Wat als je 1 merk maar zou mogen hebben

Deze vind ik nog steeds het mooist, maar helaas.

https://www.flickr.com/gp/bidle/p5U6o4

edit:
Link laat foto hier niet zien,… normaal wel. :face_with_raised_eyebrow:

1 like

Omega, mede omdat mijn guilty pleasure van hun is en ze voldoende in huis hebben voor andere gelegenheden.

Te druk als dresser op de wijzerplaat.

Collega van mij heeft er 3 . Vraag me even niet welk type dat weet ik niet. Hij heeft ze alle drie in München gekocht. Zelf zegt hij er is maar 1 merk waar je geen of haast geen geld op toe hoeft te leggen en dat is Rolex. De PP die hij om had koste nieuw ongeveer 45k hij heeft hem aangeschaft voor 26k 2 jaar oud. Koop een PP dus lekker tweehands de waarde van de PP blijft dus tussen de 20 en 25k hangen. Een goede investering? Imo niet dus. Geldt wel voor Rolex .

Ik ook. 3 posts omhoog. Vind er weinig aan.

Ik vind de tank wel mooier dan deze hommage. Deze gaat… Maar Rolex is gewoon beter in tool/sportwatches. En daar is niets mis mee.

1 like

Nou ik zou het niet weten…

En als ik moet kiezen dan maar eeuh…

Er missen nog een denk ik 50 op de foto…

CITIZEN natuurlijk

@Chillekasper natuurlijk om dat dit het beste meest ondergewaardeerde merk ter wereld is. Ik wil dat iedereen dit gaat verzamelen. Dat citizen net zo hoog gewaardeerd gaat worden als Rolex…

Euro’s :laughing::laughing:

6 likes

Yes. Die vind ik wel mooi. Maar ze hebben in elk geval geen groot aanbod.

Zou voor dressers toch naar holy trinity gaan… of JLC

2 likes

Deze hebben ze ook niet. :neutral_face:
Althans niet in witgoud.

1 like

Tissot, Omega of Seiko

En als ik er 1 zou moeten kiezen…

Pfff ik kom er later op terug

dank je, dit is de pontiac P50001
dit was trouwens het tweede horloge toen ik mijn verzameling begon, het eerste klokje was de pontiac P50002 daarmee is de collectie begonnen :smile:

Ik hou persoonlijk niet van het wedijveren over meest uniek, duur of het meest standaard horloge. Men moet dragen wat je mooi vind. Ik draag graag en zonder verschil in beleving duurder werk maar ook het tientje vintage spul.

Maar in deze moet ik Kasper even steunen want zijn vintage invicta’s zijn imho echt uniek mooi en zie ik verekte weinig :grin:

1 like

Pffuu. Ik word al onrustig over de nieuwe keuze van de derde plek die straks vrijkomt.

2 likes

Het gaat hier toch om de vraag “Wat als je maar 1 merk zou mogen hebben”? Het gaat hier dus niet om het beste, mooiste, of duurste horloge. Gewoon, welk merk heeft voor jou de modellen die je graag zou willen hebben.

Als dat allemaal Citizen is, dan is dit topic niet voor jou bedoeld. Dan ben je al de 1-merk koning!

Maar wie van ons had zelfs onder z’n bed la’s met complete verzamelingen? Die zal misschien meer moeite hebben om 1 merk te kiezen?

Huh? Welke DD gaat er uit dan? Je DJ zeker niet!

1 like

Ik heb niet echt haast met de verkoop, maar ik zie teveel leuke horloges die ik nog wil bezitten en deze houdt best wat geld vast.

7 likes

En hiervoor komt dan een?

Blijft ook m’n oude liefde, toen ik 16 was mijn eerste mechanische horloge van citizen :slight_smile:

1 like

Een vintage witgouden Day-Date. Of een vintage rosé Day-Date. Of een Patek Calatrava. Of een JLC Reverso. Of een Audemars Piguet Royal Oak. Of nog een witgouden Oysterquartz Day-Date, maar dat is een beetje gek.

En eigenlijk zie ik platina ook wel als de volgende stap (18346), maar dan moet de OQ er weer uit en op dit moment ben ik er heel erg blij mee.

Lang verhaal kort, ik ben er nog niet over uit. Als je een advertentie van de Onyx ziet verschijnen weet je dat ik mijn volgende doel heb gevonden. :star_struck:

2 likes

Moeilijke vraag, maar het zou zoals velen toch Rolewxworden. Objectief gezien hebben ze alles in huis wat ik zou dragen en zou ik veel modellen dragen die ze in huis hebben.

Hetzelfde zou van Seiko kunnen worden gezegd, maar sinds ik een halve dag een datejust 39 om de arm mocht weet ik dat ik ermee wil worden begraven (binnen een 55-tal jaar).

Ben benieuwd wanneer jij eens een Patek gaat uitproberen.:speak_no_evil::wink:

1 like