Maar niet minder mooi toch? Afwerking is niet atypisch☺
Afgebroken banden.
Er zitten van die splitpennen in en als er 1 pootje breekt houdt die niets meer vast.
Even een nieuwe in (laten) zetten.
Heb hetzelfde gehad met mijn slq.
Natuurlijk is het leuk om over horloges te bomen met gelijkgestemden, maar dat houdt niet in dat ik inderdaad iets van bevestiging zoek van derden.
Sterker nog, ik mag graag foto’s plaatsen van horloges omdat ik me altijd erger aan fabrieksrenders en slechte (overgestyleerde) foto’s die je op internet vindt.
Daarom vind ik fora zo belangrijk, want dan krijg je een veel beter idee van hoe horloges er in het echie uitzien.
Ze hebben dus een praktische waarde.
Ik heb welzeker een superioriteitsgevoel omdat ik Grand Seiko draag, alsmede de Chronomaster.
Ik bedoel, nondeju, als je toch cool genoeg bent om zo’n ding op te snorren, terwijl ze in Nederland niet eens via reguliere kanalen te koop zijn ben je wel een unieke liefhebber.
Met uitzondering van al die andere krotenkokers hier die exact hetzelfde horloge hebben opgesnord, uiteraard.
Mijn SBGV245 is net zo uniek, maar die ligt al een half jaar bij Seiko voor m’n gevoel, dus daar kan ik nu even geen foto’s van plaatsen. Maar ja, daar hebben we @Zulu voor, en @W2them, als ik me niet vergis.
@W2them heeft hem verkocht zag ik in het blauw. Vast aan een ander forumlid. Duurde welgeteld 2 uur geloof ik
Chris plukt alle vette GSen van het forum
Watsgeburt, joh? Voelde gij de magie van GS niet?
Heb geen idee meer waar ik naartoe wil met de horloges. GS was prachtig he daar niet niet van. Maar wil van alles nog wat proberen (denk ik ) en tot op heden nog niets gevonden dat een keeper is of zou kunnen zijn… krijg er stress van atm…
Ik denk dat GS adepten hier dan ook niet zoveel om geven. Plus het kan juist een leuke gespreksstarter zijn als iemand zegt:
Of je ze mooi vindt of niet dat is persoonlijk natuurlijk, maar ik denk dat GS fans vooral mensen zijn die zelf helemaal wild zijn van en gelukkig worden van hun horloge en dat is imo het belangrijkste aan de hobby. Ook leuk om geïnteresseerde anderen te vertellen over je passie en je kennis te delen, maar het stukje “imponeren” waar je het over hebt, dat staat bij deze liefhebbers wat lager op de prioriteitenlijst denk ik.
Ik krijg ook stress van ATM. Maar goed, da’s natuurlijk niet mooi. Wat heb je nog wat je wel draagt op het moment? Want als je steeds naar hetzelfde horloge grijpt ben je er ook uit, nietwaar?
Je hoeft niet per se “ergens naartoe” met horloges.
Yup.
jij natuurlijk weer heh…
Deze zijn er nog:
Casioak en vooral de skx draag ik nu. De ene keer wil ik terug naar de minimalistische srijl van de GS en de andere keer naar een zenith skeleton…
Ik ben omzeep door hier een jaar en half geleden mezelf aan te melden
Ik zou zeggen koop er een minimalistisch dress horloge bij voor gelegenheden. Voor niet te veel geld. Misschien een Seiko Presage, een Tissot Gentleman, een Hamilton Intra-Matic of zo iets, en hou het daarbij.
Zenith Skeleton moet je het met mij niet over willen hebben. Ik vind alle skeleton-horloges uber-lelijk. Niks tegen skeletonized uurwerken (al zou dat de robuustheid wel eens aan kunnen tasten), maar dan graag gewoon via een zichtbodempje bekijken. Zenith maakt hele nare skeleton horloges die dientengevolge druk zijn en moeilijk afleesbaar bovendien.
Maar goed, dat overtuigt jou niet. Die kun je dus als three-piece graal in gedachten houden.
Ik zit helaas in hetzelfde Houd van beide stijlen (GS sublieme afwerking en de meer tool / stoere gehalte horloges) maar heb geen behoefte 2x 3-5k neer te tellen voor een horloge (de lagere prijsklasse heb ik reeds uitgeput).
Wel ik weet het echt niet meer
We gaan het zien. Heb nu even een stop ingelast wat betreft kopen… heeft geen zin om impulsief weer wat te kopen en een dag erna spijt van te krijgen.
Hoop dat ik die ook snel vind… mooie GS btw!
Als je ze naast elkaar legt zie je een wereld van verschil…
Had ik vroeger ook, gestart met skx’en en vostok’s.
Toen voor een eerste ‘swiss made’ gegaan, een Tissot prs. Voelde zoveel degelijker aan en afwerking was toen al beter dan de horloges die ik had. Toen richting Oris gegaan. Hier ging weer een wereld open…
Toen ik voor mijn grail ging, de Breitling avenger 2 gmt dacht ik dat dit wel subliem moest zijn in details en afwerking. Zeker voor die prijs. Maar zat gelijk aan Oris, scheelde enkel in prestige in de naam.
Nu ik de Omega Seamaster heb zie je weer een gigantische stap voorwaarts in afwerking en kwaliteit!
Uiteindelijk zal het verschil nu minder en minder worden tussen verschillende merken, maar Omega zit in mijn ogen mooi in verhouding tussen prijs en kwaliteit / afwerking. Maakt dit uit voor de collectie? Neen, zeker niet. Vandaag loop ik mooi rond met mijn Vostok, terwijl ik gisteren een omega om had. Beiden zijn verschillend en dat maakt het leuk.
Ga eens een grand seiko passen en je merkt direct het verschil
De verschillen tussen Rolex en Grand Seiko zijn net zo groot als de verschillen tussen de Westerse en Japanse cultuur en opvattingen.
In het westen hang je hem voor 10k uit de broek, en iedereen moet dan ook kunnen zien dat het 10k kost. In Japan overheerst meer ingetogenheid en nederigheid (kenson en hikaeme) en streven naar perfectie (shokunin).