Kijk dat wist ik niet, dank voor de info. Nu snap ik ook meteen waarom je geregeld op Ebay mensen Sicura ziet verkopen met een link naar Breitling in de hoop de prijs omhoog te krikken (gok ik)
Laat ik duidelijk stellen dat ik het een schitterend horloge vind en dat ik helemaal niks tegen Sinn heb ( integendeel ), ik constateer slechts dat je de Navitimer van Breitling overal ziet en dat het zelfs een iconisch horloge van het merk is geworden.
Dit in tegenstelling tot de Sinn Navitimer die je ( jammer genoeg ) eigenlijk bijna nooit ziet.
Ik ben ook geen fan van de nieuwe Breitlings.
Wel de oude Navitimers. Vorige week deze uit ‘99 gekocht. Heerlijk draagbaar horloge.
“Concurrentie” is altijd goed
net even wat gelezen op internet…
Samengevat, hij heeft alles opgekocht omdat hij nog potentie zag in een toekomst. Alles behalve de merknaam want dat wilde Willy Breitling niet. Na het overlijden van Willy Breitling heeft hij ook de merknaam over kunnen nemen en heeft hij vervolgens Sicura afgebouwd. Dit tesamen met de Sinn financiele injectie, niet lullig bedoeld, betekent eigenlijk dat het echte Breitling dus met de eigenaar overleden is in die tijd. En ik herhaal niet lullig bedoeld, ook ik waardeer het merk maar vond de keus voor de Sinn persoonlijk een betere keus
Navitimer A23322 bijv. is ook in 41 mm
Breitling same story
Geniet van je Sinn logo haha
Mijn Breitlings, weinig bling bling maar leuk om gehad te hebben. De SOH zou ik nog steeds terug willen alleen dan twee formaten kleiner dus 42mm.
Tja Breitling is ook niet mijn smaak, druk en lomp, maar wat je ook zegt, horloges blijven een kwestie van smaak, er zijn horloges van tegen de ton die ik nog niet gratis aan mijn pols zou willen hebben.
Ik vraag me bij de meeste horlogemerken wel af, wat de toegevoegde waarde van het merk is.
Kasten worden elders gemaakt, platen worden elders gemaakt, wijzers worden elders gemaakt en voor een groot aantal de movements ook.
Wat dat betreft doen ze niet veel meer dan ontwerpen, wellicht assemblage en doorschuiven…
Kocht Schneider de Breitling naam? Ontwerpen? Machines (if so, welke)?
eerste eigenaar nog wel.
Daarom slaat die merkengeilheid ook nergens op. En alle rare meningen die mensen over merken hebben ook niet.
Ik moest wel lachen om de hele situatie.
Als tekenaar heb ik geen menig zoals je weet
Is dat wel zo? Want ik kan me filmpjes herinneren van Breitling waarin je zelfs de geavanceerde machines ziet waarin de links van de befaamde pilot bracelet worden gemaakt.
Kan ik mij dan weer totaal niet druk om maken, net als wie wie heeft gered, of of er een mooi verleden aanwezig is, maakt mij ook niet uit of het merk iets uitgevonden heeft.
Maakt mij allemaal geen knars uit.
Elk aanklevend verhaal is uiteraard leuk, maar doet niet mee in het beslissen of ik een horloge doe aankopen.
Horloge moet vooral mooi zijn om aan te kopen.