Jij blijft ze binnenslepen. Lekker hoor!
En wat een elegante lugs
Nice. Ik denk overigens van niet. Eens een vintageliefhebber altijd een vintageliefhebber. Als een tijger die mensenvlees geproefd heeft.
Maar gevoel voor humor en tegen een stootje kunnen (zie ook de smilie in het bericht) lukken kennelijk minder goed. Maar zo heeft iedereen zijn sterke en zwakkere kanten
Ik geef het tot morgenmiddag. En dat is alleen maar omdat Matthijs vanavond op stap gaat.
Het feit dat ik de humor van jouw misplaatste comment niet inzie is voor mij geen zwak punt, wel integendeel. Magoed ik hou erover op.
Inhoudelijk vond ik mijn opmerking mild. Als je naar de staat van die wijzerplaat kijkt ook zeker niet misplaatst. Ik kan er prima mee leven als we daar over van mening verschillen.
Ik ook, maar je kan hem voor jezelf houden of respectvol uiten. Is echt niet zó moeilijk hoor. Ik hou van patina, jij niet. Klaar. Dat klinkt anders dan āer heeft iemand over je wijzerplaat gepiestā. Ik vind het raar dat ik dat aan een volwassen man moet uitleggen.
Zo simpel is het niet. Volgens mij gaat de discussie eerder over het verschil tussen patina en in zeer slechte staat. Jij vindt het kennelijk prachtige patina en ik zou een horloge in deze staat altijd voorbij lopen. Een enkele keer kies ik er voor om dat ook te benoemen. Het zij zo. Als jij vindt dat dat niet kan dan vlag je mijn opmerking maar en dan regelen de mods het wel. En verder hoef jij mij niets uit te leggen. Ieder zijn stijl.
Ik heb er vertrouwen in dat ik ervan ga genieten tijdens mijn vakantie binnenkort. Daarna zien we wel weer.
Maar even serieus: zoān telefoonlens vertekent natuurlijk volstrekt. De polsligging is subliem te noemen en het beruchte kwaaltje van moderne Seikoās, de (te) hoge uurwerken, zijn bij dit model geen probleem voor mij omdat het een duiker is en het daarom best een tonnetje mag zijn. Ik hoef niet te doen alsof het een elegant geheel is want zo is hij niet ontworpen. Lug to lug is ook maar 43mm, volgens mij twee mm minder dan mijn Polerouter. Hij draagt piepklein.
Volgens mij ben ik vooral mezelf aan het overtuigen. Maar het werkt aardig
Ik heb enkele van de horloges uit jouw verzameling gezien en ik kan zeggen dat ik die ook allemaal voorbij zou lopen. Zonder een blik waardig zelfs. Voel je je beter nu je dat weet? Is het een meerwaarde voor je? Of had ik het beter voor mezelf kunnen houden?
?
Welterusten
Geen katjes meer, wel nogmaals mijn plaatje. Past perfect bij de discussie. En daarom post ik ām gewoon nog een keer
Kan je hebben toch @septentrio?
Kan ik zeker hebben, want wat voor de ƩƩn geweldig is, zal voor de andere helemaal nix zijn. Dat zegt dat plaatje voor mij. Fancy vintage bewoordingen en protserigheid terzijde. Want daar speel ik wel graag eens mee.
Gaat mij meer over de manier waarop bepaalde dingen worden gezegd. Altijd fijner om iedereen in zān waarde te laten.
Op IG heb ik evenveel mensen die de plaat absoluut het einde vinden, als mensen die het hier niet kunnen appreciĆ«ren. Dat is net kenmerkend voor deze vintage stukken. Ze hebben karakter, er wordt over gepraat. Het zijn geen āpeople-pleasersā. Als ik dat zocht had ik ondertussen al wel een Explorer 1 gekocht.
Iedereen, dus dat geldt ook voor jou
Iedereen toch?
Gefeliciteerd man . Wat een klatser om jouw pols, is even wennen.