Wat heb jij gepast?

Leuk hoor!

1 like


Ik wilde eigenlijk bij de plaatselijke juwelier kijken of ze leuke 5jes hadden of een SKX… Alleen maar quartz en kinetic.
Deze even gepast voor de maat. (SGEH47P1)

7 likes

Bij AVW

11 likes

Gewoon een prachtig horloge.

1 like

Ik had vorige week een horloge gepast betaald. Telt dat ook? :thinking:

8 likes

Ik vind die Hublot juist wel cool (even los van of het bedrag dat je er voor neertelt het waard is…)

1 like

Als je een foto laat zien wel :upside_down_face:

1 like

Ik heb nog nooit een horloge gepast, moet er ook niet aan denken…:open_mouth:

1 like

Ben wel heel benieuwd welke beelden er door je heen gaan als jij aan passen denkt :stuck_out_tongue_winking_eye:

Teveel betalen, op een tijdstip dat mij niet gelegen komt, bij een persoon die er de ballen verstand van heeft, uit een beperkte collectie, waarvan de helft ligt uit te drogen onder felle halogeen spots. De Nederlandse middenstand in een notendop.

5 likes

Als je dan toch gaat passen…

27 likes

Heel mooi; gelijk in laten pakken?

2 likes

Kort voor ik m’n Seamaster kocht vorig jaar, was ik nog aan het twijfelen tussen een Speedmaster, een Seamaster of een DeVille. Het werd een blauwe Seamaster, waar ik nog geen moment spijt van heb gehad. Mede omdat ik al een Omega dresser had.

Nu begint het heel langzaam weer te kriebelen, het linker horloge is m’n eigen Omega International Collection uit 1979, de rechter is de Omega DeVille die ik enkele weken voor ik de Seamaster kocht heb gepast:

8 likes

Ik snap dat het kriebelt… Erg mooi, ook die de ville :wink:

1 like

Tegenwoordig pas ik horloges wel voor ik ze koop. Op basis van beelden online weet ik nooit precies hoe een horloge er uit ziet en voelt. Na veel flipperen heb ik uiteindelijk moeten concluderen dat ik horloges gewoon eerst een keer in het echt moet zien.

Zijn er alternatieven om aan te raden?

2 likes

Hoe mooi het horloge op beeld ook is, je moet altijd passen. Vaak is het anders dan gedacht.
Andersom geldt hetzelfde, laat je verrassen door goede verkopers die met alternatieven komen waar jezelf niet aan zou denken.

Ik zou geen echt ander goed alternatief kunnen bedenken.

Deze Junghans. Kanshebber voor als mijn Maurice Lacroix Pontos S diver verkocht is.

14 likes

Ik heb onlangs nog best veel gepast. In my defense: Het was rond kerst en ik werd meerdere juwelierszaken in gesleept. Daarnaast moest ik ook nog een horloge uitzoeken voor een specifieke gelegenheid én had ik oude horloges verkocht waardoor ik van mijzelf iets nieuws mocht kopen.

Deze Hamilton Intra-matic chronograaf paste ik om te kijken of het Valjoux 7750 uurwerk het horloge als geheel niet te groot zou maken. Ik was heel tevreden en heb hem aangeschaft :+1:

Deze IWC Mark 18 “le petit prince” paste ik omdat ik al lang naar dit merk zit te kijken. Mijn probleem is vooral dat een gemodificeerde Sellita SW300 het geld misschien niet helemaal waard lijkt te zijn. Ook de look van het horloge zelf is mooi, maar ook een beetje saai. Al met al wel heel mooi maar ik had er niet echt een gevoel bij.

De nieuwe Omega Seamaster 300m wilde ik gewoon graag uitproberen ook al wist ik dat het niet mijn stijl horloge is. Ik zie wel de aantrekkingskracht. Die 90’s vibe waar ik vroeger niets mee had is nu wel interessant.

Deze laatste twee horloges zijn de finalisten waar ik uiteindelijk uit zal moeten kiezen. De Omega Railmaster is meer mijn stijl. Een beetje rugged en niet te opvallend. Terwijl de Globemaster wat meer fancy is, maar onverwacht ook op een soortgelijke manier te dragen (de relatief dikke, robuuste gebrushte case maken het niet echt een heel formele dresser). Beiden zouden voldoen aan mijn wens voor een horloge met Omega’s co-axial uurwerk.


11 likes

Vandaag gepast.

Vandaag gekocht.

NA.
Mijn tweede horloge.

9 likes

De linker twee (MM300 had ik om op dat moment). Uiteindelijk dus toch nog bij net wat anders uitgekomen :stuck_out_tongue:

7 likes