Wat gaan we dragen in 2019

Mijn eerste keeper voor 2019 is binnen.
De blumo heeft een flinke update gehad. Met dank aan @MotoSkooly en @royke74.

5 likes

In 2019 komt er een duiker van max 40mm net een blauwe of groene wijzerplaat. Had liever de Dawn Grey Turtle op het lijstje gezet maar die is te groot.

Enkele weken naar Japan kan ik je zeer zeker aanradenā€¦

1 like

Wat in 2019? Ik vind december al moeilijk te overzien :hushed:

1 like

Wat ik ga dragen in 2019?
Eindelijk weer mn Sinn EZM3 die dan hopelijk terug zal zijn uit Frankfurt (servicebeurt).
Jeeezzz, wat duurt zoiets langā€¦ :persevere:

3 likes

De Omega mk2 Speedmaster.
Ik denk dat ik dat een groot deel van de Seikoā€™s, Klokers ed ga lozen.

Dan wordt de collectie

Sportura
Blue Lagoon turtle
Oris 65
Tudor BB rouge
Omega MK2 speedmaster racing
Omega Aqua Terra 36
G shock steel

Dus eruit:
Meistersinger Neo
Seiko SKX
2 maal klokers
Turtle & Samurai (de laatste limiteds)

Ik twijfel nog over de 2 Vintage Seikoā€™s die ik beide met zeer veel plezier draag & toch ā€˜niksā€™ kosten/opleveren.

Dan heb ik nog de Subdelta incomingā€¦ Wordt 'n lastig jaar qua keuzes, want het zijn er nu echt te veel.

1 like

Tot vrij recent zou ik Tudor BB58 hebben geroepen, maar het begint me steeds minder te bekoren. Ik heb wat reviews op Youtube bekeken en eerlijk gezegd vind ik het ontwerp eigenlijk redelijkā€¦ saai. De fotoā€™s op Baselworld waren veelbeloven, maar bij de macroshots vind ik de 58 lichtjes tegenvallen. Bij een vergelijking met de Sub vind ik die eigenlijk leuker eruitzien en die heb ik weggedaan wegens te saai :confused: Misschien dat de Oris 65 wel aan mijn behoeftes kan voldoen.

Verder is de ambitie om de collectie te reduceren en de horloges die ik echt graag zie wat meer polstijd te gunnen.

2 likes

Ik durf daar eigenlijk niets meer van te zeggen.
Ga maar na: ik had niets met chronoā€™s, nu heb ik er vijf. Seiko zou er niet meer in komen, nu heb ik er twee. De GMT Master was ooit mijn Holy Grail, maar daar ben ik van af gestapt.
Dusā€¦
Misschien ooit nog een Accutron, of een GS.
Kweenie.
:cry::sob::fearful::scream::see_no_evil:

1 like

Heb ik volgens mij vaker gelezen :smile:

Het is de laatste 2 maanden weer uit de hand gelopen. Moet iig weer terug naar 12 max.

3 likes

Hardnekkige verslaving is het he!? :smile::+1:t2:
12 is een mooi aantal, maar het zou mij alleen veel onrust geven.

1 like

In 2019 koop ik een huis, dus er zal waarschijnlijk weinig in huis komen qua horloges, vrees ik.
Ik ben wel nieuwsgierig naar waar Seiko mee afkomt het komende jaar. Finally een opvolger voor de skx, met een 4R movement en goedkoper dan de Turtle? Maar ik vrees dat ze het gaan houden bij (al dan niet limited) veel te dure heruitgaven van welleer.
ik hoop wel nog 1 of 2 knutselprojecten te doen met skx cases.

1 like

Die is er al, de SRPC aka de mini turtle :blush: of het je ding is natuurlijkā€¦
Proficiat alvast met de aankoop van je huis!

1 like

Nog niet concreet, maar:
-Self sustaining smartwatch
-Fiffer 2019

Wat is een Fiffer? ik zie dat ook bij dat horloge dat in omloop is bij de HF-leden maar ik kan niet ontdekken wat dit nu isā€¦:slightly_frowning_face:

2 likes

Flipper it Forward (FIF) - :wink:

3 likes
2 likes

Ik kan je de blauwe (prins) aanraden!
Erg mooi :wink:

1 like

Ik neem aan dat het eerste berichtje in flipper it forward seiko turtle alles duidelijk heeft gemaakt?

1 like

'k Vind die veel te duur en butt ugly dus ik weiger me daar bij neer te leggen :smile:
Daarom even voor het jaar om is snel nog een skx009 gekocht :stuck_out_tongue:

Dankjewel! Ik overweeg een klokkentoren bij te bouwen als het er door komt, kwestie van toch iets met uurwerken te doen!

1 like