaars en veehandelaren is. Dat hier zo moeilijk over wordt gedaan. Curieus. Dit geldt natuurlijk niet voor de mooie Breitling van @anon23521125EV

4 likes

:joy: Zij hij bescheiden.

1 like

Al verschilde breitlings gehad!

Stuk voor stuk mooie klokjes, prijs kwaliteit !!!

Huidige in de collectie

Deze verlaat het nest maandag !

Vorige klokjes!

6 likes

Totaal niet, Navitimer hoort juist druk te zijn :stuck_out_tongue: logo zonder vleugels hoort niet bij een Navitimer!

Ik heb exact dezelfde gehad, 2001 nieuw aangeschaft maar dan met blauwe lederen haaienband. 11 jaar gehad 1keer tussendoor een beurtje gehad en na 11 jaar verkocht voor exact de prijs waarvoor ik deze toen kocht. De crosswind vond ik toen de mooiste Breitling die er was. Erg fijn horloge wat super liep. De huidige modellen kunnen mij absoluut niet meer bekoren. Daarna 2012 Omega PO co axial 6 jaar gehad, Omega Speedmaster hesalite 6 maanden en nu de blijvert voor het leven de Rolex sub date sinds juli 2018 om de pols.

2 likes

Zeker? :joy:

1 like

Hij blijft!!.:rage: voor 12k is ie voor jouw…:joy::joy:

2 likes

Zo herkenbaar, ik heb hem ook eerst op leer gehad en later de goud-stalen band. Nooit een beurtje gehad en loopt nog steeds super.

Was er na 8 jaar dag in dag uit dragen wel klaar mee en toen een 16610lv gekocht, heb ze beide nog.

Het is inmiddels mijn smaak niet meer… maar weg NOOIT, zo veel goede herinneringen aan. Haha wat we samen beleefd hebben… :joy::innocent:

Daarna 1900 voor de goud-stalen band… wat een geld destijds.