Ik ga ze begraven en in een volgend leven weer opgraven
De ovenjongens zeggen dat nooit van te voren. Dat spul van waarde is gewoon voor hun! Niet officieel, maar wel in werkelijkheid. Gewoon, dat weet ik.
Grapje toch zeker
Geniaal topic!
Ze gaan gewoon naar je erfgenamen!
Behoudens testament
Voor elke maagd één. Opgelost! Oh wacht, je komt er nog twee te kort…
Hopelijk heb ik tegen die tijd geen dementie en ze zelf voor veeeeel te weinig verpatst. Mocht Het allemaal ‘goed’ gaan dan gaan ze naar mijn zoon.
Voor mij is mijn levenseinde een serieus onderwerp. Lief en ik hebben ons georienteerd op onze graven. We willen een graf naast elkaar in het open veld, midden in de natuur. Is ons levenseinde nabij? Hopelijk niet.
En dan m’n horloges. Een van de zonen vraagt bij ieder nieuw horloge, dat ik binnenhark, ietwat ongerust: “En hoeveel kost deze dan?” Heerlijk moment om in schaterlachen uit te barsten.
Goed, de kinderen weten, dat oudste broer het initiatief heeft om wat over is aan geld en goed te verdelen. En mijn advies aan hem is: “Op de joodse wijze.” Hij maakt de porties, maar mag niet als eerste kiezen. Dan maakt de jongste nieuwe porties, maar mag niet als eerste kiezen. En zo verder. Hebben ze toch een leuke dag nadien. Hoop ik.
Ik ruil ze, voor ik het hoekje om ga, allemaal in op een Citizen Chronomaster. Die houdt 't langst uit, beetje nagenieten in de kist
.
Nou nog niet echt over nagedacht. Neem ze in ieder geval niet mee de oven in.
Denk dat me kinderen maar moeten bepalen wat ze ermee doen dragen of verpatsen.
Yeps, of antiek, of Comtoise klokken…
Anyway, ze zoeken het maar uit met mijn horloges, d’r zijn wel een paar mensen in mijn omgeving die weten wat het waard is en hoe ze het op een goede manier te gelde kunnen maken. Dus dat kan, maar ook houden als aandenken, wegschenken aan vrienden en familie, het mag allemaal!
Naast elkaar in het open veld, en dan waarsch. ook nog voor eeuwig.
Waar is dat nog mogelijk?
Ik denk meer aan een zeemansgraf, dus dat wordt een duikert
Las laatst iets over een Akribos tot 1000 meter …
Diverse natuurbegraafplaatsen. Die rijzen als paddenstoelen uit de grond. Er wel snel bij zijn, want het is hot.
Edit: hendrik, blijf toch alsjeblieft nog een poos onder ons!
Ik zoek nog een goed doel!! Iemand suggesties??
Veiling op het horlogeforum voor een goed doel.
de Hans Wilsdorf Foundation
ik meen me te herinneren dat er eens een grafroof was van een goudhandelaar in tiel, waarbij ze voor heul veul geld buit hebben gemaakt omdat de beste man behangen als een farao naar beneden was afgereisd. Dat maakt ook meteen het ritueel duidelijk, want sommige culturen zijn er van overtuigd dat je met de nodige spullen moet afreizen naar het hiernamaals (kijk maar eens naar de documentaire over china van vorig jaar op de npo, waarbij de overledene met complete huisraad en plastic pop die zijn echtgenote moest voorstellen - hij was in het echte leven nooit getrouwd, dus dan maar in het hiernamaals -).
Overigens is Günter Blumlein van Lange & soehne begraven met zijn platinum PLM:
"The man who effectively made Lange what is is, Günter Blumlein, was buried in his platinum Pour Le Mérite.
Wat mij betreft is het genieten op het aardse, en mag ik na mijn verschijden plaatsmaken voor anderen. Die mogen dan van mijn spullen genieten, maar voor ieder wat wils.
Als ik het niet meer weet zoek ik meestal een synoniem, b.v. heengaan overlijden.
In de Slangenburg bij Doetinchem. https://www.natuurbegraafplaatsslangenburg.nl/
We hebben mijn vader hier ook begraven. Zelf willen we daar ook maar dan in een urn. Kan vooraf al worden gekocht.
Wat betreft mijn horloges. Die zullen inaar mijn vriendin gaan en als zij besloten heeft om mij te vergezellen dan naar mijn (half)zus.
Edit: Er mag overigens niets mee het graf in wat niet vergaat.