Als goud niet doorgaat, dat heet ik weet niet hoe de Hentschel H1 om de pols gaat bevallen. Mocht dat positief zijn dan is eerst nog eens de mut moon 34 mm passen, die wil ik dan wel mee hebben voor een bepaalde prijs… (Mut heeft de lichte voorkeur want fomo, de rest ’ kan altijd nog )
Mochten bovengenoemde twee afvallen dan ga ik schakelen naar staal en dat is dan GS (Omiwatari) of Cartier Santos en deze Omega is ook een kanshebber . Zwarte plaat in de collectie alleen wel 40 mm, dus wss te groot? En heb ik nog niet gepast. Santos wel al diverse keren en de Omiwatari intussen ook
Hype heeft soms een wat negatieve annotatie (hoewel onbedoeld). Maar ik zie ook de toenemende populariteit van Cartier - en specifiek de Santos - op het forum. Ik snap het wel! Een heerlijke alleskunner die zich echt wel onderscheidt van een prachtig merk met een mooie historie. Dat is toch alles wat je nodig hebt?
Ik vermoed dat ik niet de enigste ben dat als een bepaald horloge gehypt word t minder interessant gaat vinden. Dat had ik met de Czapek. Met de Santos raar genoeg niet…
Ik krijg een klein beetje je zoektocht naar een nieuwe horloge mee Eigenlijk vind ik je posts ook altijd wel leuk, je hebt een goede smaak, oriënteert je breed en komt ook regelmatig met wat minder bekende merken.
Maar ik ben een beetje nieuwsgierig waarom je perse je collectie uit moet breiden en zodoende constant op zoek bent naar een laatste toevoeging? Zeker ook omdat de kanshebbers nog al divers zijn.
Waarom laat je het niet lekker los en zie je wel wat de toekomst brengt? Je kan altijd uitbreiden wanneer een horloge je je raakt.
Ik merk bij mijzelf dat mijn smaak en wensen in de loop van de tijd ook wel veranderen. Momenteel wil ik juist minder horloges die ik veel draag (dat was vroeger wel anders).
Tsja. De JLC en Hentschel in goud zijn niet bepaald kattepis qua geld en ‘nadeel’ van Hentschel is dat ze geen enkele AD hebben dus of je daar heen moet of op afstand kopen en dat ga ik met dit soort bedragen niet doen.
En langs gaan is altijd leuk. Je bent bij hun geen nummer.
Nog een laatste erbij omdat ik 10 een mooi aantal vind. Dat heet als ik voor goud ga.
Waarom nog meer? Zoveel mooie horloges met even zoveel mooie uurwerken. Ik hoop rust te krijgen. Voorlopig dan
Wat t gaat worden hangt van factoren af en t wil niet helpen dat ik per se de Hentschel H1 eerst om de pols wil hebben en dat Hentschel eigenlijk alleen bij hun te passen is en enkele modellen bij een juwelier op Sylt. Dat is bij mijn weten een eiland.
Aan de andere kant is de Mut maanfase heel mooi en met 34 mm een prachtige maat voor mijn pols
Daarnaast de nieuwe sd en hb uurwerken van GS prachtig en voor de prijs van de mut zijn beide te krijgen.
En als laatste vind ik de Santos iconisch met een briljante band doch wel een krassenmagneet.
Dat heet je kunt niet alles hebben. Eerst Hentschel en dan de maanfase nog eens passen en dan beslissen een van beide te kopen of toch naar staal verder te kijken. Hetzij omdat ik met de Hentschel geen klik heb of toch te groot. Hetzij ik de JLC niet kan meekrijgen als die na een tweede keer passen nog steeds bevalt tegen de prijs die ik wil.
Wat ik al zei: Zoek tocht naar (voorlopig) t laatste horloge is niet makkelijk