Deze blijft me ook triggeren in 38mm
Als het datewindow in kleur zou zijn dan was de champagne ook een mooie optie
Deze blijft me ook triggeren in 38mm
Als het datewindow in kleur zou zijn dan was de champagne ook een mooie optie
Ja ik twijfel nog tussen een aantal modellen. Dat er een Sinn komt is wel duidelijk. Alleen wanneer… vintage sinn is ook lekker… of vintage Heuer, Breitling… Of allemaal ![]()
![]()
Ik zag 'm voorbij komen en dacht “hee, is dat nou een Hanhart?”, maar OK. Ik zou, als je dit tof vindt, de 417ES ook in de zoektocht betrekken. Meer opties altijd goed, grotere kans op succes.
Even een kleine rant:
Het helpt op papier wel, visueel, dat een deel van de dikte in bezel en glas zit. Absoluut. Maar om onder een hemdsmouw te schuiven of qua comfort maakt het geen reet uit. Totale dikte + gewicht geven je gewoon altijd een realistisch beeld van het uiteindelijke draagcomfort en of het topzwaar wordt.
Ik heb de vokking schurft aan het feit dat er merken zijn die vroeger gewoon de dikte van bodem tot glas aangaven in hun specs, maar nu de dikte ex glas gebruiken. Yema, bijvoorbeeld, is een hele slechte. Als je in je specs al aangeeft wat de dikte van middenkast, bezel, en glas zijn, geef dan ook gewoon een realistische dikte van het totaal aan, zou ik zeggen.
Klopt! Sinn is daarin vrij transparant hoor! Die zeggen: totale hoogte: 14.7mm.
Het draagt alleen op de pols wat anders ivm dunnere kast. Onder de mouw draag ik mijn OP. Pak draag ik een per 3 jaar op een bruiloft:smiling_face:![]()
U n me both ![]()
Ik blijf bij Cartier. Dit moet wel de absolute eindbaas zijn.
De ultieme complicatie - het hele horloge is de rotor. Ongelofelijk.
Maar ja…
… da’s voor als ik een hele, hele dikke loterij win.
Goede stijl
![]()
Dat is in theorie zo leuk tot je realiseert dat je naar een behaarde zweterige mannenpols aan het kijken bent.
Klopt, ook al vind ik hun oude website fijner dan de nieuwe. ![]()
Als novelty, wellicht. Om te dragen zou ik liever een gouden Cintree regelen met Breguet wijzers.
Hoop doet leven, toch… ![]()
Ik zou eerder kijken naar het stukje dat níet transparant is. But to each his own.
Novelty doet het wat tekort, vind ik. Er zijn al ettelijke speciale, super complexe, prachtige complicaties gemaakt; maar krijg je hoofd er maar eens rond van welke paddestoelen ze bij Cartier labs hun thee trekken als daar plots iemand zei “Hee zeg, als we nu eens, um, okee, niet lachen, maar als we nu eens het HELE BINNENWERK in de euh, in de ROTOR van het ding proberen proppen?”
En dat ze iemand vonden om daarop af te tekenen, en geld op tafel te leggen.
Die is niet mis inderdaad, al vind ik m mooier in witgoud dan geelgoud. Geel + witte plaat + geblauwde wijzers/tepelkroon, ergens wringt dat wat bij mij.
En als we dan toch voor Cintrée gaan…
… dan ook liever de novelty versie. ![]()
Naar Hanhart kijk ik ook, dank voor de tip. Ik denk aan de gelimiteerde 700 ff / Replika 1939 (40mm) of de 417 ES (de 1954, 39mm dus). Maar alle details zijn belangrijk, van de plaatsing van de pushers (de asymmetrische plaatsing bij sommige Hanharts zou me waarschijnlijk gaan storen) en het al dan niet verdiept zijn van de subdials, het font, de lengte en vorm van de wijzers etcetera. De Tutima 1941 is sowieso een goede kandidaat om de plaats van mijn Sinn EuroFlieger te gaan innemen.
Ik heb dit horloge in dit topic wel eens de beste Cartier release van deze eeuw genoemd en ik blijf daarbij.
Novelty doet hem inderdaad tekort. Het is knap van Cartier dat ze het hebben gemaakt, zonder het kolderiek of over the top te maken. Mensen die hier vaker komen weten: “I like my diamonds”, maar deze is precies goed zo ingetogen
De nieuwe 40mm JLC Polaris is wel een mooie release, helaas enkel beschikbaar in blauw voorlopig.
Moesten ze die in groen of grijs maken, zou ik nog meer twijfelen, aangezien ik al wat blauw heb.
Dus geef me vandaag de grijze maar, in 40mm dan ![]()
Mooi! bij JLC heb ik niet direct de associatie met sportieve horloges, maar dit is wel fraai! heeft de binnenste track/schaalverdeling nog een specifieke functie? ![]()
Is een overblijfsel van de memovox volgens mij.
Zenith heeft iets soortgelijks met de decimaalschaal op de 1/10th El Primero.
Dat zijn de minuten/seconden. Een beetje zoals bij de Oris 65 heb je eigenlijk 2 minutentracks, 1 op de bezel en 1 onder de wijzer. Bij de Polaris is het beter gedaan omdat de lume pas begint voorbij de streepjes. Dus je kan door de wijzer kijken welke minuut het is.
En de nieuwe 40mm (mooier dan de 42 omdat ze het merk verplaatst hebben naar de binnenste schijf en “automatique” geschrapt hebben.
Afleesbaarheid is minder dan een track onder de tip van de wijzer, maar het presenteert wel mooi zo ![]()
Klopt, bij de Memovox uitvoeringen zie je vanwaar het ontwerp komt ![]()