U kunt hem prima hebben!
Gisteren dagje Utrecht. Dus meteen maar even de kans gegrepen om de spiksplinternieuwe Carrera Glassbox 41mm eens uitgebreid te bepotelen en passen.![]()
Eerste indruk: heel mooi! Kan net, op mijn pols van 17,5 cm. En net effe strakker, qua design, dan de 39mm.
Sowieso een mooi alternatief voor mensen met een iets grotere pols óf wie de 39mm gewoon toch iets te klein vindt óf wie voorkeur heeft voor een no-date chrono. Wat blijft ook bij deze zijn het fraaie bolle saffier, de praktische 100m WR en het in-house uurwerk met 80 uur PR.
Daarna even bijkomen, met een ijskoude brewski. ![]()
Zojuist even bij de outlet in Roermond geweest en een paar horloges gepast.
Bij Tag Heuer lag een leuke Heuer Autavia chrono:
Bij Breitling een Navitimer die ik graag wil, alleen is deze certified pre owned, ipv nieuw outlet:
En nog een mooie gouden Bentley Centenary met houten plaat. Hierop ben ik op slag verliefd geworden:
Inderdaad mooi die nieuwe glassbox! Maar als ik ze zo zie, denk ik dat mijn voorkeur toch naar de 39 mm modelen uitgaat. Vind ik net wat mooier en beter in verhouding. Doordat dit horloge niet echt een duidelijke bezel heeft, vind ik de 41 mm toch wel wat groot ogen.
Eens. Dit oogt wel heel groot zo, dan liever de 39mm.
Mja, de verhoudingen van de 41mm zijn eigenlijk beter. De kast is dus nét iets groter en de L2L nét iets langer, terwijl de kastdikte hetzelfde is als die van de 39. Hierdoor is de 41, in verhouding, slanker.
Ik denk, wanneer je een forsere pols hebt, dat de 41mm een mooie(re) optie is.
En ja, het feitelijke glasoppervlak is natuurlijk best groot. Maar, zo beleef je dat dus niet, als je 'm draagt. Dat is eigenlijk wel knap gedaan. Sowieso vind ik het een heel gaaf en onderscheidend ontwerp. Maar ook ik ga voor de
Ja, die is idd heel geslaagd en draag ik dus, in de post boven de jouwe. ![]()
Allereerst een dikke shoutout naar Eugene van Baal. Vandaag langsgeweest om even naar mijn Omega te laten kijken. Zonder kosten hebben ze de bezel even lekker gesmeerd.
Toen leuke gesprekken gevoerd en weer wat leuks gepast.
De Oris chrono was niet mijn keus maar wat is die gaaf.
De Breitling in al zijn pracht en praal staat hoog op de wishlist.
De Oris Aquis is geweldig maar helaas wat te groot naar mijn (huidige) smaak.
Bij het verlaten van de zaak ook nog een leuke Breitling pet cadeau gekregen.
Toppers!
Met de zaak nachtje Maastricht, vanochtend 2 uurtjes vrije tijd dus even wat gepast.
Conclusies:
De nieuwe PO is erg tof! Ze hadden alleen de blauwe nog. De rest was uitverkocht. Prachtige scherpe lijnen in de kast
Ploprof moet je keer geprobeerd hebben natuurlijk!
NTTD SMP in titanium. Heerlijj draagbaar maar ben niet kapot van de mesh look. Op de nato zag ie er beter uit.
Its a celebration!
Gouden daytona op zwart rubber. Kon niet laten om te proberen. Heerlijk!
LD in 36mm voor bijna 200% listprijs… maar 36mm echt te klein voor mij. 40mm zou meer mijn ding zijn. Wel prachtig horloge voor de rest.
Eindconclusie: geweldige horloges, kan niet kiezen. Hoeft ook niet, allemaal toch ruim buiten bereik voor mij
wel een heerlijke ochtend!
Doe mij deze Daytona maar ![]()
Die moet ik ook echt eens passen, of beter van niet
Totaal niet waar ik naar op zoek dacht te zijn, maar deze PO dendert als een olifant door de porseleinkast van mijn gedachten en denkrichting ![]()
Deze mooie dunne versie van de Chopard Alpine Eagle. Apart en wat mij betreft erg mooi (maar die plaat is er een in de orde van “you love it or you hate it”.
De prijs is echter ridicuul hoog voor een stalen horloge.
Rondje Steiner, S&C, Filipucci, Martens? ![]()
S&C, filipucci, steiner en M25. Zijn aan één kant van de brug gebleven. Andere keer naar martens. Die stond nog wel op het lijstje om AL&S een keer te ervaren. Maar goede reden om terug te gaan.
De NTTD SMP is erg tof en moet ik ook eens gaan passen. Ben wel benieuwd hoe deze zich verhoudt tot de reguliere stalen no-date variant (ook gezien het prijsverschil tussen die twee).
Die groene Patek is
, de GOook maar net n paar mm te groot.
Gisteren wou de vrouw even naar Groningen, nou goed. Toen we de stad in liepen zei ik al snel: naar welke winkel wil je waar ik niet heen hoef? Dan kan ik even naar SC. Even een klein uurtje gezetten met mijn vaste contact persoon. Ik wou graag een zwart FXD passen namelijk. Helaas hadden ze die niet liggen. Wel een summer blue ploprof. Leuk ding, de band moet je wel strak dragen anders zit het niet. Ingenieur werd ik ook wel weer warm van, valt voor mijn gevoel goed op de pols en je ziet nog want band. Zoals het in mijn ogen hoort bij een geïntegreerde band ontwerp, ondanks de 40mm
Nice, deze heeft wel het L.U.C uurwerk en daardoor het Geneva seal wat hem wel stukken mooier laat ogen van de achterkant. Tevens is dit Lucent steal ipv start zoals de grijze en blauwe (en vele limiteds) edities.
Ps. Evengoed te duur voor staal uiteraard ![]()
Ik heb de Ingenieur onlangs ook gepast en die zat echt erg prettig! Ook de titanium uitvoering geprobeerd, maar vergeten een foto te trekken. Hoewel ik eerder titanium horloges heb gedragen zoals de SMP300 en de Santos, voelde deze opvallend licht aan.