Gaaf van Claude Bernard, mooi design en stijlvol. Wel jammer van het quartz uurwerk icm de nadrukkelijk aanwezige secondewijzer.
Deze khaki field america anniversary edition 36mm.
Enkel jammer van de faux patina.
Verder handwinder, 36mm kast, beatblasted kast, plexi glaasje, 100m wr, closed caseback,…
Beetje Heineken vibes ![]()
Beetje minder dan die cartier. Staat op hun website voor 595 CHF. Omgerekend 650€.
675,- op de officiële NL Hamilton website, om precies te zijn. Momenteel tijdelijk niet beschikbaar, gisteren wel, maar eerste lichting snel verkocht vermoed ik.
Ik heb er even over nagedacht, ik heb een zwak voor Hamilton, maar het is het nèt niet voor mij.
- de faux patina lijkt vrij uitgesproken op de foto’s
- best prijzig voor een horloge dat ik niet dagelijks zal dragen
En ik snap dat Hamilton van origine uit de VS komt en de historie van de FAPD 5101 als horloge voor de Amerikaanse luchtmacht, maar:
die opdruk zit toch niet lekker bij mij… ![]()
Das voor mij ook moeilijk om me overheen te zetten.
Dat dan weer niet. Toen Obama in het witte huis zat zou dat voor veel Europeanen helemaal geen probleem geweest zijn gok ik. Trump is niet Amerika en ook niet omgekeerd.
Niet eens gekeken wat een gewone khaki mechanical moet kosten.
Het zou een LE zijn van 1776 stuks. ![]()
nee, dat weer nét een andere versie, genaamd “250”. die is enkel voor de Amerikaanse markt. Komt ook met extra band en watchroll. die heeft ook “1 of 1776” op de caseback.
deze is voor Europa…
bij een aantal betrouwbare EU webshops rond de 500,-. retail prijs zal nagenoeg hetzelfde zijn.
Ik snap je punt, voor mij persoonlijk lijkt er wel wezenlijk iets veranderd in de afgelopen 10 jaar daaro, waardoor ik de VS niet meer zo hoog heb zitten.
Tja faux patina… inderdaad altijd erger op plaatjes op het internet, maar kan me er in het echt nooit overheen zetten.
Wat voor kleur is de Dial? ![]()
![]()
![]()
donkergroen zo te zien?
Deze gisteren op GTG aangehad en dat stond erg goed en droeg zeer comfortabel. Met een zwarte onyx steen wijzerplaat popte de zilver elementen. Op de shortlist naast de Rivanera Picollo.
ziet er goed uit! ![]()
Het is een horloge van een Zwitsers concern, grotendeels gemaakt met Chinese onderdelen. Zeker ook de caseback.
Er is niets us of a’s aan.









