Wat is de echte waarde van een horloge?

Ja en nee; het grootste gedeelte van de afschrijving van een auto gebeurt op basis van leeftijd. Wat eigenlijk heel raar is, de kilometerstand is veel bepalender voor de nuttige waarde van een auto dan de leeftijd. :thinking:

1 like

Dat gaat inderdaad voor nieuwere auto’s wel op denk ik. Maar niet voor de auto’s in de families van @Fate_Amenable_To_Change en mij. Daarbij is kilometerstand en staat van onderhoud bepalend.

1 like

Ja daar heb je gelijk in. Je schrijft dan eigenlijk alleen de geïnvesteerde onderhoudskosten af. :sweat_smile:

2 likes

En de 800 euro aanschaf tegenover de 200 die je van de sloper krijgt.

2 likes

Ah nee man! Mijn eerste rit voor de zaak naar Duitsland was in zo’n ding. Met 180km per uur over de autobahn, helling af, wind mee, en de klepjes die bijna gaten in de motorkap roffelden.

Ik heb een fantastische jeugd gehad, werkelijk waar. Mijn pa was een coole pik, en ik denk met alle liefde van de wereld aan de goede man terug.

Maar de omstandigheden van mijn ouders helpen mij om dingen in een perspectief te zien wat hier nog wel eens ontbreekt. :slight_smile:

Zie daar het appeal van “vergeten vintage”. In dat opzicht jammer dat de Constellation plotseling populair is. :slight_smile:

4 likes

Ik vind inderdaad wel eens dat er meer begrip zou kunnen zijn voor andermans budget. :slight_smile:

1 like

Wij hadden ooit twee lada’s een soort fiat.
Een gele en een blauwe.
Mijn vader zei; da’s twee voor de prijs van een.

Ik ging met een batman masker op het huis uit :grin:
Want mijn vriendjes zeiden; zij hebben lada’s.
Ja, dat was wat.

2 likes

Niet onwaar. Wel grappig. :grin:

De Lada’s waren trouwens van dikker staal. Eigenlijk beter dan de Fiats. Maar die Fiats waren auto van het jaar 1966 (?) edit: 1967, die Lada’s werden gebouwd in de jaren '80 en '90. :joy:

2 likes

Klopt helemaal!

En wat zou dan nu een Lada in mint conditie moeten kosten.
Meer als toen denk ik.
Achteraf gezien was het een goede investering geweest :grin:

1 like

Waarde is heel wat anders dan prijs. Momenteel is mijn duurste horloge een Sinn UX. Mijn meest waardevolle een Omega de Ville uit 1971. Van mijn vader. Gaat alleen weg als ik honger heb. Dat gezeik over geld hier.

2 likes

Met het verkeerde been uit bed gestapt? :grin:

Nee. Heb jij niet iets dat jou meer waard is dan de geldelijke waarde? Is voor jou het meest waardevolle het duurste?

In theorie is alles wat je hebt je meer waard dan de geldelijke waarde. Als de geldelijke waarde hoger is dan moet je het verkopen.

Ja ik denk het wel.
Mijn lichaam.
Als daar iets mee mis gaat kost het klauwen vol met geld.

Ben goed verzekerd hoor, maakt u zich geen zorgen.

Maar, we dwalen af :blush:

Maar het is toch zo? Als je een horloge hebt waarvoor je vijfhonderd euro kan beuren terwijl het jou geen vijfhonderd euro waard is, waarom heb je het horloge dan nog? Dan moet het horloge je stiekem wél die vijfhonderd euro waard zijn.

Emotionele waarde is niet in geld uit te drukken. Bij mijn moeder was ingebroken. Geen bedrag kon gesteld worden op het verlies van de huwelijksring van mijn overleden vader.
Als je dat niet begrijpt?

Ik denk dat je me verkeerd begrijpt. :slight_smile: Ik ben het echt helemaal met je eens namelijk. :slight_smile: De waarde van die ring is voor je moeder veel groter dan wat je ervoor zou kunnen beuren. Houden dus. En ontzettend vervelend dat hij gejat is.

Ik denk overigens dat er wel een bedrag op gesteld kon worden. Maar dat bedrag staat niet in verhouding tot het bedrag dat je ervoor zou kunnen beuren.

Jullie zitten op de verkeerde golflengte. De één praat over geldelijke waarde en de ander over emotionele waarde.

Bwa, het lijkt me leuk om jou dat bod te hebben zien doen. Al was het een miljoen. Ik zou niet voor de gevolgen hebben willen instaan.

Ik denk dat het niet reëel is om te zeggen dat ze een miljoen zou afslaan. Maar goed, misschien zou ze pas bij tien miljoen overstag gaan. Dat er een bedrag is waarbij ze de ring zou afstaan, daar ben ik van overtuigd.