Wat had je willen dragen vandaag? deel XIII

12 likes

Heet dat niet cloisonné? Tissot heeft in de jaren 50 ook een paar horloges met cloisonné wijzerplaten gemaakt. Zijn intussen onbetaalbaar:

1 like

Ja is cloisonné. Wordt nog maar weinig toegepast. Vroeger ook trouwens, dus die vintage exemplaren zijn inderdaad onbetaalbaar, ongeacht welk merk. Niet alleen Tissot, maar ook meer prestigieuze merken als Rolex en Patek hebben maar zeer spaarzaam cloissoné platen uitgebracht.

1 like

Naar mijn idee zouden Patek en Vacheron zich hier veel meer op moeten richten. Echte artistieke handarbeid en kunstwerken voor de pols. Het klootjesvolk een beetje opvoeden wat bijzonder is.
Maar helaas, het is makkelijker om een jaren 70 design integrated bracelet te massa-fabriceren

2 likes

19 likes

Ja dit soort “kunstwerken” voor om de pols zijn volgens mij niet hip. Al zijn er vast wel liefhebbers voor, veel van de high end fabrikanten hebben wel een “Métiers d’Art” collectie. Maar die komen vast niet bij voetballers en rappers terecht :face_with_peeking_eye:

1 like

Thierry Stern heeft al meermaals uitdrukkelijk gezegd dat hij de populaire grote productiemodellen eigenlijk enkel maakt, net om de instandhouding van de handwerkskunst mogelijk te maken.

Best nobel, al vind ik het zelf niet altijd mooi.

1 like

Misschien, misschien kuchFerrari Lucekuch

1 like

9 likes

Schitterend!!
Een kwelling voor de ontwerper om de juiste wijzers hierbij te kiezen.

1 like

Klopt. Maar dat komt ook omdat horlogemedia er niet over schrijven, terwijl er duizend keer meer over te vertellen valt dan over de zoveelste Nautilus heruitgave. En dat komt weer omdat mainstream media en horloge-geïnteresseerden het niet kennen en daarom niet lezen als er wél over geschreven wordt. Soort vicieuze cirkel.

Mja. X doubt. Als Patek echt zo invloedrijk is als dat het merk denkt en zegt te zijn, dan hebben zij de kracht om een markt te maken. Ze hebben wel handwerkskunst, maar het is een niche waar niet veel op wordt ingezet door het merk. Het vraagt veel tijd, creativiteit en geld als je het goed wilt doen.
Daarom waardeer ik merken als Jacquet Droz, VC&A en Louis Vuitton (ja echt) wel. Die maken echt creatieve creaties met veel mechanische en artistieke uitdagingen en die een verhaal vertellen. Helaas vaak voor vrouwen, omdat mannen zich er te stoer voor voelen.

De modellen die voor mannen in m’n hoofd springen zijn Jacob&Co astronomia en roulette of de FP Journe FFC. Niet de mooiste, zeg maar.

Ik wil meer van dit, mag ook met minder diamanten

3 likes

Als je dan zoiets doet, dan heb ik het liefst meer geometrisch, minder beeldend.

Bovet ontbreekt in je rijtje, imho.


Je zou denken dat de 2026 modellen in kleine hoeveelheden uitgeleverd worden of niet beschikbaar zijn maar niets is minder waar

Ze lagen er allemaal en ik kon ze onmiddellijk meenemen helaas wel zonder korting

1 like

Waarschijnlijk met een plug en een muurhaak in de prijs inbegrepen.

Gaaf ding!


5 likes

Mag ook. Ik vind beide mooi. Het ging me nu meer om het punt dat merken wel een beetje creatief mogen durven zijn.

Correct! Die mag er zeker tussen staan.

1 like

waarom? het is al halverwege het jaar dus genoeg tijd toch om de machines te laten draaien?

het is geen Submariner toch?

Hier blijf ik ook naar kijken… de Blancpain Fifty Fathoms Bathyscaphe - 5000 1110 70B. Zo gaaf en zeker op deze specifieke band :sunglasses:

11 likes

Voor een dagje

17 likes

Voor jou hebben ze 'm ook in chrono he :stuck_out_tongue:

1 like