Wat had je willen dragen vandaag? deel VII

Certina Chronolympic - VintageCERTINAs

Ik zie wat je bedoelt. Maar ik heb er niet geen moeite mee. Vooral niet omdat ze dat 50+ jaar geleden ook al zo deden. Daarnaast heb ik, volgens mij, nog nooit een horloge gezien waar helemaal niets op viel aan te merken.

Nou ja, misschien deze.

Maar dan is er weer het beperkte praktische gebruiksgemak, als dagelijks horloge (want vintage) en de prijs. Zo is er altijd wel wat. :wink:

3 likes

Mogelijk voor de leesbaarheid van de datum? De wijzer zou anders wel eens het volledige venster kunnen blokkeren

1 like

9 likes

Ja @anon23521125EV , driemaal is scheepsrecht zou je zeggen. Slinger hem om voor een foto in het andere topic! :+1:t2:

1 like

Hoe meer ik hem zie, hoe meer ik er ook aan zit te denken :sweat_smile:

2 likes

Paashorloge. Tank Americaine.

11 likes

Zeker de maanfase is leuk :+1:t2:

2 likes

8 likes

Jaaaa, die willen we allemaal wel. Prachtig :heart_eyes:

1 like

De Mystery Dial graag.:star_struck:

12 likes

weet niet wat ik deed, maar hier is ie weer…

15 likes

Ook vandaag weer deze… kan me qua duiker, historie en uurwerk maar weinig bedenken wat hier aan kan tippen. En die wijzerplaat… :drooling_face::drooling_face:

16 likes

Als ik nu eens roep dat ik de wijzers en datum
niet echt mooi vind en de indexen te klein, stilt dat dan de honger? Pak dan een GO.

8 likes

Voorlopig een droom.

13 likes

Ik heb zelden een datum zo verdwaald gezien. De minimalistische symmetrie van de rest van het horloge zorgt ervoor dat het nog extra opvalt. Geen gezicht

3 likes

Zelfde positie maar dan wel horizontaal was zelfs beter geweest. Rest is hartstikke mooi maar met die datum zo, zou ik nou een Rolex met datum puist er boven verkiezen. En heb zeg maar echt een hekel aan datum puist :joy::sweat_smile:

Absoluut. Ik ben namelijk erg gecharmeerd van die laatste Seiko duiker met die datum op die positie in een klein rond venster. Echt top hoe ze dat hebben gedaan naar mijn mening.

Op die Blancpain gaat het ook niet alleen om de 4:30 positie maar ook dat hij te ver naar binnen zit op de wijzerplaat. Alles is er verkeerd aan

2 likes

Foto van de Seiko?

Nog best cruciaal plaatsing van de datum. Ik vind de datum op iwc Mark XX. Veel te ver naar binnen staan, en door de witte datum schijf stoort dat al helemaal

Plaatje ter illustratie

7 likes

Zei er iemand GO? :blush:

14 likes