Om er van te genieten tijdens het dragen, omdat ik het mooi vind.
Ik heb niet het idee dat de gmt functie mijn horloge duurder was dan de non-gmt versie.
Hmm duren mijn zoektochten daarom zo lang? Misschien is dat dan wel mijn echte hobby, het hebben van zoektochten.
Ik denk dat ik er ook wel zo in sta.
Ja, ik vergis me nog wel eens met de derde persoonsvorm. Squeeze me, @Fate_Amenable_To_Change. En dat terwijl ik net zo’n taalnazi als jij ben. Ik beperk het echter alleen tot mijn naasten.
Ik zie slechts weloverwogen beslissingen in deze en een collectie met veel draagtijd, waarvan 40% niet echt is om van het gebruik te genieten. Maar meer als alternatief voor renteproducten.
Laat ik even voorop stellen dat ik zelf dus pas 1 “echt” horloge heb gekocht. De SKX is een krijgertje en de Breil een kringloopvondst. De rest is plak en mode.
Ik weet niet waar ik over 5 jaar sta. Maar gezien mijn huidige snelheid van beslissen, zie ik mijzelf max 2 Squales verder.
Geniet ervan! van het passen
Ik weet niet of ik kan wennen aan de mercedeshand van Rolex. Al moet ik zeggen dat ik de sprite (southpaw) wel een mooi exemplaar vind. Uiteraard weet ik dat er ook nog andere rolexen zonder mercedeshand zijn.
Dat vindt jij. Waar horloges voor bedoeld zijn is voor veel mensen anders denk ik.
Om de tijd te zien kijk ik wel eens naar mijn horloge (waar het in oorsprong voor bedoeld is) wat ik heb omgeslingerd maar meestal kijk ik op mijn telefoon.
Voor mij zijn horloges sierraden en ik draag ze omdat het een passie is (niet te verwarren met hobby). Ik geniet van alle horloges in de collectie. Maar ook van veel horloges wat ik op HF zie
Eigenlijk is dit wel een interessante vraag voor een horloge liefhebber/verzamelaar en heb ik er even over nagedacht.
Van mijn bescheiden collectie draag ik de meeste horloges wel eens. Er is een horloge welke ik bij voorkeur alleen draag tijdens de kerstdagen, maar heel toevallig heb ik hem gisteren ook nog even gedragen (zie “ Wat dragen wij vandaag LXIX).
Verder heb ik een paar hele oude horloges die ik vrijwel niet draag, zoals bijvoorbeeld een Omega automaat uit 1944 waarvan onderdelen erg zeldzaam zijn. Dit horloge loopt nog perfect en bewaar ik voor heel bijzondere gelegenheden.
Het is als liefhebber/verzamelaar gewoon leuk om zelf ook een paar fraaie horloges te bezitten, waarbij de waarde en het wel of niet dragen van ondergeschikt belang is.
Dus “Kleine Gup” dit is een leuk topic met een interessante vraag/stelling👍🏻.
Daar kan ik me goed in vinden. Ik snap natuurlijk dat sommige dingen echt wel leuk zijn voor de heb of dat iemand een verwoed verzamelaar is van dingen. Ieder zijn of haar ding, uiteraard.
Tevens denk ik dat ik niet helemaal duidelijk ben geweest in mijn topic. De vraag is bedoeld in combinatie met verzamelen/collectie houden/hebben/opbouwen, waarvan veel horloges die geen draagtijd krijgen. Waarom zou je dat doen?
Om in het algemeen te reageren op een enkel berichtje over gekocht, maar het is het toch niet helemaal.
Misschien (hoogstwaarschijnlijk) ben ik een rare, maar ik koop geen dingen in de hoop (aanname) dat het me gaat bevallen en mocht dat niet zo zijn, dan zet ik het weer te koop. Misschien ga ik wel te verantwoord om met luxeproblemen.
Een ding is zeker, ik heb tot nu toe geen spijt gekregen van luxe artikelen die ik tot op heden heb aangekocht, omdat het achteraf toch niet mijn ding was.
Om jullie allemaal tegemoet te komen, krijgen jullie vanavond allemaal een like van me. Het zal wss bij 1 like blijven, ook al heb je meerdere posts geplaatst. Mijn voorraad is namelijk maar beperkt
Tja… Ik moet bekennen dat ik me er ook schuldig aan heb gemaakt om een collectie te hebben. Wel had ik met mezelf afgesproken om de collectie klein te houden. Ik merk dat je af en toe wel wordt meegesleept in alle “hype” en “gekte” als ik het zo mag omschrijven. Ik ben daar enigzins wel een beetje gevoelig voor. De ene keer weet ik mezelf in te houden en de andere keer ga ik er in mee, soms bewust en soms onbewust.
Dit is eigenlijk allemaal waar het om gaat. De een heeft dat met één horloge, de ander met een paar en weer een ander met een hele verzameling. Ik ben er in de tussentijd achtergekomen dat ik dat met een paar had. In mijn verzameling droeg ik er eigenlijk maar twee echt heel vaak. Dan was er ook nog een mod die ik zelf in elkaar had gezet, dus die mag sowieso niet de collectie verlaten, want stiekem ben ik daar wel een beetje trots op. Je weet wel, dat Ikea gevoel krijgen: De man heeft met zijn eigen klauwen een meubelstuk in elkaar gezet
Omdat ik er maar echt twee droeg ben ik in de afgelopen weken gaan nadenken wat ik nou met de collectie moest gaan doen. Zes horloges had ik dus eigenlijk puur voor de heb. Tuurlijk vond ik ze erg mooi bij de aanschaf en vind ik ze nog steeds mooi, maar ze dragen deed ik niet meer.
Ja dat heb ik ook met de twee horloges gehad uit mijn huidige collectie. Een horloge iets minder lang, maar daar is ook zeker een jaar over heen gegaan, voordat ik over ging op de aanschaf. Ik ben er inmiddels wel achter dat dit de beste strategie is voor mij. Als ik het horloge na al die maanden/jaren nog steeds leuk vind, dan is het het wel waard. Nu moet ik ook bekennen dat ik met mijn normale inkomen ook niet alles kan kopen wat los en vast zit, dus ik moet er ook serieus voor sparen. En in die tussentijd kan ik alles gerust nog eens overwegen of het het echt waard is.
Een paar dagen geleden ben ik er mee aan de slag gegaan en ben van 9 horloges naar vier horloges gegaan. Dit is dan uiteindelijk het resultaat.
De horloges op mijn hand zijn dus de horloges waar ik heel lang over heb zitten nadenken en het horloge om mijn pols is de mod. Toch is het nog steeds een collectie… maar wel een kleine en goed overwogen collectie
Wil ik dan nog een horloge? Ja, er staat nog een Omega Speedmaster op mijn lijstje, maar mijn horlogepotje is nu gewoon leeg. Dus ik heb nu weer jaren de tijd om te gaan overwegen en om te gaan sparen