Ja ben al aan het oriënteren op een 5 digit inmiddels
. Heb jij een 18238? Of 6 digit?
This one.
Wordt misschien 5 keer per jaar gedragen. Enkel bij speciale gelegenheden maar het is een geschenk van mijn vrouw, dus hij gaat nooit meer weg.
Schitterend natuurlijk! Het roségoud van Rolex is misschien wel het meest aanwezige roségoud dat er op de markt is. Misschien nog wel opvallender dan de geelgouden Moonshine v Omega. Ik vind het dan ook niet per se dé topper, maar het past wel uitstekend bij het merk.
Dat kan ik bij deze wijzerplaat dan ook goed begrijpen. De abrupte visuele onderbrekingen maken dit model een stuk ‘harder’ dan de groene. Maar ik ben biased, ik koester een flinke verliefdheid voor die met de groene plaat.
Vind het geel en rose goud van Cartier ook heel mooi. Cartier Santos Dumont (of gewoon santos) vind ik ook heel mooi maar wel prijzig voor wat je krijgt.
Soortgelijks meegemaakt in mijn werk, maar bij de sociale dienst . Kerel met gouden Cartier, volledig Balenciaga setje en Cartier brilletje die mensen een uitkering goedkeurt of afwijst… misplaatst als de tering, maar uiteindelijk slaapt de uitkeringsgerechtigde er geen dag minder om en is zo iemand niets meer dan een menselijke interface tussen de burger en de procedure.
Het kan allemaal. Doe wat je wil… het leven is te kort om je druk te maken. De ander denkt daadwerkelijk een stuk minder aan je dan je voor mogelijk houdt.
Slot advies @Destio ; als een horloge dergelijke zorgen oproepen moet je een ander model kiezen. Een aankoop als een horloge moet vreugde, voldoening, genot of functie brengen. Geen extra zorgen.
Zo mag je bij jullie gekleed komen in een dergelijke functie?
Nee, maar ik werk daar ook niet. Ik werk in de psychiatrie en was bij een gemeente voor een overleg. Bij ons zou het denk ik wel mogen, maar draagt niemand reclame met een hoog prijskaartje. Behalve die gouden Cartier dan. Die kan je in de gangen van een gemiddelde ggz poli in Nederland wel vinden.
Mijn punt was dat TS zich niet zo druk moest maken maken een (goud) horloge.
Een überclassy VC vernaggelen met jewels?
Het uurwerk heeft genoeg jewels, niks aan verpesten!
Oa man. Van dat aftermarket gruis. De horror
Om maar te zwijgen van de vernietiging vd waarde.
Tenzij het af fabriek gezet is met “ice” zal de waarde eerder dalen dan stijgen.
En zelfs dan, is het zeer zeldzaam dat het horloge er mooier op wordt imo.
Cartier gaat ook niet zo zeer om het uurwerk, maar om het design. Bij Rolex krijg je idd wel altijd een goed uurwerk. Maar uiteindelijk betaal je toch ook bij Rolex wel behoorlijk voor de naam. Pick your poison.
Tijdje terug nog gouden Cartiers om gehad, vooral de dumont vond ik erg mooi
De enige ice die een horloge goed doet is een mooie kleine en vrijwel onzichtbaar gezette diamant op “6”, tussen de lugs, bij PP.
Want “those who know, they know” en dat is genoeg.
Beetje jammer allemaal, ik heb het niet over gruis of over vernaggelen. Dat laatste wellicht in jullie opinie, maar niet in die van mij. Waarde is slechts belangrijk voor de handelaar of zij die wat te compenseren hebben.
Inderdaad veel Quartz in de collectie bij Cartier maar wanneer er een uurwerk in zit is het wel een degelijke Piaget of in-house, dacht ik.
Jah maar eerlijk gezegd had ik wel hogere verwachtingen van in house, heb een santos met de 1847 mc. Slechts 38 uur gang reserve en als ik de kroon weer indruk om de tijd weer te laten lopen, verspringt de minuten wijzer nog wel eens. Maar goed andere kant heb ik een keer een Girard Perregaux Laureato in de handen gehad, waar bij de seconde wijzer moest hacken, maar bij het draaien van de kroon toch ook ff 5 a 10 seconden naar voren en achter bewoog. En dat moest 12k kosten
I feel you. Voor mij is ook een gouden horloge (weliswaar is alleen de kast genoeg voor mij, band hoeft niet) ook echt een holy grail. Ik heb alleen het idee dat zo’n horloge een bepaald statussymbool is wat meer past bij ‘bepaalde type’ mensen.
Daarmee zeg ik niet dat je als gewone man/vrouw geen gouden horloge kunt dragen maar ik heb (onterecht) het gevoel dat het enigszins misstaat. Gek gezegd, bij een stratenmaker met een gouden horloge zou ik sneller het idee hebben dat die nep is dan bij een bankier terwijl die stratenmaker best wel eens meer geld kan verdienen dan die bankier.
Daarnaast, het is heel veel geld (10-20k) voor een horloge wat je waarschijnlijk niet als daily gaat dragen.
Om die redenen heb ik recent 2 gouden Breitling occasions afgeslagen en een bronzen Breitling gekocht instead. Niet als vervanging van de holy grail maar omdat het een horloge is wat gevoelsmatig een stuk beter bij me past. Neemt niet weg dat er ooit nog iets gouds komt maar misschien in een latere fase van mijn leven.