Wat doe je na je dood met je horloges?

In ons geval heeft opa een 3*** pontiac uit 1965 :rofl: zit dan liever in zn playboy collectie te gluren naar bipsjes enz

1 like

Ook uit 1965?

1 like

Juist, maar ik was nog niet van plan om op die reis te gaan voorlopig.

Ik? Niets meer!!

1 like

Niet mijn horloges, maar mijn telefoon gaat mee. Als mensen zouden zien wat voor freaky shit ik heb opgezocht door de jaren :joy:

5 likes

Meenemen naar de clinic!!!

1 like

Inhakend op de vraag van TO: ik werd hiermee geconfronteerd door de begrafenisondernemer met het overlijden van mijn moeder, die mocht haar quartz horloge vanwege de batterij niet inhouden in de kist. Omdat het de wens van mijn vader was dat zij met haar sieraden begraven zou worden, heb ik het batterijtje verwijderd, en is ze compleet met trouw- en andere ringen, oorbellen en haar horloge gegaan.

Maar ik hoop dat ik mijn collectie tegen het einde wel ingekrompen heb naar 2-3 stuks, genoeg voor mijn beide zonen om ruzie over te maken wie welke neemt.

Alles gaat naar mijn zoon en mijn vrouw. Mijn zoon zal ze wel dragen denk ik. Of een aantal verkopen en een mooie er voor terug kopen.

Het is inderdaad nog geen tijd om vintage meuk te hebben :wink:

1 like

Na laten.
Voor mij een goede reden om dure luxe horloges te kopen.
Wel maak ik mij zorgen hoe ze met de erfstukken omgaan, servicen ze wel optijd mijn Longines?
En ik zal een waarde schatfing bij de horloges doen, mogen ze van de horloges afwillen.
Het mooiste zou zijn dat als ze naar het horloge kijken, mij herdenken.
En als zij er niet meer zijn, moeten de horloges aan hun kinderen gegeven worden. Familie stukken, en vastgoed doorgeven.

In de kist wil ik wel een Breguet om. In mijn testament ga ik zetten dat die niet van het lijk afmogen. Alleen Bram mijn neef mag bij hoge uitzondering het horloge uit de kist halen, Mummie :skull:

Best een confronterend vraagje… maar wel al lang over nagedacht. Sub voor zoonlief, millgaus voor dochterlief, tintin voor vrouwlief en de bluesy kan worden verkocht om bij het afscheid de boek te bekostigen.

Hoewel ik smakelijk gelachen heb om sommige van de opmerkingen is dit toch wel een vraag die mij serieus bezighoudt.

De jaren des onderscheids liggen al ver achter me en Ik ben niet getrouwd en heb geen kinderen. Nalaten aan erfgenamen zie ik niet zitten omdat ik het sterke vermoeden heb dat de horloges dan een dag na mijn overlijden al op marktplaats staan om verpatst te worden.

Ik heb sinds kort een relatie maar mijn vriendin geeft niets om horloges en heeft al helemaal geen benul van de waarde van mijn verzameling. De vraag die mij daarom bezig houdt is hoe ik ervoor kan zorgen dat na mijn dood mijn horloges voor een redelijke prijs verkocht kunnen worden zodat zij er financieel maximaal van kan profiteren.

Graag hoor ik jullie gedachten hierover.

1 like

stom. daar had natuurlijk verscheiden moeten staan, excuses voor de omissie :wink:

https://www.vandale.nl/gratis-woordenboek/nederlands/betekenis/verscheiden#.W6vVQntKipo

1 like

Simpel excel bestandje met de noodzakelijke gegevens. :thinking:

Daar had ik natuurlijk ook al aan gedacht maar als ze dan met mijn Sub, Explorer II en Yachtmaster bij een ‘handelaar’ staat die dan zegt dat hij uit medeleven dit trio wel over wil nemen voor 3000 €?

Hahahaha. Inderdaad.

Nope

“Contrary to some reports, he was NOT cremated with it, and the watch remains with his widow today.”

zelfs twee inconsistenties bij hodinkee (begraven ipv gecremeerd en wel of niet met plm). dank voor de correctie, en die necrologie is prachtig geschreven.

1 like

Wel een goede vraag.
Voor de geboorte van Mn dochter heb ik een Omega PO gekocht, maar of zij daar later wat aan heeft?
Voor de geboorte van Mn zoon dit jaar heb ik recentelijk een Speedmaster besteld.
Dus hij krijgt later een Speedmaster uit zn geboortejaar.
De EMG HFLE17 mag geveild worden om de crematie te bekostigen (als ik er heel zuinig op ben, is het de laatste op aarden straks).
De SKX007 mag naar wie m wil en de andere klokjes knikkeren ze maar om.

2 likes

Ik ga niet dood.

image

4 likes