Wat had je willen dragen vandaag? deel XIII

Die mm 300 is gaaf hoor! Jij hebt de SLA079 toch?
Hoe bevalt de 8L35? Loopt het een beetje accuraat? En voelt het bedienen van de kroon kwalitatief goed?

1 like

Ik heb de blauwe SLA023. Het uurwerk loopt heel stabiel, met een kleine afwijking van gemiddeld +5 sec, maar dat is wel acceptabel. Nadeel van zo’n monobloc-case is dat je hem niet eenvoudig door je horlogemaker kan laten afregelen :sweat_smile: Dus je moet het vooral maar ‘accepteren’. Maar de MM300 is gewoon een dijk van een duiker. Wil hem nog niet kwijt. :grin: :muscle:

Bedienen van de kroon voelt heel trefzeker. Zeker geen slappe hap of gebiebel. Maar op dat gebied kan niks mijn BB58 overtreffen. Winden en op tijd zetten is daar echt boterzacht :drooling_face: M.i. zelfs beter dan bij Rolex.

Ik heb ook nog een SJE, met het niet-GS 6L uurwerk. En die loopt gemiddeld -2 sec. Dus heel netjes. :ok_hand: Doet zeker niet onder voor de SLA 6L-uurwerken. En gewoon onwijs mooi afgewerkt.

16 likes

Hoewel ik al een paar jaar Oris ontwijk, zag ik vanmorgen een plaatje van een Oris Artelier, ontworpen door de 24-jarige ontwerpster Lena Huwiler.

Dit vind ik zo’n mooi horloge dat ik me afvraag of ik Oris nog eens een kans wil geven:

In ieder geval zou ik dit horloge wel willen dragen vandaag!

21 likes

21 likes

Vet hoor die sla023! Kijk zelf nog weleens met een schuin oog naar de 047.
Hoe ik er dan bij kom dat jij de 079 zou hebben is mij een raadsel! :joy:

1 like

Misschien door het gespam van @Neyra :sweat_smile:

Ook al eens gekeken naar de SLA019? Een nog gaver groen mét groene bezel. :raised_hands:

2 likes

Haha dat zou zomaar kunnen! Nee nooit naar gekeken. Nog een beetje xoekende in referenties van mm300’s. Ga hem eens opzoeken!

2 likes

8 likes

of de nieuwe HBF001J1

12 likes

Nice! Thanks! :call_me_hand:t2:

1 like

Ja heel vet ook. List 3800. Gaat wel een tijdje duren voordat je wat van die listprijs afkrijgt ben ik bang. :grimacing: sluiting van deze is wel top en het 8L45 uurwerk!

3 likes

Hey, de SLA039 staat er niet tussen. Blijkbaar geen Marinemaster

9 likes

kwam er al eentje op C24 voorbij voor minder uit Japan ongeveer €3350 all in

1 like

Die is heel tof, maar valt miss alweer meer in het rijtje van de 62MAS?

3 likes

Het is een Monobloc:

Uit de serie van 3 duikhorloges ter ere van 55 jaar Seiko duikhorloges:

Ze zijn verkocht als losse horloges, maar wereldwijd zijn er ook 100 boxen verkocht waar alle 3 de modellen in zijn opgenomen:

7 likes

Wauw wat vet. Er komt steeds meer vet spul naar boven. :yum: hier kan je een hele verzameling van maken.:heart_eyes:

2 likes

Dat is schappeljjk idd. Incl. Import heffingen en alles? Weet uit ervaring dat uit Japan bestellen +23 % is ongeveer

1 like

:white_check_mark:

2 likes

Hoi Hans, daar sluit ik me bij aan. Er is nog een variant uit de Atelier serie. Ook al zo mooi
Is hier ook eerder gepost trouwens: dus we gaan hoop ik wat voet aan de grond krijgen.

2 likes

4 likes