Waarom zou je een collectie willen als...

Het is hier berengezellig!

Net heeft de fysio m’n nek weer een beetje losgemaakt. Was wel even nodig. Nu even een lekker biertje, zo net voor het eten. Even kijken wat hier verder gebeurt. :beers:

3 likes

Ik had net mijn 2e Tudor aangeschaft toen ik HF ontdekte. Had nooit gedacht of de intentie gehad een horloge collectie te starten.
Echter door veel te lezen en prachtige horloges te zien op het forum werd ik al snel heel begerig. Van de nu 10 horloges draag ik er slechts 5 met regelmaat. Uiteraard alleen gekocht wat ik mooi vond. Niets mag weg vanwege het aanschaf verhaal (plaats, periode in mijn leven, etc.). Na mijn laatste, meer impulsieve aankoop van mijn eco-drive Citizen heb ik mijn hobby weer wat leren relativeren. Er is nog genoeg wat ik mooi vind, maar voorlopig is het rustig in mijn hoofd en ben ik tevreden. Een dress watch, een diver, een chrono en een tool watch meer heb ik eigenlijk niet nodig. En als bonus de prachtige en unieke 925 :stuck_out_tongue_winking_eye:

5 likes

Oef, nek is killing. Alles weer gekraakt?

1 like

Ik wil geen chrono, maar nu word ik getriggerd en denk dat ik het nodig heb!:see_no_evil::slightly_smiling_face:

1 like

Sinds mijn overlijden heb ik besloten niet meer te bezuinigen op zaken die ik graag zou willen hebben.

2 likes

Meen je dat nou? Geintje hè!

Dat effect schijnt het forum te hebben, ja :see_no_evil:.

Heerlijk gevoel, toch? :blush:

2 likes

Kist van goud, Gobert?

1 like

Jij voldoet in ieder geval aan het signalement :joy:

2 likes

Sorry Lexaf, je verdient een like, maar ik mag weer 2 uur wachten. :roll_eyes:

1 like

Het is toch een hobby? De zoektocht naar nét die ene en daarna weer dezelfde honger? Lekker van genieten. Je kunt dat geld ook verbrassen met gokken of in het café.

Sinds ik vorig jaar dagelijks m’n grail waar ik zo lang op heb moeten wachten ben gaan dragen is m’n honger gestild. Ik geniet er iedere dag van. Hooguit 5 die nog blijven. De rest gaat zoetjesaan in de verkoop. Maar da’s persoonlijk.

1 like

Ik hou het bij 4 horloges. Ik zou er wel meer willen maar de armoe houdt me tegen :grinning_face_with_smiling_eyes:

2 likes

2xRolex 2x Omega ? Arme sloeber. Of heet dat pauper?

2 likes

Maar dan praat je over de zoektocht zelf als hobby, toch?

Van de?

Kan ik me overigens wel wat bij voorstellen, 5 blijvers.

Ik heb een leuk trainingspak van elite pauper :rofl:

1 like

Ik denk dat we kunnen concluderen dat we honger hebben naar een zoektocht.

Ik begin overigens wel trek te krijgen. Ik heb geen eten bij… Ik had me beter voor moeten bereiden vandaag.

Alles lijkt uit te lopen vandaag. Passagiers zonder tijdsbesef.

Maar ontopic. Ik denk ook dat de collectie een beetje jouw identiteit is.

Mag ik dit als voorbeeld voor thuis gebruiken? Om aan te tonen dat mijn aanschafbeleid wel meevalt? :grin:

Da’s eigenlijk een eye opener voor me, zo heb ik er nog nooit tegenaan gekeken. :thinking: Dank!

Ik denk wel dat ik erg onrustig zou worden als ik slechts drie horloges in mijn bezit/verzameling zou hebben. Ook als ze per stuk meer waard zouden zijn dan mijn gehele verzameling nu.

1 like

Ik heb nog maar 1 Omega :wink:

Net wat besteld en in afwachting van.

Nou, dan heb ik in ieder geval geen crisis. :joy:

1 like

Het is een zwakte, voor de schoonheid van het horloge en of een techniekje en of een goed verhaal. Het besef dat ik maar twee polsen heb, komt meestal pas na de aanschaf.

Alle 3…liever al mijn centen in een horlogecollectie die waardevaster en veul leuker is dan centen op een spaarrekening…

1 like