Wat had je willen dragen vandaag? Deel II

Ik heb er nu wel zin in hoor! Volgende week is het zover :tada:.

23 likes

Wou ik ook wel eens om de pols zien

1 like

1mm verschil met je DJ :stuck_out_tongue:

1 like

Nog nooit van dit merk gehoord … stoer zeg!

1 like

4 likes

@tompj: Wat vind jij?

Dit filmpje doet dan weer afbreuk aan het horloge,…

12 likes

Ik ben @tompj niet maar wat een beauty!

3 likes

Niet enkel voor @tompj natuurlijk, maar kan altijd zijn mening waarderen,… wilde er enkel zeker van zijn dat hij het plaatje niet zou missen! :slight_smile:

2 likes

Pfoe. Dubbele gevoelens. Ik vind hem op het eerste gezicht ongekend mooi. Kleur, afwerking wijzerplaat. Er gebeurt veel, maar het is erg mooi in balans.
Ik blijf echter toch wat moeite hebben met zo’n grote datum. Ik vind, puur gevoelsmatig, dat een datum op een wijzerplaat eigenlijk ingetogen/onopvallend moet zijn.

Maar overall een erg fraai horloge.

3 likes

Dat waardeer ik zeer. Ik sla de mooiste plaatjes altijd even op. Zo ook bij deze. (Ik heb sowieso al een flinke Bidle bibliotheek bij elkaar…:grimacing:).

1 like

Heb hetzelfde aan de andere kant is deze grootdatum wel typisch Lange en brengt het in balans.

Heb onlangs alle versies gepast en deze sprong er uit. Ook door de zwarte wijzerplaat draagt die als een 38mm. De lichte platen zijn ‘echt’ 40mm.

2 likes

Waar. Maar ik probeer me hem voor te stellen zonder datum en met het logo een stuk omhoog…

Dan vermoed ik dat de subdial te groot is. Kan wel even een PS maken. Ben zo terug.

1 like

Ik weet niet of hje het hebt gezien, maar ik ben heel rustig (voor de verandering) aan het nadenken over een nieuwe aanwinst ter nagedachtenis. Moet een speciaal horloge zijn dat nooit meer weggaat.
Ik dacht in eerste instantie aan een alleskunner zoals een Rolex OP of DJ. Maar ik ben inmiddels ook wat meer dressy opties aan het overwegen die meer bij gelegenheid gedragen worden. Ik kom toch onder meer uit bij deze:

Nu ben ik op mijn beurt benieuwd naar jouw mening. (En je jouwe is ook welkom @Vespaed :wink:). (En die van anderen).

19 likes

is dat 37, 38 mm?

37

2 likes

Die middelste vind ik prachtig. Ik vind een dresser prima bij de gelegenheid passen. Op ‘gepaste’ ‘speciale’ momenten dragen en met warme gevoelens terug kijken. Aan de andere kant begrijp ik de allround gedachte ook. Ik zou echter voor iets speciaals kiezen wat voor jou met jouw huidige collectie toch snel iets uit het hogere caliber zal zijn.

2 likes

Dat is oprecht het mooiste horloge dat ik ooit in mijn handen heb gehad, met name de moderne geelgouden uitvoering. Ik vind de ref. 96 (en alle opvolgers) absoluut het meest stijlvolle horloge ooit gemaakt. Onderstaande uitvoering in rosegoud uit, ik meen, de jaren ‘90 is ook fantastisch.

Voor het ‘doel’ waarmee je het horloge koopt, lijkt me dit ook absoluut een fantastische kandidaat. Dit is een horloge waarbij ik zelf haast ontroerd was, alsof het kunst is!

2 likes

Niet verkeerd, maar denk met datum toch net af,… Met name omdat de maanfase (nog meer in het echt) een behoorlijke aandacht opeist met het goud en de transparante (voor het oog blauwe) laag.

Hmmm, wellicht moet ik ze een keer bellen. :wink:

2 likes

Heel veel succes met de keuze!

1 like