Waarschuwing! Upload geen foto's met GPS gegevens!

Nou toch voor 5K aan bandjes is zomaar mogelijk oude Quickfitter

3 likes

Had hier ook geen rekening mee gehouden. Zie wel dat de data sharing van m’n telefoon camera gelukkig uitstaat.

Wel een enge ontwikkeling dat geotaggen van foto’s enzovoort.

Ik ook niet maar zie wel altijd overal vrij snel de mogelijkheden die er ook zijn. Techniek wordt vaak als leuk en vooral gemakkelijk aangeprezen en de talloze mogelijkheden. En dat laatste ben ik altijd huiverig voor. Maar nogmaals doet dit topic mij weer bewust maken van hoe belangrijk dit soort meldingen kunnen zijn. Een werkelijke bijdrage waarvan ik dan denk, maar dat snapt iedereen toch? En dat hebben we denk ik allemaal als iets logisch lijkt je denkt dat anderen dat dan ook hebben.

Anyway, @Chlorophyl1 een goede bijdrage :+1

1 like

Ik heb dat ook niet aanstaan. Door mijn vele geflipper weten veel mensen waar ik woon. Dus tenzij je een alibi hebt ben je verdacht wanneer je een ex-dreski in bezit hebt. :smiley:

2 likes

Ben bang dat het bij mij ook aan staat?

Zo kan je het in android makkelijk uitzetten.

1 like

Ik heb er nog eentje voor je. Bij iedereen die Siri aan heeft staan, wordt alles continu meegeluisterd. Dat moet ook, want het apparaat moet de commando’s (‘Hey Siri’ etc.) uit de rest van de woorden kunnen filteren. En die geluidsdata staat gewoon in verbinding met de grote dataservers in de U.S.

En als je een app toegang geeft tot je foto’s (Facebook, Snapchat, Whatsapp), kunnen (in theorie) al je foto’s
worden geupload naar een zelfde server. Je hebt immers toestemming gegeven voor die toegang.

Benieuwd of je die wist :wink:

4 likes

Yup, kep een S7 die alles kan en niks doet bij mij. Wil alleen een goede camera, de rest gooi ik er af of disable het. Ik heb al jaaaaaren een plakbandje op ingebouwde webcams. En ik heb nog een oude beeldbuis, wel breedbeeld maar die krijgt geen kijktijd. Een nieuwe tv komt er niet want dat is dan SMART… En die wist je ook vast al?

1 like

Ja dat is helemaal grandioos.

Ik weet er nog wel een paar maar dit is wel even voldoende onrust denk ik voor vandaag :joy:

1 like

Luister, wanneer alles wat van jou op internet staat bij elkaar gebracht wordt, weten ze nog of jij op je zestiende op 5 februari je tanden 2x of 3x gepoetst hebt. Het is al veel te laat.

3 likes

Er gaan een hoop stekkers uit vanavond denk ik, voor de zekerheid :joy::sweat_smile:

2 likes

Haha, inderdaad. Er zullen heel wat HF’ers driftig alle mobiele telefoons in huis nalopen, een VPN aanschaffen en meer van dat soort dingen.

Slaap lekker allemaal! Groeten, ook namens mijn vrienden bij de MIVD. :smile:

3 likes

We zijn al heel ver ja, maar daarom kun je wel zoveel mgelijk beperken.
Die slappe ik heb niks te verbergen van mij mogen ze…
Ik heb zeker wat te verbergen, niet omdat het niet mag maar gewoon omdat ik het niet nodig vind. En ik heb niet de illusie dat ze van mij niks weten maar ik beperk het voor zover ik het kan.

Dat is inderdaad een non-argument. Met die info kunnen ze identiteitsdiefstal plegen (een paar huizen en auto’s huren op je naam) of je een moord in de schoenen schuiven. Dat heeft niets met dingen te verbergen hebben te maken.

1 like

Een oudere vrouw zei tegen mij, van mij mogen ze alles weten, ik heb niets te verbergen. Toen ik vroeg hoe vaak ze dan nog n*kte was ze niet geamuseerd, en ik kreeg ook geen antwoord.

4 likes

Bekeek net ff de data van jouw te koop staande Squale,dit is wat ik te zien kreeg :thinking:

2 likes

Haha, dat zou ik wel willen, dat ik daar woonde. Mooi buurtje. Maar helaas. Scherp onthouden trouwens - want uit een heel ander topic :wink:

1 like

Was ff zoeken :grin:

1 like

Al je foto’s staan er meer dan waarschijnlijk al en zelfs al delete je de app dan nog hebben ze al die data al van je, best eng eigenlijk. Heb medelijden met de huidige generatie, wij konden ons fuck-ups veroorloven en geen hond weet er meer van maar da’s nu wel anders.

1 like

Gevonden door kentekenplaat?