Wat doe je na je dood met je horloges?

Je kan je wel meer niet herinneren van die avond :kissing_heart:

2 likes

Tja…Ik lees toch n hoop reacties waarvan ik denk…euh…naïef?
Reacties als ’ zoek het lekker uit ’ , ’ ik ben er niet meer dus het interesseert me niet ’ , en ’ ik denk dat de familie het wel goed regelt ’ …:thinking:

Geloof me, in 99% van alle gevallen is het een uur na iemands dood hommeles .

Je broer ( die je al 3 jaar niet gezien hebt ) wilt toch echt die gouden Rolex, want die hebt je toen in de kroeg beloofd toch ? Echt waar .

Maar je dochter ( waar je heel veel van houdt ) wilt hem ook graag, ook al liep ze lachend op elke verjaardag luidkeels te verkondigen hoe lelijk ze hem vond. Maar ja, papa’s horloge is voor mij. En ik ben de oudste toch ?

Maar je zoon van 14, die weinig zei maar verliefd naar je pols keek, wilt hem ook wel. Die gaat hem later dragen. Zegt ie.
Dus de pleuris breekt uit. Of over een jaar scheve gezichten.
Dankzij het horloge van papa.

Met andere woorden : je zadelt je gezin met een probleem op. En dit is één horloge, laat staan 10. Of 50.

Regel je shit. Schrijf het op. Doe niet egoïstisch.

Er komen van alle kanten aasgieren op je af, echt waar.
’ nee hoor niet bij mijn familie ’ …:joy::joy:

Te vaak gezien, op de begrafenis werd alles al verdeeld, beschamend genoeg.

9 likes

Nu, als er hier iemand zich niet lekker voelt, je mag gerust wat horloges opsturen hoor :wink:
Ik zal ze met liefde koesteren :slight_smile:

Na mijn dood doe ik helemaal niks meer met mijn horloges, helemaal niks. En ook niet met andere dingen. Na mijn dood doe ik niks. En jullie ook niet jongens en meisjes. Als je dood bent ben je dood. En dan doe je niks meer, helemaal niks. Gewoon dood zeg maar. Stijf, koud en blauw. En als je te lang en te warm bewaard wordt ga je stinken…

8 likes

“My biggest fear is that my wife will sell my watches for the price i told her i bought them for” :joy:

6 likes

In de familie van mijn moeder heb ik helaas iets soortgelijks moeten aanschouwen. In kon het nauwelijks geloven. En dat ging ook om zaken die maar een waarde hadden van 10k of zo. Al werd er natuurlijk geclaimd dat het daar niet om ging.

Mijn horloges mag iemand anders lekker iets mee doen. Bij voorkeur een echte horlogedrager die hem liever draagt dan hem verkoopt. Maar als niemand er het nut of waarde van in ziet mogen ze de horloges ook verkopen en een paar leuke vakanties boeken.

Al die spullen kan je niet meenemen de dood in. Pijnlijk, tja, want we zijn er zo op gericht om meer en meer welvaart te vergaren en kunnen onszelf daarin verliezen. Ik maak mij daar ook schuldig aan. 60 uur in de week werken, promoveren aan de universiteit terwijl je carrière probeert te maken en je overige tijd vult met managementcursussen. Maar als het einde komt maakt het allemaal geen snars meer uit. Die auto heeft dan net zo veel waarde als een zak zand. En dat horloge… dat horloge heeft je zoon/neefje/dochter meer lol van dan jij in het graf.

2 likes

Ik verpats ze als het zo laat is.
Maar misschien wel veel eerder, tja ik heb nu nog TL3 he :grin:

1 like

:point_up: …altijd gelazer als zaken niet geregeld zijn. Trouwens ook als de nalatenschap wél goed geregeld is hoor. Familie gunt het elkaar vaak niet “Hij heeft het helemaal niet nodig!” en vooral als de aangetrouwden zich ermee gaan bemoeien. Man man, dan gaat het helemaal los. Helpt geen Familiediner meer bij. :sunglasses:

2 likes

Voordat die vrachtwagen je schept ? :roll_eyes:
:rofl::rofl:

3 likes

Haha, alleen als @drex nog TL3 heeft hè… :rofl: :joy:

2 likes

Aah, je bent vrachtwagenchauffeur :rofl:

Maar het is wel een snelle dood.
Ik zie het niet zitten om te eindigen met allemaal slangetjes in mijn lijf.
Of erger nog dement worden, ik weiger het wereldtoneel als plant te verlaten.

1 like

Zij kan ze natuurlijk ook in consignatie laten verkopen. Dan worden ze tegen een klein deel van de opbrengst verkocht door iemand die er wel verstand van heeft.

1 like

Juist. Ik ken nog wel een goed adresje daarvoor.

http://www.davinciflowert.com

1 like

1 like

Hoho, jongeman. Wat was er mis met http://www.flowertdavinci.com?

2 likes

Ik blijf mij altijd verbazen dat er mensen zijn die op jullie linkjes klikken…

3 likes

Ik moet bekennen dat ik op die van Han heb geklikt. Ik was toch nieuwsgierig.

3 likes

Helemaal niks, maar in mijn hoofd klonk het als Flauwe da Vinci. Zo blijft die kassa leeg natuurlijk :money_with_wings:

2 likes

Terecht punt. Het blijft https://www.davinciflowert.com.

:point_up: Zie je die s? Beveiligde verbinding heb ik geregeld.

3 likes

click

Nieuwsgierigheid! Dat is het… :rofl: