Wat had je willen dragen vandaag? Deel II

Heel goed!
Nog max 15 afleveringen en dan zullen we het weten.

:joy::+1:

1 like

Wat ik wou dragen vandaag? Mijn eigen Speedmaster die al een maand in Zwitserland zit omdat een pinnetje uit de clasp is afgebroken :rage:

(Is dit een foto van mijn eigen Speedy? Nee, want ik had 'm pas een wéék toen die rotclasp het begaf.)

4 likes

Deze alweer :heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes:

16 likes

Blijft enorm gaaf zon reduced. Mss toch maar gaan sparen :face_with_monocle::face_with_monocle::grimacing:

12 likes

Als je al die ouwe Seiko meuk verkoopt kan je er zeker wel eentje kopen! :stuck_out_tongue_winking_eye:

3 likes

Wel een pro ook :smirk:

1 like

Wel twee ook, of drie of mss wel meer! :wink: Iets om over na te denken

2 likes

Ik vind de verhoudingen hiervan echt een stuk minder mooi dan van de pro.

1 like

Het heeft ook z’n charme, een 6/9/12 sub dial variant is ook een optie

4 likes

Een jaren 90 Pro met tritium is nog wel te betalen?
Hoor niets anders dan ellende over die automaten… En dan met name het onderhoud en onderdelen.

1 like

Die is al beter in balans.

1 like

16753-1

18 likes

Medium, ik vind de speedys van pre 2010-2015 tot 80s/90s relatief wel duur vaak :thinking: En het is wel een hele financiele stap om zoveel voor een horloge te betalen. Misschien eerst daarom een tussenstap.

2 likes

Zag laatst eentje in het blauwe voor 2,6k. Wordt financieel even met de billen bloot, maar ik zie het als een spaarpotje (waar je tegelijktijd lol van hebt :slight_smile: ). Zeker in geval van een Speedy.

Tritium wordt wel ca. 1k erbij inderdaad.

Reken daar nog 300 voor een service bij op voor een horloge van 15 jaar oud. Dan geef ik liever een 300 meer uit voor een jong gebruikt exemplaar, met jaren garantie, alle goodies er bij van een nieuwe speedy en zonder de gebruikerssporen :sunglasses: Maar de band van de nieuwe speedies is wel een issue voor mij die niet goed valt om mn smalle pols.

1 like

Zit wat in. De nieuwe band is inderdaad niet nice, met die gepolijste delen ook.
Mja, tritium speedy blijft wel een stuk cooler, maar dan zit je ook minimaal op een 3,3k ongeveer.

Oude band en tritium is inderdaad lekker. Maar in die prijs range is nog veel meer keuze, Heuers, Navitimers, Datejusts etc. :thinking: Stepped dial zou helemaal mooi zijn. Denk eerst maar wat sparen en een tussen stap proberen. of weer gewoon een boel seikos kopen :joy:

1 like

True, Speedy is niet de enige keuze inderdaad. Navitimer of Heuer is inderdaad ook erg gaaf.
Datejust trekt me wel aan hoor, maar die time-only’s zitten in de prijsrange van de omega,heuer en breitling chrono’s tegenwoordig, dan weet ik het wel :sweat_smile:

Connie vind je ook gaaf toch? Valt in de prijsrange reduced tho

18 likes

Idd makkelijke keuze, kiezen voor die met het kroontje op de wijzerplaat :stuck_out_tongue_winking_eye: Op zn minst leuk om te proberen toch en je bent er vast weer zo vanaf met zo’n gewild model als een DJ

Mooie horloges maar niet voor mij, ik ben meer van de chrono’s. Maar merk dat ik het lastig blijf vinden de stap te zetten naar de duurdere horloges en dan weer mn geld uitgeef aan Seiko’s omdat dat leuk en vertrouwd is haha!

2 likes