Wat had je willen dragen vandaag? Deel II

Brrr. Lekker gepolijst, kijk maar naar hoe die endlinks aansluiten. Of nou ja eigenlijk niet aansluiten dus en het gapende gat. :zipper_mouth_face: Volgens mij hebben we ongeveer het zelfde geboortejaar maar ik zou zelf of voor een jong gebruikte gaan of voor een 70’s (of 60’s :drooling_face:)

1998 :wink: en ja dit exemplaar zal ik zeker niet voor gaan alleen ik heb graag een tritium wijzer plaat! Heb de nieuwe meedere keren en is ook erg gaaf. Qua prijs is het verschil niet eens zo heel veel.

Ja en dat is waar de schoen dus een beetje wringt vind ik haha! Een nieuw exemplaar heeft garantie, geen gebruikerssporen, de big box met alle goodies :stuck_out_tongue_winking_eye: Dan zou ik het niet kunnen verantwoorden een young timer te kopen. Helaas is de bracelet ook niet geschikt voor een kleinere pols maar dat is bij een nieuwe ook.

Jaa ik heb helaas mini polsjes… 16cm dus dit is een beetje het idee van een speedy.

2 likes

Vandaag de andere automaat waar ik over twijfel (tov de bb58)

2 likes

Bedoelde niet de maat van het horloge maar had het over de uitstekende endlinks. Helaas hebben alle speedies sinds eind 90s die band. Oudere speedys hebben een band die dat niet heeft en dus wel goed staat om een kleinere pols.

1 like

Alleen had ik even geen 11.200€ liggen haha maar ja die platte links zijn indd mooier.

3 likes

Een Reduced zou je een stuk beter passen.

Heb ik gehad ! Alleen vindt een reduced niet mooi :sweat_smile:

13 likes

BB58 vind ik mooier… En ook een stuk meer Premium dan de Oris.

Je kan ook de FOIS proberen. Erg mooi!

Had laatst een filmpje van de Reduced vs FOIS gezien. Kan hem enkel zo snel niet meer terug vinden.

1 like

8 likes

FOIS is niet echt kleiner toch?

Gisteren even bijn S&C binnen gelopen om te passen.

De fois is mooi maar is het ook net niet. Voor nu blijf ik toch bij de simpele professional.

Het is een beetje lastig in te schatten tegenwoordig omdat het verschillend is per model. Ik weet wel dat de meeste horlogemerken steeds meer alles in eigen handen willen hebben m.b.t. verkoop. Volgens mij wilt AP alle stalen blauwe wijzerplaat modellen boutique only editions maken. Daarbij hebben wij maar 2 stuks geleverd gekregen heel dit jaar en kregen wij te horen dat deze helaas niet meer voor klanten besteld kunnen worden. Dus ik ben bang dat het vanaf nu een reisje wordt naar de AP boutique.

1 like

Jawel, de FOIS is volgens mij 39mm :wink:

FOIS draagt een stuk kleiner, heb deze ook gehad, erg mooie versie van de Speedmaster.

Wijzerplaat en lug to lug zijn toch even groot? Alleen de kast is iets minder breed omdat hij o.a. geen crownguards heeft

Het ging over de Pro en hij vond de Reduced minder mooi. Vandaar FOIS suggestie ipv Reduced :wink: