Ik ben bang dat het in reguliere euro’s is, niet in rial’s ![]()
Absoluut! ![]()
Dit geloof ik wel. Maar hoeveel van die mensen willen dan in vredesnaam een stalen Minerva dragen, als ze álles kunnen kiezen?
Dat dus. Die laatste Minerva’s die nog uitkwamen onder de Montblanc naam waren vaak chronografen met een superieure afwerking. Die zaten rond, of zelfs nog onder, dit prijsniveau.
In datzelfde straatje past dit: nóg een microbrand die iets (voor mij) totaal irrelevants maakt, maar wat me opviel is dat ze 1000 euro / 50% premium rekent voor het vergulden model (golden hour).
De nieuwe Breguet 7037 Tradition of de Grand Seiko Evolution 9 SLGB023… het is me om het even
Vandaag beide gepast in Antwerpen ![]()
Welke heeft jou het meest verrast maatje?![]()
Ze konden niet meer verschillend zijn, en toch beiden zo ongelofelijk vet. ![]()
En beiden gegarandeerd een pak te groot voor mijn pols.

Zo’n 7037 lijkt me wel heel bijzonder!
Ik vond alleen dat zenuwachtige draaiende balanswiel wat wennen in het echt. Ik zag vorige maand in Londen een Tradition in de etalage. Prachtstuk wel! Staat hoog op mijn grail lijstje👌
Toch wel de vetste tradition met die retrograde seconds en die bijzondere rotor. Ik vind alleen de rest van het uurwerk zo basaal of bijna industrieel afgewerkt. Dat pakt mij nog niet
Ik denk dat dat aan die frosting ligt? Want er komt volgens mij wel wat handwerk aan te pas met die anglage aan veel van de onderdelen? Wat foto’s van op WUS:
@illewoare mij ook! Kleurencombinatie inclusief die afwerking van het horloge. Werkelijk een prachtig stuk!
Zijn ook niet echt hardlopers lijkt mij, maar wel iets uniek om de pols👌
Dat is ook zeker een topper🤩
Ben benieuwd waar je mee aan komt zetten, je smaak veranderd nog wel eens🙃